1.
-
hoş bir arthur rimbaud şiiri
-çıplak üstünde tek geceliği var,
inadına, pencerenin camına
sokuluyor yapraklarıyla dallar,
nasıl da hemen yanına yanına.
Koca iskemleme geldi oturdu,
Yarı çıplak gülüyordu çapkınca
Sanki döşemede ürkek bir kumru
Küçük ayakları ince mi ince.
-mum renginde, sarı, kaçak bir ışık
kanat vuruyordu gülücüğünde-
gülsineği gibi pembeye aşık
oynuyordu ak göğsünün üstünde,
-öpünce minik ayaklarını ben,
biraz hoyrat, biraz tatlıca güldü,
ve dudaklarından, çın çın titreşen
gül kristal bir gülücük döküldü,
çekti ayağını, sevimli küçük
ayağını, dedi "bitti mi işin?"
-kızdırdı mı seni bu hoş öpücük
ceza mıydı bana tatlı gülüşün!..
dudaklarımın altında çırpınan
yalnız gözlerini öptüm usulca
afacan başını atıp arkaya,
dedi: "oh böylesi çok daha iyi!..
"söylenecek bir çift sözüm var bayım..."
o sözünü henüz söylemeden
bir öpücük ile ben noktaladım,
güldü, pek hoşnuttu, belli halinden...
-çıplak, üstünde tek geceliği var,
inadına, pencerenin camına
sokuluyor yapraklarıyla dallar
nasıl da hemen yanına yanına
2.
-
havanın henüz karardığı akşama denir.