çok ilginç bir şekilde bu aftan faydalandığımı öğrendim...
2010 falan, esnafım, büyük bir markanın bayisiyim, o ürünü benden başkası satamaz. bir baktım bir iş yerinin önünde benim ürünlerimi indiriyorlar, zıpladım dükkana, tartışma falan birbirimize girdik.
babamda var pat küt baya baya döğüştük, şikayetçi olduk, karakol falan. neyse mahkeme günü geldi,
üç kişiyiz, babam, ben, kapıştığımız adam. hakim mutat soruları soruyor önce, iş, güç, yaş, maaş falan filan derken, sabıkanız var mı dedi? üçümüzde yok dedik, gilindire hanginiz dedi? benim dedim, senin var dedi.... haydaaaaa, ne sabıkası hakim bey? evet var dedi, hayatımda adliye yada karakolun önünden geçmedim dedim. var dedi. peki ne yapmışım dedim? onu söyleyemem dedi. 2000 yılında rahşan affından faydalanmışsın dedi. 1999 da suçu işlemişim, hüküm giymişim, 2000 de affedilmişim.
vay anam vay....hakim bey dedim, ben hakimlik, kaymakamlık, müfettişlik sınavlarına giriyorum, gidip adliyeden temiz kağıdı alıyorum, orada hiç bir şey çıkmıyor??? orda çıkmaz, sadece ben görebilirim dedi. şok... celseden sonra çağırdı, bir dilekçe ver bunu silelim dedi, zaten zaman aşımı olmuş dedi.
vermedim... yaşasın 1 mayıs...
Sicili temizler. Yani sicilde hiç suç işlememiş gibş olursunuz. Risklidir, çok geniş kapsamlıdır. Sadece orman suçları bu kapsam dışındadır. En son kıbrıs savaşından önce genel af kanunu çıkartılmıştır.
Milliyetçi Sol Parti Genel Başkanı Hüseyin Alpay açıklamalarında, “Genel Af ile birlikte insan canına kastetmeyen/ yaralamayan kişilerin affedilerek ehliyetlerine kavuşmaları, Bağkur prim eşitliği, staj dönemlerinin emekliliğe sayılması, KHK’lardaki mağduriyetlerin sona erdirilmesi ülkede barış ve bayram havası estirir.
-kadın cinayetleri
-uyuşturucu
-ilk derece mahkemelerin üzerinde denetleyici işlevi gören istinaf’ın sistemce suistimal edilmesi, ilk derece mahkemelerinin bu yüzden işlevsiz kalması, infaz yasasındaki diğer problemlerden dolayı mükerrer suçluların elini kolunu sallayarak gezmesi.
6284 yeniden düzenlenmeden, alkol fiyatları vergi kapısı olarak görülmeden ve adliyelerin diğer kronik problemleri düzeltilmeden genel af çıkarmak hiç mantıklı değil!
gelmemesi gerekendir. Bu tarz aflar genelde ne hikmetse en çok mhp tarafına yarıyor. Bırakın suçlu, hak ettiği yerde kalsın.
Edit: Ulan zaten suç işleyen adamı içeri almıyorlar. Senelerce mahkeme, hagb, şartlı tahliye blabla diye uzattıkça uzatıyorlar. Adam 350 suç işliyor anca tutup içeri atıp 1-2 sene ceza veriyorlar. Üstüne bir de af çıkarıp o adamı salarlarsa sokayım böyle işin içine.
devlet kendine karşı işlenen suçu affetsin, vatandaşa ızdırap olan, çile çektiren; katil, baron, mafya bozuntusu, hırsız vb. insanların her ne ad adı altında olursa olsun çıkarılmaması gerekiyor.
Bir dünya hırsız, dolandırıcı, yaralama gibi basit adi suçlar gözüyle bakılan ancak toplum yapısının içine sıçan insanı serbest bırakacak aftır. Ekonomik krizin ortasında ne kadar akıl karı bir hareket gerçekten bilmiyorum.