Bu dil adayı protodilimsiyi konuşan insanların çıkarttığı sesler, mağara adamlarının kendisini dişisine kanıtlamaya çalışırken çıkarttığı seslerle aynıdır.
bir kaç örnek vermem istenirse:
"vela velvela, eğveletül hübele, özgürlüxül azat" sesleri bu dilimsinin yapısına uygundur.
Türkiye halkına sesleniyorum işte pkk şu yukardakiler yüzünden bitmiyor ulan ot pkk ya ne dersen de kürtlere niye diyorsun senin o yazını okuyan kürt ne yapar? Geçenlerde bir başlık açmıslar kürtlerin kurduğu devlet bunlar devlet kuramazlar bunlar şöyle bunlar böyle bunlarda sözde milliyetçilerimiz ha resmen kürdü isyana teşvik ediyorsunuz ne kadar savaş meraklısısınız...
Kürt olan için özel olabilir ama türkiyede anlamsız bir dildir. Beni rahatsız ediyor ve bu ülkenin neresinde olursa olsun kullanılmasını saçma buluyorum.
konuşmak isteyen kişinin konuşma hakkını savunurum. bizim almancılar nasıl türkçeyi öğretiyorlarsa çocuklarına kürtler de kürtçe öğretmekte serbest olmalılar. fakat türkçeyi de öğrenmeleri şartı ile. sosyal hayatında herkes özgür olmalıdır. şahsen sevmem şahsım adına duymayı da istemem o bambaşka bir şey tabii.
askerde bir arkadaşla tartışmıştık. eşi türkçe bilmiyor diye vanda kürtçe bilen doktor istiyordu. van türkiyenin bir ili ise doktor tabi türkçe konuşacak. kürtçe bilmek zorunda değil. ha kürtçe bilen doktor varsa oraya gitmek isteyen tabii buyursun gitsin. iyi de olur iletişim açısından.
Bir kaç kelime öğrenmeye çalıştım. Yalan yok. Ama hakkaten gerçek bir dil değil bunu anladım.
Ingilizceye benzeyen yerleri var. Türkçe kelimeleri sonuna ek getirip degiştirip kürtçe diye konuşuyorlar. Farklı dillerin kabaca karışımı gibi.
Birisi bir şey sorunca nizanim kurmanci ( kürtçe bilmiyorum) diyorum en iyi öğrendiğim şey bu oldu.
Edit= karşim eksileyecek bir şey yok. Doğu da çalışıyorum ben. Orda yaşamayanlar milliyetçilik kasmasın gözünüzü seveyim ya. Batı da evde milliyetçi olmak çok kolay çünkü.
Gereksiz dildir. Sınıf grubunda iki tane dallama kürtce konuştular iki sefer. 3. De diyeceklerim var onlara.
Edit: aynı topraklarda yaşıyorsak sike sike türkçe konuşmak zorunda herkes. Turist değilsiniz sonuçta. Hadi evde olursunuz kendi aranızda konuşun ama topluluk içinde sikerler kürtcenizi.
çok zengin bir dil olup dünyanın hemen hemen her yerinde konuşulan bir dildir. Genelde dil olup olmadığına Türklerin kendilerince karar vermeye çalıştığı lakin dünyadaki diğer ırklar ve ülkeler tarafından kabul görülen çok eski bir dildir. Çok eski bil olduğuna dair yazılar da mevcuttur. Ezé bi peywim de éca hun té bigehin * Bir Arap bir Fars ve bir Türk gelip bu yazdığımı çevirsin bakalım. *
kürtçe nin dil olmadığını söylüyosunuz ya ulan türkçe bile diğer dillerin toplamı olan bir dil kürtçe için yüzlerce tarih kitabı var herkes kendi dilini kullanıyor ne demek türkiyede türkçe konuş diye ne yobazlar var ulan.
hâlâ mö'lere gittiğini ve o dönemden kalma bir şiirleri olduğunu sanan kürtler var. cidden çok komik yahu.
ezilmişlik psikolojisi içinde olmanıza gerek yok. bir şey kanıtlama derdinde olmanız sizi gülünç duruma sokuyor, bilin.
jamaikalı arkeologlar da avustralya'da aborjin bir adamın mezar taşında mö 398451 yılından kalma eskimoca şiir bulmuşlar. evet. kaynak: bérxîvân.com. vallahi.