daha 3 sene önce dallas mavericks karşısındaki düşük performansını hatırladıkça son 2 senedir nba in en iyi savunmalarından -ki dallas savunmasından kat ve kat iyiler- spurs karşısında çok da zorlanmadan 30 küsur sayılara ulaşmasını gerçekten takdir etmek gereken yıldız.
şu an 2 maçta deplasmanda %59 isabet ile 30 sayı 8 ribaunt 2.5 top çalma ve 4 top kaybı ortalamalarıyla oynuyor. kendi seyircisi önünde neler yapabileceğini hep beraber tekrar izleme fırsatı bulacağız. önemli bir aksilik olmaz da 2 maçı evlerinde kazanırlarsa seri erken biter, 1 maçı alıp diğerini kaybederse 7 maça uzayacaktır. ama ilk 2 maça bakarak söyleyebiliriz ki, bu şekilde götürebilirse takım halinde 4-3 ile yine gülen taraf kendileri olacaklar.
jordan bıraktığından beri ligin gördüğü en muazzam oyuncudur..daha da bu adama winner değil komedisiyle gelmeyin..finallerde tek başına daha kaç maç sürüklemesi gerekiyo acaba..sas'ı o kadar abarttılar ki sanki miamiyi süpürcekler gibi bi algı olustu herkeste..evet en iyi kadro en iyi bench desteği en iyi koc sas'da ancak miami'nin lebronu var bütün dengeleri tek basına alt üst edebilen..bu adam cok konusulcak cook
ilk çeyreğine 1/4 isabet ve 3 top kaybıyla başladığı maçı 14/22 isabetle 35 sayı 10 ribaunt 3 asist 2 top çalma ve 4 top kaybıyla bitirerek seriyi 1-1 e getirme yolunda başrol oynamış olan süperstar. 3 çeyrek boyunca sadece 1 top kaybı yapması ne kadar konsantre olabildiğini gösteriyor.
miami heat'in tek şampiyonluk umududur. ama yıllardır 40 dakikalarda oynadığı maçlar sonunda kendilerini göstermiş ve bacakları iflas etmiştir. zorlarsa belki şampiyonluk gelir ama bir daha iflah olmaz. zorlamazsa threepeat gider.
majesteleri'yle karşılaştırılıyor bir de! o adam yıllarca dayak yedi her maçta amk! basketbolun çok daha sert oynandığı, yıldızların bu derece kollanmadığı ortamda iki kez threepeat yaptı!
ilk maçta rakip sahadaki klimaların çalışmamış olmasından olumsuz etkilendiği açıklanmış olan yıldız. şimdi ikinci maçta sakatlığından kurtulmuş görünüyor, ancak iyi başlayamadı ve 2 sayıda gidiyor. bakalım eskide yaptığı gibi patlama yapacak mı, bunu başarırsa takımının maçı alarak seriyi 1-1 e getirme yolunda ciddi yardımı olabilecektir.
dün akşam spurs karşısında ilk maçın bitimine 7.5 dk kala yaşadığı sakatlık sonrasında takımının 4 sayı öndeyken 15 sayı fark yiyerek kaybetmiş olmasına bakıldığında, heat takımının aslında kimin olduğunu tüm dünyaya tekrar göstermiş olan superstar. tamam takım demoralize oldu orası ayrı ama şundan da eminiz ki, sakatlanan lebron olmasaydı bunun acısını fena çıkartır o maçı da her türlü alırdı.
sakatlığının iyileştiği söyleniyor, ikinci maça yetişecek ve ortalığın yine tozunu attıracaktır.
geçen yıl herkes splitter'a yaptığı bloğu söylüyor ancak seride duncan'ı blok manyağı yaptı ki ilerleyen yaşına rağmen bence duncan hala ligin en iyi uzunu.
En iyi 2. savunma takımına ve en iyi takıma seçilen Kral lakaplı Miami Heat Sfsi. Bu sezon biraz kötü gibi gözüksede ligin istikrarlı en iyi oyuncusudur. Konuşmasında Spursun yaşı geçsede aç bir takım olduğunu, işlerinin zor olduğunu belirtmiştir.
5 senedir seçildiği en iyi savunma takımına bu sene seçilmemesi tam anlamıyla haksızlık olan süperstardır. bakıldığında paul george da iyi bir savunmacı ama sezonun geneline bakıldığında lebron maç başına 1.6 top çaldı ve hep rakibin yıldızlarını pasifize ederek bu noktalara ulaştı, george bunu başarabilse zaten nba finalinde indiana pacers i görecektik.
yine de nba in en iyi ön alan savunmacılarından ve takip blokçularından biridir kendisi. birebirde ise zaman zaman güzel bloklar yapmaktadır, geçen sene en kritik yerde tiago splitter a yaptığı gibi...
yakın zamanlarda yaptığı savunma oyunlarına şuradan bakalım:
finalde takımı yine sas karşısına çıkacak basketbolcu..gönlümüz lebronun 3. yüzüğü takmasından yana ama eğer seri 7. maça uzarsa yüzüğü takma ihtimali yüzde 1 falan..çünkü nba finallerinde 7.maçları hiçbi deplasman takımı kazanamamıştır geçen gün kaan kural söyledi..6.maçta heatin işi bitirmesi dileğiyle diyelim
geçen sene 2007 nin intikamını acı acı aldığı san antonio spurs karşısında takım halinde 2. kez galip geleceğine, ama yine 7 maçlık zorlu bir yolu olduğuna inandığım superstar. umarım önemli bir hata yapmazlar da 4. şampiyonluk gelir.
kobe bryant ile kıyaslanması hatalı olan oyuncudur. bir kere pozisyonları farklı olan iki oyuncu performans olarak farklı olmak zorundadır. ancak liderlik vasıfları ve biraz sıkarlarsa skorerlikleri kanımca aynı seviyededir. seneler içinde eksik yönlerini geliştirmeleri ve mental durumları da aynıdır. kobe nin şu anda tek üstün yanı, shaq liderliğinde kazandığı 3 yüzüktür.
günümüz aktif basketboldaki en form da iki oyuncusundan biri.
diğeri kevin durant. kobe'nin istatistikleriyle karşılaştırılması tuhaf onunkileri.
kobe dominant uzun geleneği olan lakers'a geldi. gençti ve gelişimini hem mental hem de fiziksel lakers'da tamamladı. lebron fiziksel gelişimini neredeyse tamamlamış olarak geldi. lebron takımın üzerine inşaa edildiği kişiydi kobe takımın üzerine inşaa edilen kişinin yardımcısı. lebron'a nba yönetimi wade, bosh'la takım arkadaşı olma şansı verdi, kobe'ye paul ve howard şansı verilmedi.
lebron geldiği sezon 39,5 dakika maç başı oynama süresine sahipken kobe 15,5 dakika oynadı.
kobe'ye laf atarken geldikleri ortamın farkına varın öyle laf atın lebroş fanları.
birisi bir takımın liderliğini yıllar içinde almıştır diğeri ise lider olsun diye o'nun üzerine kurulan takımı yüz üstü bırakmıştır.
mvp ödüllerine gelecek olursak vallahi jason kidd'in nets gibi bir saçmalığı nba'de iddialı hale getirdiği sezonlarda tim duncan'a verdiler. o yüzden benim gözümde kıymeti harbiyesi yoktur.
lebron'cılara ergen diyen kobe hayranı ergen kamilleri bize gösteren oyuncu..kobe hiçbi final maçında 7 sayıyla oynamamışmış.zaten 1 maça endeksli eleştiri yapacak adamın kobeyi sevmesi doğal.takımı 7 kez finale cıkarıp 5 kez şampiyon yapmış,be kamil 2 şampiyonluğu ayrı tutuyorum kalanların hepsinde shaq çıkardı o takımı kobe değil,ergen olmayan,maçları izleyen adam bilir..ve ikisinin su anki yaşlarına kadarki başarılarına bakınca kobe 3 yüzük,0 normal sezon mvp 0 finaller mvpsi(burdan şampiyonluklarda yardımcı parca olduğu sonucunu cıkarabilirsiniz sanırım birazcık zeka kırıntısı kaldıysa),lebron 2 yüzük 4 normal sezon mvpsi 2 finaller mvpsi..bu da aradaki ucurumu tamamen açıklıyo..evet 2si kıyaslanmaz cünkü lebron cok daha iyi olduğu için kıyaslanmaz..lebronun taktığı her yüzükte azala azala biteceksiniz canlarım benim
kobe bryant 2000 nba finalinde indiana' ya karşı 9 haziran 2000 günü 2 sayı atmıştır . 16 haziran 2000 günü yine finalde indiana' ya karşı 8 sayı atmıştır . kobe' nin konferans finalinde ya da nba finalinde 7 - 8 sayı atmadıgını söyleyen ergen bunu neresine sokacak acaba ? cahil cahil tamamen kafadan sallayarak konusursan böyle eline verirler işte . shaq sayesinde toplamış ilk 3 yüzüğü .
hala kobe takımını finale çıkardı diyorlar. * shaq otuz küsür sayı ortalamalarıyla oynarken kobe kenarda durup izliyordu sadece. gasol ve bynum azmanının olduğu dönemde de değişen çok bir şey olmadı neyse. her türlü kobe'dan daha iyidir.
şampiyonluk takımsal bir başarıdır . bireysel ödüllerse kişisel başarıdır . lebron bireysel ödüller bazında kobe' yi her türlü ezip geçeceği için ve ve daha çok yönü bir oyuncu olduğu için kobe' den iyidir . shaq gittikten sonra , gasol gelmeden önce kobe bryant playoff ilk turunu bile geçememiştir .