bugün

öncelikle;
(bkz: beyin) * * *
yüce yaratanın gönderdiği son kutsal kitap olan kur'an-ı kerim'i okuyup, bünyeye tamamiyle işlemek için ön şart kabul edilen gerekliliklerdir.

- bu dünyaya amaçsızca gönderilmediğin gerçeğini kabullenerek okumaya başlamalı,
- tüm canlı ve nimetlerin dünya üzerinde var olmasının tesadüf olamıyacağını bilerek sayfa sayfa keşfedilmeli...
(bkz: arapça)
(bkz: arap dili ve edebiyatında master)
kuranı anlamak için beyin gerekmez.
sokaktan herhangi bir deliyi cevir, sana neyin günah neyin günah olmadığını söyler.
bunlar kuranın, bizlere uymamız için verdiği şeylerdir.
kuranı anlamak için beyin gerekmez.
annenin dizinin dibine oturup onların yasayız tarzını, benimseyip özümserseniz, kuranda gecen, milyonlarca ayetide anlamış olursunuz.
kuranı anlamak için beyin gerekmez.
allahın kitabı, babanın ağzından ben sizin boğazınızdan hiç haram lokma gecirmedim, demesiyle anlaşılabilir.
allah'a bütün şüphe ve sorulardan sıyrılarak önyargısız kalp ile inanmak.
kesinlikle işlevini kaybetmemiş sağlıklı bir beyin.

bu unsurun olmaması durumunda insanın oturduğu organdan yapacağı örnek bir tespit için;

(bkz: insani taslayarak oldurmeyi emreden dine inanmak)
iMAN.
ilk önce önyargılardan kurtulmak gerekir. ardından saygı , ki en önemlisi de budur. abdestsiz okunabilir veya okunamaz demek değil bu... bu yazanların allah'ın kelamı olduğunun bilinerek okunması gerekir. boş sözler olmadığı bilinmesi gerekir. ve her kelime , her ayet üzerinde düşünülmelidir.

bunlar yapıldığı zaman , ve tüm önyargılardan kurtularak okuyabilirse insan gerçeği yakalayabilir. çünkü gerçek basittir. bu karmaşık kaosvari hayatlarımızda gerçeğin de en az hayat kadar karmaşık olması gerektiğini düşündüğümüz için yakalayamıyoruz onu. fakat gerçek çok basittir.

kuran bir mucizedir...
Beyin ve kalp.

Allah'ın kelamını anlamak için gerekli olan iki unsurdur.

Burda gerekli olan okumaya ve anlamaya istek, azim olmalıdır.

istek kalbi olan da azim de beyni olan da mevcuttur.

Ne mutluki Allah bizlere kalp ve beyin bahşetmiştir.
- aile ve toplumun baskısından uzak olma
- okuduğu herşeye inanmayıp sorgulayabilme özelliği
- eski dinler ve sümer mitolojisi hakkında biraz bilgi

* iq'nun yüksek olmasına falan gerek yoktur.
kuran'ın türkçe meali.
anlamak için okuma niyeti.
okurken "inadım inat, ben anlamam" tarzı tavırları ve sabit fikirliliği bırakmak kanımca tek gereken şeydir. bir de okuma bilmek gerekir tabii.
bir adet kur'an-i kerim ve bir adet akil.
okuma bilmek ve okuduğunu anlayabilmek.
iyi ve yetişmiş gerçek bir islam alimi*. kişinin kendi aklı, arapça bilmesi, zeka, yaşar nuri, türkçe meali, sözlük vs. hiç bir halta yaramaz.
(bkz: semantik)
(bkz: semiyotik)
(bkz: tarih)
(bkz: sosyoloji)
(bkz: teoloji)

ve bu sırayla...
anlamak için okumak.
(bkz: ruhul furkan)

(bkz: tersir)
kimi yazarların önyargısız okunmasını önerip ardından ''allah'ın yazdığının bilinmesi gerekir'' gibi çelişkili ifadeler kullanarak komik duruma düştükleri sözlük başlığı.
aklın ve yüreğin sadece onu doğru okumakta , anlamakta olacak.
kibirden arınmak gerekiyor.

teslim olmaktır inanmak, teslimiyet duygusunda kibir olmaz.
ilk olarak önyargılardan arınmış bir beyin.
tevazu.
semantik.
arapça.
fıkıh.
tefsir.
liste uzaar gider. herkes kendi kısmetince faydalanır o ilahi pınardan. idrakin ne kadar geniş olursa o kadar anlarsın.
allah'ın sonsuz adaleti gereği, kur an daki ifadeler, bir çöl bedevisinin anlayacağı basitlikte indirilmiştir. bir kaç anlaşılamayan ayetler dışında, ki bu ayetler tüm okuyanlarca tam olarak anlaşılamamaktadır. bunun dışında, kur anı kerim açıktır.
sadece ve sadece insanın kendi dilinde okuyup düşünmesi yeterlidir.
kendinize bunun için 5 yıl vermeniz.

bu 5 yıl içinde aralıklarla kendinizi sıkmadan farklı kaynaklardan (yabancı diliniz var ise kuran hakkında yazılan ingilizce veya başka dillerdeki yorumları ya da tefsirleri, mealleri okumanız) anlamaya çalışmanız çok faydalı olacaktır.

zaman zaman uzaklaşarak şüphelenmeye başlayacaksınız. korkmayın. okumaya devam edin. zaman zaman anlamsız gelecek çoğu şey. tekrar tekrar okudukça taşlar yerine oturacaktır.