ilk akşam

entry2 galeri0
    1.
  1. hoş bir arthur rimbaud şiiri

    -çıplak üstünde tek geceliği var,
    inadına, pencerenin camına
    sokuluyor yapraklarıyla dallar,
    nasıl da hemen yanına yanına.

    Koca iskemleme geldi oturdu,
    Yarı çıplak gülüyordu çapkınca
    Sanki döşemede ürkek bir kumru
    Küçük ayakları ince mi ince.

    -mum renginde, sarı, kaçak bir ışık
    kanat vuruyordu gülücüğünde-
    gülsineği gibi pembeye aşık
    oynuyordu ak göğsünün üstünde,

    -öpünce minik ayaklarını ben,
    biraz hoyrat, biraz tatlıca güldü,
    ve dudaklarından, çın çın titreşen
    gül kristal bir gülücük döküldü,

    çekti ayağını, sevimli küçük
    ayağını, dedi "bitti mi işin?"
    -kızdırdı mı seni bu hoş öpücük
    ceza mıydı bana tatlı gülüşün!..

    dudaklarımın altında çırpınan
    yalnız gözlerini öptüm usulca
    afacan başını atıp arkaya,
    dedi: "oh böylesi çok daha iyi!..

    "söylenecek bir çift sözüm var bayım..."
    o sözünü henüz söylemeden
    bir öpücük ile ben noktaladım,
    güldü, pek hoşnuttu, belli halinden...

    -çıplak, üstünde tek geceliği var,
    inadına, pencerenin camına
    sokuluyor yapraklarıyla dallar
    nasıl da hemen yanına yanına
    1 ...
  2. 2.
  3. havanın henüz karardığı akşama denir.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük