Fark iki uc olunca selcugu oynatiyor, ses etmiyorduk ama hele de deplasmanda ideal onbir rakibi ezememisken, ezmeyi birak dis gecirememisken selcugu alirsan selcuk kalir sen gidersin tudor efendi. Sikerler sizin saltanatinizi da sizi de. Selcuk haftaya arenaya ciksin hadi bakayim.
Ndiaye'yi pic zannetmeyin yedirmez bu taraftar. Selcuk efendiyi alacaksin madem top ayagina geldiginde nasil ezecegini sasiran tolgayi al. Ndiaye yorgunmus almis hassiktir, bugun takimda kimse kosmadi ki yorulsunlar. Biz de zannettik ki galatasaray enerjisini ekonomik kullaniyor, yoook amk takimin oynamaya niyeti yokmus meger.
Ama biz bu kadronun neler yapabildigini gorduk. Oynatamayan siktirolur gider. Selcuk dakka alacak diye kimse sizin kepazeliginizi cekmez.
Tudorun biraz eli guclenince yine gotu basi ayri oynamaya basladi.
Sezona fazla huzurlu baslamistik zaten. Aliskin degiliz buna.
Takım kötü giderken gereken müdahaleleri yapamadı bugün. Geçtiğimiz maçlarda maçı önde götürürken yine saçmalayan değişiklikler yapmıştı.
Belli ki bu işi tam bilmiyor tudor. işin taktik teknik yönünde sınıfta kalıyor. Oyunu okuyamıyor, antalyaspor un gol atacağı aşikar gözükürken yanlış oyuncu hamleleri yapıp takımının puan kaybetmesinde önemli etken olmuştur kendisi.
bu adami her şeyden önce transferler konusunda tebrik etmek lazım. rastgele 1 tane bile adam aldırmadı, hepsini bizzat kendi istemiş, hepsiyle de daha evvel görüşmüş onlardan ne istediğini ve takım hakkındaki planlarını anlatmış.
bakıyoruz bir tane boş transferimiz var mı ? alıp da form tutmasını beklediğimiz hiçbir adam yok, diğerleri soldado ve negredo takıma ısınacak diye bekleyedursun bizim gomis yaldir yaldir atiyor attiriyor. daha da form tutacağız inşallah.
latovlevici'yi almışız beklediğim bir hamleydi zaten, hoca baba rahman ve kenedy isimlerini veto etmiştir diye tahmin etmiştim, bu adamın kafasinda bir plan var ve o planın bir parçası da asamoah, bu adam öyle veya böyle asamoah'i sol kanada monte edecek ama ocakta ama haziranda. o sürece kadar da daha önce Karabük'e aldırdığı, Karabük'te de gayet iyi işler yapan latovlevici'yi istedi. geçen sene Karabük maçlarımızı izleyenler hatırlar latovlevici'nin bizim sağ kanadı nasil otoban ettiğini, fazlasıyla dinamik ve iyi orta açan bir oyuncu, savunma yönünü pek bilmiyorum ama hücum konusunda iyi. zaten takımın oynadığı futbolda hücumu da defansi da takim halinde yaptığımız için kendisinin savunma bilgisinin çok da önem arz edeceğini sanmıyorum, hücum gücü bizim işimizi görür.
başka da transfer istemeyecektir diye düşünüyorum. ocak ayına kadar gider böyle.
yürüyedur hoca, sen böyle karakterli ol karakterli oynat taraftar her daim arkanda olacaktır.
once tudor'un takimini, sonra mircea lucescu ve aykut kocaman'ın takımlarını bir izleyin, ondan sonra "yav o kadroyu ben de oynatırım ne var" diyebiliyorsaniz diyin.
sanki bu adamın sağ beki dani alves, sol beki marcelo, orta saha tandemi kante-modric, kanatlari ronaldo ve messi de aq bu takimi ben de oynatirim diyorsunuz.
basbaya bu oyuncu kitlesini yöneten, oynatan bu adam. takima olan etkisi de çok aşikar.
inşallah hep aynı iştahla oynatır takımı da biz de şu anda olduğu gibi uyuklamayiz hic.
herhalde hayatımda en çok haksızlığı bu adama ettim amk, vallahi pişmanım.
teknik/taktik açıdan hala soru işaretleri var ona eyvallah, hocalığına hakaret etsem futboldan anlamiyormusum der geçerim, adamin karakterine salladim o yuzden pismanim.
cok kral adammış lan bu tudor, takim iyi gidince ve sakin dusununce anlasiliyor bu gercek.
daha gelir gelmez bruma'yi kesmesi, sneijder ile papaz olması gibi şeylerden dolayı karakter anlamıyla sıkıntılı, egoist ve narsist biri demiştim. halbuki melake gibi adammış amk.
bruma ve sneijder olaylarını bu ikisini takımdan göndermek için çıkardığını düşünüyorum. poldi zaten gidecekti, sabri'yi selcuk'u semih'i yasin'i taraftar silmişti zaten kesilmelerine kimse ses etmezdi, hakan'ın yaşı vardı, cavanda de jong gibi reziller ölse bile taraftar üzülmezdi, yani adamın "benim bunlarla işim yok" dediği ekibin içinden eli güçlü olan bi tek bruma ve sneijder vardı, onlara da mobbing uyguladı ve gitmelerini sağladı. bir kumar oynadı ve tuttu. yaptığı etik değildi belki ama sebebi kesinlikle ego değilmiş onu anladık.
3 kuruşluk gazeteciler ostersunds macindan sonra kendisine neredeyse sen adam mısın diyecek kadar hadsizce davrandılar, adam çıktı delikanlı gibi her eleştiriye göğüs gerdi, o zaman da "ulan ne yüzsüz adammış aq hala konuşuyor" demiştim, bu yüzden pişmanım. delikanlılık çıkıp sorulari gogusleyebilmekmiş.
adama yonetim de hakaret etti, lucescu ile anlasmaya calistilar, yonetim bile dogruladi bunu, fatih terim ismi pompalandi hep medyaya, bu adam yine sakince ben işime bakarım dedi. egoist dediğimiz adam aslında egolarindan fazlasıyla arınmış, her şart altında çalışırım diyen bir adammış ama fark edemedik.
adam o kadar ezildi ki şu 6 ayda belki de kariyerinde hiç bu kadar rencide edilmemiştir, koca juventus stoperinden bahsediyoruz boş bir kariyer değil yani tudor'un kariyeri, adam resmen iki büklüm duruyordu amk, dokunsalar aglayacak gibiydi. Buffon kendisini övünce, ondan "bizim igor" diye bahsedince adamın gözleri doldu, buffon'a minnet beslediği çok belliydi yani, egosu olsa bunu yapmazdı. disaridan bakinca fazlasıyla güçlü ve gaddar duruyor, öyle görünmek zorunda belki ama icinde duygusal ve naif biri var bunu belli ediyor.
cok Şükür takım iyi gidiyor, aylardir mahcup durumdaydı ama artık değil. camia kendisine sahip cikmaya başladı, seyirci kendisini sevmeye saymaya başladı, hoca seyirciyi arkasına aldıkça florya'daki hakimiyetini de kuvvetlendirecektir, daha disiplinli ve makine gibi işleyen bir galatasaray izleyeceğiz gibi hissediyorum.
son söz olarak takım iyi gider kötü gider, yeneriz yeniliriz olur bunlar hoca futbol bu sonuçta, hocalığına hala çok güvenmiyorum, başarısız da olabilirsin ama ne olursa olsun karakter konusunda benim ve bir çok Galatasaraylının nezdinde sınıfı çoktan geçtin.
taraftarı tribüne tekrar çeken de oynattığın futbolun iyi olması veya sonuçların iyiliği değil, karakterli bir hocanın kurduğu karakterli bir takım var sahada, üzerlerinde taşıdıkları formanın ve onları izlemek için 3 kuruş maaşıyla bilet alan forma alan insanların ağırlıklarının farkındalar, terlerinin son damlasına kadar oynuyorlar.
biz bu yüzden izliyoruz takımı, biz bu yüzden sevmeye başladık seni, sen böyle oynat takımı da varsın 4 yiyelim. yeter ki sahadan ayrılırken tüm futbolcular "biz elimizden geleni sonuna kadar yaptık" diyebilsinler, sahadan başı dik ayrilabilsinler.
futbolcuları ile arasındaki diyoloğu geliştirdiğine inandığım ve bunu her fırsatta tüm yabancı oyuncuların sıklıkla dile getirdiğini gördüğüm teknik direktör.
Galatasaray futbol takımına futbol oynatan, istediği oyuncular alınınca nasıl bir oyun sistemi olduğunu bize gösteren, 96-2000 yılları arasında oynayan ve uefa ile süper kupa alan galatasarayın sistemini analiz edip o sistemi oturtmaya çalışan teknik direktör.
Bakınız Galatasaray defansif durumda top rakipteyken 4 1 4 1 oynuyor.
Muslera
Mariano Maicon Serdar Linnes
Fernando
Garry Belhanda Ndiaye Tolga
Gomis.
Atak durumunda ise galatasaray 3 5 2 sistemi ya da 3 5 1 1 gibi varyasyona bürünüyor.
Muslera
Maicon Fenando Serdar
Mariano Belhanda Nidaye Tolga Linnes
Garry Gomis.
Peki bu sistemin domino taşları ne diye soracak olursanız;
Galatasaray Tolganın dinamizmi ile açık kapatıyor. Ortadan biri atakta ileriye çıkarsa orta alana yerleşiyor, Solda linnes daha da ileri çıkarsa o tarafı kapatıyor. Ayrıca boş alana kaçma ve yardımlaşmanın iyi olması şu an sorunları ortadan kaldırıyor. Tek eksiği hala takım boyu çok uzun. Eğer bu takım boyu meselesini de çözerse Tudor galatasaray inanılmaz bir takım halini alabilir. Asamoah'ın bu denli istenmesinin sebebi de sol koridor dediğimiz alanda türlü sistemlere ayak uyduruyor olabilimesi.
Şimdi bu sistemin daha değişik bir hal alacağını da düşünürsek; özellikle Feghouli ve Asamoah geldiğinde;
Orta alan ve forvet hattı daha efektif oynayacaktır.
elendiğinde basın toplantısında aykut kocaman gibi kaçmamış hırpalanmıştır iyice ama kaçmadı korkak değilmiş en azından. gerçi karabükü yarı yolda bırakmasıda ayıptı.
"Ben zaten hep destekliyordum yeaaa zaman verilmeli diyordum yeaaaaa büyük hoca yeaaaa"cılar da geldiğine göre galatasarayım siki tutmuş demektir.
1.si bu adam teknik direktör falan değil, beden hocası. Herif maçı okuyamıyor, pres yapmaktan başka b planı olduğunu düşünmüyorum. Maçı okuyamıyor çünkü ilk hafta maçında da ikinci hafta maçında da yaptığı değişiklikler takımı daha dirençli hale getireceğine, daha beter yaptı. Hee diyeceksiniz ki "yedektekiler boktan". iyi hoca demek 7-8-10 milyon eurolar verilerek alınan adamlarla bir şeyler yapmak değildir koçum, iyi hoca kendisini kritik maçlarda kritik noktalarda gösterir. Misal sezon başı östersunds'a elenmezdi eğer iyi bir hoca olsaydı...
Gelelim ikinci mevzuya, bu adamın oynattığı hırslı ve mücadeleci futbol ilk yarım saat tutmadığında yani takım ilk yarıda gol atamadığında ne olacak biri bana açıklasın amk! Böyle bir mentalite dünyanın hiçbir yerinde geçerli sayılamaz! Takımımın organize bir şekilde hücuma kalktığını her iki maçta da göremedim. Kaldı ki osmanlıspor maçında takımın en iyilerinden olan mariano'yu bir türlü topla buluşturamayan bir orta sahamız vardı sahada.
Eyvallah takım iyi pres yapıyor, forvetimiz formda, fernando kalburüstü ortasaha oyuncusu, ndiaye ciğersiz falan ama nereye kadar aga? Dalgasız denizde herkes kaptan.
Tudor da şu an dalgasız denizin kaptanlığını yapıyor ama en ufak bir dalgada bu adamın ne yaptığını gördüm ve kendisine güvenmiyorum.
Östersunds'a elenen teknik adamdan bi bok olmaz kısacası!