kürtçe

entry1040 galeri158
    617.
  1. bildiğin dağ türkçesi.
    kırma, uydurma bir şey.
    1 ...
  2. 618.
  3. 619.
  4. Genellikle cahil, fakir insanların kullandığı dil. Nerede pantolonu boyalı biri varsa kürtçe konuşuyor..
    0 ...
  5. 620.
  6. 621.
  7. sırf birileri siyasi yönden oy toplayıp tatmin olsun diye açılan kürsünün varlığına delalet ettiği söylenen yapay dil.
    1 ...
  8. 622.
  9. ana dili olan insanlar tarafından iyi konuşulandır.

    burada ırkcılık falan yapmaya gerek yok.kürt değilim, objektif olacağım.
    bir süre kürtlerin yoğun olarak yaşadığı yerde bulunmuş biri olarak tespitlerimi aktaracağım.

    *kelime hazinesinin dar olduğunu düşündüğüm dil.çünkü kürtçe bilmediğim halde yanımda konuşulurken hep aynı kelimeler kulağıma çalınıyor.

    *dikkat ettim kürtler kürtçe'ye, bizim türkce'ye hakim olduğumuzdan daha fazla hakimler. yine kelime hazinesinin darlığı ile de alakalı olabilir.

    *konuşmalarda resmiyet yok.sizli bizli konuşulmuyor.(bir kürt söyledi)hazinesinde böyle kelimeler olmadığından kürtçe buna izin vermiyor olabilir.bu yüzden resmi devlet dili olması zor gibime geliyor.

    *samimi bir dil gibi geldi bana.iki yabancı karşılaştığında kelimeler havada uçuşuyor,kırk yıllık dostlarmış gibi sohbet gelişiyor.(hızlı sorular seri cevaplar).

    terör örgütü pkk'nın sahiplenip ,kendine malzeme yapmasından mütevellit önyargıyla yaklaşılan dil.
    1 ...
  10. 623.
  11. %70'i farsça, %20'si arapça, %10'u türkçe olan gelişmemiş ilkel dil. Kendi arasında bile onlarca parçaya bölüktür. Hatta bir ilçeden diğer ilçeye 2 kürt anlaşamayabiliyor.
    3 ...
  12. 624.
  13. anasını siktimin gerizekalıları yüzünden sırf kürtlere ait, içinde kürt kelimesi geçiyor diye kabul edilmeyen türkçe kadar gelişmiş(!) bir dildir. 2 dil birleşmiş kürtçe oluşmuş diyen dangalaklara türkçedeki yabancı kelime sayısının ne kadar fazla olduğunu hatırlatmak gerekir. bir dilin oluşması için de yüzlerce yıl oluşması gerektiği unutulmamalıdır. sokakta kürtçe konuşan görünce aşağılayıp ingilizce konuşan görünce el üstünde tutan ibne milliyetçilerin de amına koyim.

    (bkz: no fascism)
    5 ...
  14. 625.
  15. yer yüzünün en itici dilidir. estetik sıfırdır. adamlar sokakta konuşurken bile ülke bölüyormuş havası olur. hele ki biji falan bir şeyler vızıldarlarsa veya özelliklede yaşlı kürt kadınlarının altından dişleri arasından çıkan bu iğrenç dilin kelimeleri çıkarsa mideniz bulanabilir. bıyıklı kara kuru adamların konuşmalarını söylemedim bile. bir kere şunu sorarım hiç kibar kürt gördünüz mü ? adamlar konuşurken bile kavga ediyormuş , iki dakika sonra molotof atacakmış havası oluşur.
    0 ...
  16. 626.
  17. vay amk vay. adam türkçe kadar gelişmiş bir dedi ulan tarzancaya. vay amınakoyim.

    (bkz: vay anam vay neler dönmüş serhat ya)
    1 ...
  18. 627.
  19. Popüler kültürün köpeği olmuş insanların aşağıladıği dildir. Ingilizce konuşana bayilarak bak iş senin ülkende yaşayan senle aynı kültürel özellikleri paylaşan insanlara gelince çemkir kürtlerin türkçe konuştuğu kadar bizde kürtçe öğrenmeye gayret etseydik daha güzel olabilirdi bu ülke. Ama yok sizin gibiler durakta kürtçe konuşan yaşlı bir teyzeye bile kizabiliyor suçu ne türkçe bilmemek.
    1 ...
  20. 628.
  21. Götümle uydursam daha yaratıcı olabilecek dildir.
    2 ...
  22. 629.
  23. Bolgeden bolgeye degisen agız yapısıyla cok egzantirik bir dildir. Bir koyun konustugu diger koy anlamayabiliyor. O derece karmasıktır.
    0 ...
  24. 630.


  25. Unuttuysanız hatırlatmaya geldim. huehuehue
    1 ...
  26. 631.
  27. 632.
  28. Yok valar morghulis. hue hue hue x2
    0 ...
  29. 633.
  30. Türkçeden üstünlüğü olmayan çakma bir irani dildir.

    Lan adam harbi harbi şu dağ dilinin Türkçeden üstün olduğunu söylemiş. Yazık lan kimin çocuğuysa. Aslında uğraşmaya değmez ama uğraşacağım.

    1. Kardeşim olumsuzluk eki öyle seni zengin bir dil yapmıyor. Bizde onun yerine adam akıllı sözcükler var. Biz ''iyi olmayan'' yerine ''kötü'' diyoruz. Ha ''nerasteqin'' sözcüğünün karşılığı ''gerçek olmayan'' demişsin ancak karşılığı ''düş, sahte, hayal, taklit, asılsız, düzmece, yalan'' sözcükleri olabilir. Bi de ''nehevzaningeh'' diye bir sözcük kullanmış evlere şenlik. Kardeşim, kaç Kürt bu sözcüğü günlük yaşantısında kullanıyor. Hadi günlük demeyelim yılda kaç kez kullanıyor. Ben söyleyim: hiç. Uydurduğun ortada baktım ''nehevzaningeh'' diye sözlükte sözcük yok. ''hevzaningeh'' diye de yok. ''zaningeh'' var ''üniversite'' imiş. Şimdi bu sözcük kullanılıyorsa sözlüklerde olur demek ki yok. Şimdi şey diyeceksin ben Kürtçenin eklerini kullanarak kurdum uydurmadım diyebilirsin. O zaman ''hevzaningeh'' sözcüğünün karşılığına ben ''üniversitedeş'' derim. Çok da güzel olur. Ancak ben uydurdum.

    2. Arttırma eklerinin olmasını pek üstünlük görmüyorum. Onun yerine öne çok harfi olmayan ''daha, en'' sözcüklerini ekliyorsun. Yani önüne iki harflik ek koyman pek üstünlük değil. Senin sona eklediğini biz öne sözcük ekliyoruz.

    3. Yine uydurmuşsun çoğu yok sözlükte. ''hılavetın'' çıkıyor onunda karşılığı ''atlamak''. Ayrıca bunlar ek değil birleşik sözcük. Hani ''özçekim'' diyoruz burada ''öz'' ek mi? Yoo bu bir birleşik sözcük. Örneğin: ''xwe'' sözcüğü ''kendi'' demek ''xweawetın'' da ''kendiatma'' gibi birşey oluyor. Aynı biçimde ''hevavetın'' sözcüğündeki ''hev'' sözcüğü ''birbiri'' anlamında bu da sözcüğü ''biribiriatma'' gibi birşey yapar. Ayrıca yine söylüyorum kaç kez bu sözcükler kullanılıyor?

    4. Bir de bunu üstünlük olarak görmüş ya helal olsun. Sen de demşsin ''fıroş'' sözcüğü ''satan'' demektir. ''mastfıroş'' sözcüğü ''yoğurtsatan'' gibi bir şey oluyor. Bu yine ek değil. ''çı'' eki yok. Onun yerine ''satan'' sözcüğü var. ''bej'' de aynı biçimde ''söyleyen'' sözcüğünü karşılıyor ayrı bir ek değil. Yani ebn sana desem ''yoğurtsatan'' ve ''şarkısöyleyen'' sözcüklerindeki ayrı ekler desem saçma olur değil mi? Neymiş canım onlar ek değilmiş. Tekrar söylüyoruz ek değil. Birleşik sözcük. Bana söyle ben de birsürü birleşik sözcük uydururum buna da zenginlik derim ekim yok diyeceğime.

    5. Bunu da zenginlik sanmış yavrucum. Valla çok beğendim. Bu sayede Türkçenin zenginliğini ortaya çıkarıyorsun. Sağol. Şimdi ''ru'' sözcüğü ''yüz'', ''hıv'' sözcüğü ''ay demek. Birleşip ''ruhıv'' ay yüzlü olmuş. Olmuş olmasına da bu ''ay yüz'' gibi birşey oluyor. Üzgünüm biz önadları da adları da ayrı söylüyoruz. ''Ruhıv'' sözcüğüne ''ay yüz'' ay yüzü olana da ''ay yüzlü'' diyoruz. Kürtçede sanırım böyle bir şey yok. ''por'' anlamı ''saç'', ''zer'' anlamı ''sarı'', ''porzer'' anlamı ''sarı saçlı'' oluyor. Ancak biz sarı olan saça ayrı olarak ''sarı saç'' diyoruz. Ayrıca ''sarı saçlı'' yerine ''sarışın'' da diyebilirim.

    6. Dördüncü maddede söylemişsin zaten. (Maddeyi arttırma çabaları)

    7. Sözlükte yine yok. Büyük olasılıkla yine uydurma ya da birleşik sözcüktür. Yok, olsa böyle kısa geçmem ama yok.

    8.Önce karar ver ''-ani'' ile ''-ti'' eklerine örnek vermişsin. ''-ahi'' ekine örnek vermemişsin onun yerine başta söz etmediğin ''-ayi'' ekini vermişsin. Karar ver ''-ahi'' mi ''ayi'' mi? Ayrıca yalnızca ''mirovahi'' çıktı ''insanlık'' sözcüğünün karşılığı olarak yalnızca. Ötekileri yok.

    9. Lan bu üstünlük mü? Erkek-dişi ayrımı yapıyoruz demiyor. Nesnelere erkek-dişi demek çok saçma.

    10. Gereksiz bir kural değildir. En azından eril-dişi ayrımından daha gereklidir. Türkçenin kulağa hoş gelmesini sağlar. Kürtçe gibi Öyle kusarcasına konuşmamayı sağlar. Söyletimi kaba olan Kürtçe gibi bir dile göre kalın-ince uyumu gereksiz tabi. Bu kural için bile Türkçe yeğlenebilir.

    işte bu kadar. Şimdi Türkçenin üstünlüklerini yazardım ancak buraya sığmaz üşeniyorum. Amacım dil ırkçılığı yapmak değil ancak tarihi bile olmayan bir dilciğin yıllardır konuşulan Türkçeyle karşılaştırılması zoruma gitti. Ayrıca her dil kendi alanında üstündür. Zayıf yanları da güçlü yanları da vardır. Cımbızlayarak seçilmiş 10 tanecik maddeyle dilin üstünlüğü kanıtlanmaz. Önce şunu çevirin bana öyle gelin.

    ''Muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine''
    4 ...
  31. 634.
  32. Irkçılara kapak oldu denilip sonra üstün ve ari olduğu iddia edilen dil. Bu durumda ırkçı kim?
    4 ...
  33. 635.
  34. Ana dilim olduğunu on beşinden sonra anladığım dildir. nedenini de başlık açılırsa artık orada yazarım.
    0 ...
  35. 636.
  36. uydurma sözcüklerle zengin gibi gösterilmeye çalışılan dildir. artık nasıl sözlük çıkardılarsa 67.000 bitki adı varmış. Lan Türkiye'de 10 bin bitki türü var. Kürtler de çoğunluğu Türkiye'de olduğuna göre 57.000 nereden çıktı? Hadi başka coğrafyalarda olan Kürtleri de saysak 20.000 bitki türüne çıkar. Lan nerenizden uyduruyorsunuz bu sözcükleri? Kesin klavyeye rastgele basıyorlardır. Zaten Kürtçedeki normal sözcüklerde klavyeye rastgele basılmış gibi. Sevgili kırolar kendinizi zorlamayın ne o kadar çok bitki türü biliyorsunuz ne o kadar çok bitkiye ad verdiniz. Madem bu kadar üstün bir uygarlığınız vardı da şimdi neden bu haldesiniz? Hadi hepsi Kürtçenin türetim yollarından (öyle birşey varsa) yeni de olsa türetilmiş olsun kaçını Kürtler kullanıyor. TDK da yıllardır birçok sözcük türetiyor ancak çoğu zamanla kullanılmadığı için unutuluyor sözlüklerden siliniyor. Evet bunlar Türkçenin türetim yolları kullanılarak yapılmış ancak halk benimsememiş. Bu yüzden Türkçe değil. Bir dili halk biçimlendirir. Halk kullanıyorsa o sözcük vardır. Birilerinin uydurmasıyla olmaz.

    Bu yüzden çok zorlamayın kırocanlar bir yerlerinizden sözcük uydurmak için. Siz ne anlarsınız botanikten? Ya da klavyeye basmayı sürdürün belki iki üç Kürt kitap okuyup rastgele klavyeye basıp uydurduğunuz sözcüklerden bir iki tanesini beğenip kullanır. Biraz sözcük hazneleri genişler.
    7 ...
  37. 637.
  38. Burası Türkiye; anadilimiz Türkçe.
    1 ...
  39. 638.
  40. Türkçedeki yapım eklerinin eline su dökemeyecek kadar az eki olan dildir.

    Bir de iki üç ekle (Onların da çoğu ek değil birleşik sözcükler. Ekle birleşik sözcüğün arasındaki ayrımı bilmemek, yazık.) hava atmaya çalışanlar var ki evlerden ırak. Türkçedeki ekler için koskoca kitaplar yazılıyor sığmıyor sen burada hava atıyorsun.

    Türkçedeki ekler için: http://www.mediafire.com/view/?99boi6a5vxm4d2h (Not: Bu ekler Türkiye Türkçesinde kullanılan yaygın ekler bir de türlü ağızlarla lehçelerde kullanılan bir sürü ekimiz var.)
    1 ...
  41. 639.
  42. olmayan dil.

    evet böyle bir dil yok. sebebi ise dillerinin %50'ye yakını arapça kelimeler, %25'e yakını türkçe, bir kesimi farsça, bir kesimi başka bir dilden araklama... ingilizce'den bile kelime araklamış adamlar. tamamen toplama olan bir konuşma şekli. bunun en büyük destekçisi olan tez ''öz kürtçe'' diye bir kavramın olmaması. öz türkçe, öz rusça, öz ispanyolca vb. birçok dilin eski bir konuşma şekli vardır. ama kürtçe'de böyle bir şey yok. bu durumsa kürtçe'nin aslında olmadığı tamamen derme çatma, laf olsun diye olduğunu gösteriyor.
    1 ...
  43. 640.
  44. 641.
  45. kürtlerin konuştuğu dil.. ''türkçe konuşacaksın lan'' demek zulümden başka bir şey değildir..
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük