küfretmeyim, çocuklara kötü örnek olmayım diyorum ama dayanamıyorum. kusura bakmayın. onsekiz yaşından küçükler lütfen bu kelimeden sonrasını okumasın. başlıyorum. be terbiyesiz, üçkağıtçı, düzenbaz, işgüzar herifler. siz kim oluyorsunuz da bir insanın cüzdanını çalanı, dayısını bıçaklayanı, mahallenin esnafını haraca bağlayanı affediyorsunuz. böyle iş olmaz. buna devletin dahi hakkı yok. istemiyoruz.
Askere gittiğimde ilk fark ettiğim şeylerden biri de, hemen herkesin hacı bekler gibi "erken terhis" beklemesi olmuştu... Belki komutanlar bile "erken emeklilik" bekliyorlardı!
(Eyvaaah, ben şimdi halkı "askerlikten soğutmuş" mu oldum?) Isıtayım öyleyse.
Günde ortalama dört kere erken terhis söylentisi çıkardı. (Pardon bir dakika ısıtmaya çalışıyorum...)
Baktım ki bile bile kendim de inanıyorum, işi gırgıra vurdum. Erken terhis söylentisini kendim çıkarmaya başladım.
Ve baktım ki, o laf, yarım saat içinde, dönüyor dolaşıyor, hiç tanımadığım kişilerden gene bana geliyor!
Ve de, kendi çıkardığım lafa kendim de inanıyorum!
Eminim askerde durum böyleyse, hapishanelerde "af çıkacak" söylentisi daha da yaygın, daha da derin ve çok daha da üzücüdür. insanlar beklerler beklerler, ne gelmek bilir o erken terhis, ne de af çıkmak bilir. (Bir de "maaşa zam" beklentisi vardır ki, o hiç olmazsa açık ortamda yaşanıyor.)
şuan gündemde yok ama gündemi değiştirmek için her an ortalığa salınabilir ve "genel af" beklentisinin mapus damlarında ne gibi fırtınalar yarattığını tahmin edebiliyorum.
şu anda bir af gündemde yok. Olamaz da. Üstelik de şu ünlü "Rahşan affı" rezaletinin yaraları henüz sarılmamışken...
"Af çıkaralım Bülent" demekle olmuyor bu iş. Emine Hanım da "af çıkaralım Recep" diye devlet işlerine karışacak kadar kendini bilmez midir değil midir bilemem elbette.
ilginçtir ki genel af ve özel affa herşey konu olabiliyor. Ancak anayasa 169 a göre orman yakma gibi doğaya verilen zararlar affa konu olamaz. Yani sen seri tecavüzcü veya vatan haini olsan dahi aftan yararlanma hakkın var ancak orman suçu işlediysen affedilemezsin.
başbakan dun yaptığı açıklamada " ben hayallerimden bahsediyorum, siz genel af çıkacak diye anlıyorsunuz, genel af gündemimizde,değil. Kesinlikle genel af yok" dedi. Demek oluyor ki en geç 3-4 ay sonra genel af çıkıyor millet, yazın bu entryi, imam demişti dersiniz. Zira adam,neyi yalanladıysa, neyi yapmayız, yok öyle bir şey! Dediyse oldu. Neyse genel af hayırlı uğurlu olsun.
şöyle ki; devlet bireye karşı işlenen bir suçu affetme yetkisine sahip değildir.adam benim oğlumu öldürecek.sonra da devlet ben seni affettim diyecek.pardon ama sen kimsin!!affedeceksem ben affederim.ölen benim oğlum.
genel af ya da hükümlü affı, sadece devlete karşı işlenen suçlar için uygulanabilir bir durumdur.zira affedici devlettir.
türkiye cumhuriyeti tarihinde periyodik olarak her 10 senede bir çıkarılan aftır.
her ne kadar adli sistemimiz herhangi bir genel affın uygulanmadığını söylese de bu kapsamlı af paketleri yakın geçmişimizde de örnekleri olduğu üzre uygulanmıştır.
bunun adı kah ceza infaz yasası düzenlemesi, kah şartlı salıverme olarak adlandırılmış lakin sürekli uygulanmıştır.
en son 1999 yılında gerçekleşen ve kamuoyunda "rahşan affı" olarak bilinen af paketinden beri herhangi bir ceza indirimi yahut af sistemi uygulanmamış, üstelik ceza infaz yasasının değişmesi ile cezalar daha da artmış bu da cezaevlerindeki doluluk oranlarını cumhuriyet tarihinin en üst seviyesine çıkarmıştır.
ayrıca hükümetin pkk terör örgütü ile yaptığı direk ve endirek görüşmeler ve kürt açılımı, eve dönüş yasası gibi açılımlar neticesinde terör örgütü üyelerinin topluma kazandırılacağı, bir af kapsamında sözümona toplumsal barış sağlanacağı günümüzde her alanda tartışılmaktadır.
hal böyle iken ve en son kapsamlı affın 1999 yılında uygulandığını düşündüğümüzde bu sene sonuna kadar yahut 2011 seçimleri öncesi yeni bir af paketinin yolda olduğunu görmemek aptallıktır...
af demokratik toplumların zaman zaman başvurabileceği, toplumsal barışı tesis edebilme amacı taşıyan bir yöntemdir.
lakin.
herşeyi kabul ederim.
apo'nun salıverilmesini bile...
bu tartışılır. belki topluma bir faydası olur, en azından her gün şehit haberleri düşmez ocaklara...
apo'yu salsan, pkk'lıları salsan belki toplumsal barış elde edebilirsin.
ama ya tecavüzcüler?
"genel af" kapsamında sizi salmayacağız diyebilme lüksünüz yok ki...
üstelik daha önce de denendi.
1999 affı sonrası salınan diğer suçluların ufak bir bölümü suç işleyerek tekrar cezaevlerine dönmüş iken bu aftan yararlanan tecavüzcülerin neredeyse tamamı tekrar tecavüz vakalarında yer almış yahut tecavüze yeltenmişlerdir.
bu durumda çıkacak affın kapsamı ve adı ne olursa olsun bu insanlıktan çıkmış şerefsizlerin tekrar topluma karıştırılmaması, salınmaması gerekmektedir.
bu kararı alacak olan da değerli meclisimizdir...
sözde soykırım iddiları yüzünden yeterince üstünde durulmamış konudur. açıkçası kılıçdaroğlu'nun af isteminden çok beni baykal'ın "günümüz koşulları affa müsait değil. ilerde umarız." demesi şaşırttı. neticede hepimizin isteği ilerde adaletli bir yargı olması ve insanlar için af çıkartılmasına gerek kalmamasıdır. yani baykal'ım ilerde affa sıcak bakan bir ülke olmaktansa af çıkartılmasına gerek kalınmayan, yargısı gelişmiş bir ülkeyi, demokrasiyi oligarşiye tercih ettiğim gibi tercih ederim.
akp açılım diye asker kurşun sıkanı, davul ve zurna ile hatta arka planda pis oyunlar ile affederken hali hazırda genel affın yandan yemişini yapmıştı hali hazırda.
ve yine genel affın, kişisel af olan kısmını ise apo denen itin bir dediğini iki etmeyerek yapıyorlar.
daha ilginç olan tayyip'in genel af olayına balıklama atlaması. yani bir fikir getirin bakarız demesi.
ancak burada chp ve mhp tuzağa düşmemeli. zira zaten akp'nin amacı genel af. bunu tek başına yapmak için erken olduğunu düşünüyor ve yem atarak diğer partilerin önayak olmasını istiyor.
bu ülkede öcalan'ı affetmeye gerek yoktur. zira akp sayesinde affedilmiş gibi hayatını yaşıyor, ne dese oluyor, hizmet ediliyor.
mesela öcalan zamanında imralıyı koruyan özel timden rahatsızım dedi adalet bakanına, adalet bakanı anında geri çekti özel timi.
ab arkadaş yolla bu itin yanına dedi, 5 trilyon para harcandı ve bu ite arkadaş yollandı.
dahası en son romatizmaları azacak diye akp bu adamın hücresini ithal duvar kağıtları ile kapladı.
komik olan ise genel af sözüne, tayyip'in yeşil ışık yakması. " Dolayısıyla şöyle sağlıklı açıklamalarını bir yapsınlar da biz de değerlendirme fırsatı bulalım. " demiştir.
komik olan ise zaten halihazırda akp'nin ezelden beri kafasında olan birşeydi bu genel af.
akp, chp, mhp. gelip burada sığır gibi partizanlık yapmaya gerek yok.
hangi parti bunu faaliyete geçirecek olursa binlerce kez lanet olsun.
habur olaylarına demediğini bırakmayıp akabinde böyle gafta bulunması kişinin ve partinin nasıl bi ruh hali içinde olduğunu göstermektedir. tabi halk bunları ciddiye almıyor boş konuşmakta üstlerine olmadığını biliyor. işlerinin sadece gogoyculuk olduğunu gayet iyi biliyor.
adının genel olması itibarı ile kimsenin dışında tutulamayacağı af. kılıçdaroğlu bunu bilerek genel af istemiştir. söylediği yer bingöldür. örnek olarak da dtp'li belediye başkanlarının tutuklanmasını utanç tablosu olarak göstermiştir.
kılıçdaroğlunun en son ortaya attığı olay. ancak burada öcalan lafını ağzına bile almamış, onun serbest kalmasına adına tek kelam etmemiştir. zaten daha önce genel af olursa bu itin dışında kalması gerektiğini defalarca söylemişti.
ama iftira atmak kolaydır. birileri için ise tek yapabildikleri şeydir.
bir vatandaş olarak ben genel affa şiddetle karşıyım.
elin pkk'lısına genel af çıkacaksa o halde ergenekon, balyoz içinde çıksın; hodri meydan.
af 3. dünya ülkelerinde görülen ilkel popülist demode gereksiz ve vicdansız hukuku içine sıçma eylemidir. modern dünyada asla gözükmez.
daha dün bir "dahşan" affıyla çıkan katil eski karısını 7 kurşunla öldürmüştür.