menajerinin cavaliers, Mavericks, Suns ve Rockets takımlarıyla görüşme yaptığı süper yıldız. ancak kendisi takım salary capi için son 2 senesinde 41.5 milyon dolar alacağından vazgeçen dwyane wade e ihanet etmeyeceğinden dolayı henüz hiçbir takımla görüşmemiştir. miami de kariyerine devam edeceğini düşünüyorum.
büyük ihtimal le takımın salary cap bütçesini rahatlatmak için free agent oldu ve şimdi daha düşük paraya miamiyle anlaşacak böylece maaş bütçesi açılacak.ve miami kaliteli oyuncular alabilecek.
Miami'yi bırakıp bırakmayacağı bugün belli olacak ama bence bırakması çok saçma olur, miami'den daha iyi durumda hiç bir takım yok. Cavs deniyor ama cavs dediğiniz takım lebron gittiğinden beri nba'in en kötü takımlarından biri, en iyi oldukları sezon bu sezondu, bu sezon da en kötü 9uncu takımlardı. bir lebron james gelince miami den iyi hale geleceklerini zannetmiyorum, maks konferans finali oynarlar. o bile tartışmalı, en azından heat'le finale çıkması garanti. tabi bulls, love'ı kadrosuna katar, rose iyileşirse işler değişir, doğuda da konferans finalini kazanamayabilirler. kısaca ne olursa olsun 1 sene daha heat'te, bu sene de şampiyon olamazlarsa tekrar piyasaya bakar.
2 senedir şampiyon olurken sözlükten yaz tatili izni alanların, takım başarısız olunca yine buralarda tünemeye başladığı yıldızdır. şöyle ki spurs serisinde ayakta kalmış tek oyuncu kendisidir, ancak tek başına şampiyon olmak mümkün olsaydı jordan ve kobe yanlızken bunu başarabilirlerdi zaten merak etmeyin sevgili haterlar.
basketbol cahillerine final istatistiklerini verelim de esas eline alan kim olmuş anlaşılsın:
lebron %57.1 saha içi isabetiyle 28.2 sayı 7.8 ribaunt 4 asist 2 top çalma 0.4 blok ve 3.8 top kaybı
wade %43.8 saha içi isabetiyle 15.2 sayı 3.8 ribaunt 2.6 asist 1.6 top çalma 0 blok ve 3.6 top kaybı
bosh %54.9 saha içi isabetiyle 14.0 sayı 5.2 ribaunt 0.8 top çalma 0.2 blok ve 0.8 top kaybı
buradan bile bakıldığında lebron un top dağıttığında sayıya dönüşmeyen durumlardan gelen asist rakamındaki düşme doğrudan wade ve bosh un sayı ortalamalarına yansıyor. bosh bir uzun olarak lebron dan daha düşük saha içi isabetiyle oynarken ve koskoca 5 maçta 1 blok yapıyor. fazla top kullanmadığından top kaybı da düşük.
işine geldiği gibi değil de, objektif olarak konuşacaksın. geçmiş başarıları sadece lebron un olmadığı gibi, başarısızlıkları da tek başına onun değildir...
Neden michael jordan olamayacagini sonuna yaklastigimiz 2014 nba final serisinde bir kez daha gosteren oyuncudur.istatistigin hicbir seye yetmeyecegini anlamayan fanlari umarim anlar artik.hicbir superstar hala maci cevirme sansi varken maca, takimina küsüp karsi sahaya bile gecmemezlik yapmaz, maci da birakmaz.
2014 yılında hala zor zamanlarda ortadan kaybolduğu şeklinde yorum yapılan yıldız. şu an oynanan maçın içinde bile şimdiye kadar elenme eşiğine gelindiğinde kaç kez maç kurtardığına dair slayt yapılmışken bunları söyleyebilmek tek kelimeyle basketbol cahilliğidir. şimdiye kadar spurs serisinde de tek oynayan ve ayakta kalabilen oyuncu kendisidir, ne yazık ki tek başınıza komple bir takımı yenmeniz neredeyse imkansız.
tıpkı kobe nin 2005-2008 arasında yapamadığı gibi...
zöge: adam 4 senedir ortalarda görünemeyince kobeciler rahatsız oldular tabii...
Müthiş istatistiklere sahip olan ama iş kazanma noktasına, yüreğini ortaya koymaya gelince ortadan kaybolan basketbolcu. şampiyon olabilmesi için yanında 2 super star olması da şarttır.
final serisinin kaybedilen 3 maçında yalnız bırakılmasının acısını son maçta ilk çeyrek performansıyla çıkartmış ve takımına mesaj vermiş olan yıldız. wade ve bosh den beklenen katkı gelirse maçı alması an meselesidir.
tarihte mental gücü en düşük olan süperstar. muazzam yetenekleri olduğu hiç kuşkusuz, dış şutları girdiğinde karşı takımın savunma yapma gibi bir şansı kalmıyor ama yeterince 'istiyen' bir adam değil kendisi. geçen sene şampiyon oldukları için unutuldu fakat o şampiyonluğu kaybettiren 3lükte ondan gelmiş olacaktı ray allen olmasa. bu seneki play-off maçlarında da ilk maçta kramp girdiği için kenara geldi. (bu noktada da benim sıkıntılarım var ama birazdan anlatacağım olay bence daha vahim.) lebron'la tüm miami'li olmayan taraftarlar dalga geçti, Lebron, sinirlendi, bunu kendine motivasyon olarak kullanıp çılgın bir maç çıkardı. yani adam şampiyon olmayı değil, ülkenin madara oğlanı olmayı daha çok kafasına takmış durumda. şampiyonluk yeterli bir motivasyon değil kendisi için. bu gibi mental eksiklikler onun ulaşabileceği noktayı aşağa çekiyor. zaten bir sporcunun sahip olması gereken en önemli özellik kazanma hırsıdır. Lebron'da bu yok, onun yerine birilerine bir şey ispatlama hırsı var.
dün akşam spurs karşısında takımı fark yerken ilk çeyrekte tek başına ayakta kalıp 14 sayı bulmuş, ancak sonrasında maç sonuna kadar 8 sayı kaydedebilmiş ve mağlubiyete engel olamamış süperstar. böyle bir maçta 9/14 isabetle oynadı ama bu kadar az top kullanmış olmasını kafaca oyundan kopmalarına bağlıyorum. 7 de top kaybı yapmasına bakıldığında büyük oyuncuların bu kadar kolay pes etmemesi gerekir ama geçmişte bu tarz mağlubiyetlerden büyük ders çıkartıp hırslanarak 1 sonraki maçta ortalığı tarumar ettiği düşünülürse, cuma sabahı bizi yeni bir şov bekliyor olabilir.
4. maçta zor da olsa ortalığı kasıp kavuracağına inandığım büyük oyuncudur.