Hakkında bu kadar olumsuz düşünce okuyunca haksızlık edildiğini düşündüğüm şehir.
Kasvetine rağmen renkli bir hayatı vardır. Istanbul'da 2 yılda anca yapılan tüm kültür sanat etkinlikleri burada 1 ayda yapılır. Şehir planlaması da oldukça başarılıdır.
Yakında bir sokağı teknoloji sokağı ilan edilecek ve birtakım teknolojik denemeler yapılacak.
Mesela yolda yürüyen yayaların elektrik üretmesi gibi...mesela evlerin duvarlarındaki boyaların havayı temizleme özelliğine sahip olması gibi. Başarılı olması halinde kademe kademe tüm londra sokakları, sonra tüm ingiltere sokakları bu projeyle yenilenecek.
Kapalı hava pıtırcıkları ankara'da aynı kapalı hava olunca demediğini bırakmıyor. Yurtdışında ayaz olsa ay ne güzel dondum diyeceksiniz, yapmayın gözünüzü seveyim. Aynı atmosfer, aynı yağmur. Lütfen. Evet.
Lan her giden diyor yok efendim çok kapalı, çok bunaltıcı, çok yagmurlu etc. Bir benim mi hoşuma gitti bu durum anlamıyorum ki.. ya da benim de içim kapalı ondan çok beğendim.
3 hafta sonra bir çıkartma daha yapacağım memleket. inşallah full yağmurlu olur. Şemsiye altında yagmur esliginde boydan boya gezerim şehri.
istabul'dan daha soguk ve daha sikicidir. genelde buraya birkac ayligina dil okuluna gelindigi icin gercekten burada yasamak nasil bir his pek anlasilamiyor. sutlu cayi, fish & chipsi, kokulu ingiliz pub'lari, karanlik ve sessiz sokaklari bir sure sonra yoruyor insani. orta dogunun nesesini, hareketliligini, gurultusunu ozluyor insan. ama bunlar farkedildiginde is isten cok gecmis oluyor. bir bakiyorsun farkinda olmadan ve istemeden burali oluvermissin. ozellikle bunu turkiye'ye tatile gittiginde daha iyi anliyorsun.
varsa buralara yolu dusecek, aradigi sorulara bir turlu cevap bulamayan ya da zaten burada yasayip turkiye muhabbeti yaparken sutlu cay icmek isteyen, mesaj atabilir.
Hava sahasına girdiginiz anda daha bir futbol şehrine geldiginizi anlarsınız. Uçağın penceresinden aşağıya baktığınız gibi her sokak başına bir antrenman sahası düştüğünü goreceksiniz.
London çekilmez bir adamdır.ne kadar yaşanacak bir şehir olduğu yaz aylarında,ipini koparmışcasına kırlarda zıplayan buzağı misali ülkemize ve diğer sıcak ve güneşli ülkelere akın eden biritiş halkından da bittabi anlaşılır.