buyumeyi hic istmedim!!
buyudukce insanlar daha az guluyordu cunku. cocuk olmanin en guzel yanı, istedigin zaman aglayabilmekti.
buyudukce insanlar gizli gizli agliyorlar cunku...
Hayat bir değil, birden çok daha fazla oyunun içiçe geçmiş bir hali. Sınırlı bir kısmının senaryosunu biz yazıyor, seçtiğimiz kişilerle biz oynuyoruz, ki bunların senaryoya harfiyen uymak gibi bir zorunlulukları yok, çünkü işte o diğer "seçtiğimiz kişilerin" kendi oyunlarıyla enlem-boylam itibarı ile karışıyor ve kendince gidiyor bir yerlere.
Tabii bir de senaryosunu bizim yazmadığımız, kıyıdan köşeden figüran olduğumuz ama (çok komik bir şekilde) kendimizi başrolde zannettiğimiz oyunlar silsilesi var ki...
Yıllar boyu yaşıyoruz ama hep çalışıyoruz. liseye hazırlan, üniversiteye hazırlan, kpssye hazırlan, para kazan, çalış çalış çalış para kazan. yeterince paran olunca harcamaya kalkıyorsun her tarafında bi hastalık çıkıyor onu da yaşayamadan geberiyosun. hayat böyle olmamalıydı.
Bazen bir orospunun kahkahasında, bazen de bir sarhoşun narasında gizlidir. Mendil satan çocuğun gözünde de görebilirsiniz, acil önünde iyi haber bekleyen birinin yüzünde de.
meyvenin bir daldaki serüvenine benzer. olgunlaşan meyveler çoğunlukla daldan kopar ve düşer ve yerde çürmeye başlar. kimi zamnsa meyve dala sımsıkı tutunur. cürüse bile dalda çürür. rüzgar savurur, yağmur bastırır ama o dala sımsıkı tutunmuştur.
elbet bi gün çürüyeceğiz. yerde veya dalda. ama nasıl çürdüğümüz önemli. hayat bize farklı konumlar, zorluklar, tavizler sunabilir. yağmur herkese yağar, rüzgar herkesi savurur. biz görmesek de bu böyledir. hiç kimse instagram, twitter, fcebook da gördüğümüz gibi bi hayat yaşamıyor. görmemizi istedikleri hayatlarını paylaşıyorlar yalnız. dertlerimiz olmasa mutluluğun kıymetini bilir miydik?
güneş batmasa aydınlığın, özlem duymasak vuslatın kymetini bilir miydik?
hepimizn ayrı bi sınavı var. sen benimkini görsen de görmesen de var. yağmur fazla zorlamaz beni ama rüzgar da hiç eksik olmaz tepemden.
mühim olan nerede, nasıl çürüdüğündür. sen savaş ve hayta tutun ve unutma hayat yağmur ve rüzgardan ibret değildir, meyveyi besleyen ağaç da hayattır.