"fransızca kibar bir dildir" diye diye kafamızı zücken kişilerin bildiği ya tek ya da en iyi dildir. zira fransızca da kulağa en az almanca kadar kaba gelen bir dildir. (bir de arapça var tabi.)
bir rivayete göre bir fransızca kitabında gırtlaktan çıkan ğ sesini tarif ederken ''bu sesi çıkarmaya çalışırken balgam gelebilir,anormal bir durum yoktur,devam ediniz'' yazar
dışarıdan çok seksi bir dil gibi gözükmesine rağmen (french kiss i de unutmayalım hihi) kullanma zorluğunu görünce bıktıran dil. ayrıca çok ukalalar zaten.
öğrendikçe sevilen, okunuşları zamanla kolayca kavranabilen sesli öbeklerine sahip güzel dil.
türkçe'ye geçen kelime sayısı düşünüldüğünde kendinizi bazen türkçe konuşuyor gibi bile hissedebilirsiniz (bordo kaşkol, gri eşarp!). ayrıca ulama da vardır fransızca'da.
öğrenmesi zor ama eğlenceli bir dildir. bir süre sonra fransızcadaki telaffuzlara alışan insan ingilizce kelimeleri okuyamaz olur. fransızcada sondaki harfler söylenmez, uzun uzun yazar kısa şeyler söylersiniz. bunu diğer dillere de uygulama isteği insanı komik hallere düşürür. dilbilgisi açısından da zordur, iyi öğrenmek lazım yoksa yanlış anlaşılmalar olabilir.
nedense dünya'da ki insanlarin %80ninin seksi ve güzel bulduklari dil.çok zordur,grameri vs hiç bitmez.nakış gibidir.sevmem fransizcayi ama bi ispanyolca bi italyanca bi yunanca dedin mi durcan kardeş.
Bilindiği söylendiğinde gelende (bkz: Ayyy inanmıyorummm, çok romantik!!!)tepkisini alan dil.
Konuşulunca kız tavlamanın çok kolaylaştığı bir çeşit nimet. *
Fransızca konusunda bu dilden nefret edenler ve bayılanlar olmak üzere iki yaygın kitle vardır. Katiyen bunun arası olmaz. bazı kişiler tarafından kibar olarak nitelense de, bana göre çoğu zaman rahatsız edeci bir ses bütünlüğü vardır. ne var ki arada sırada fikrimi değiştirip dinlemekten zevk almışımdır bu dili. konuşanına göre kulağa hoş gelir ya da gelmez. tutarsız bir dildir bu. ama asla içimde öğrenmek gibi heves olmamıştır. benim önceliğim ispanyolca ve yunancadır.
türklerden başka tüm milletlerin beğendiği lisan. dünyanın kabul ettiği belli başlı *diller***arasındadır, öğrenmesi çok zordur, öğrendikten sonra konuşması gayet zevklidir. *
öğrenmesi ne zor ne de kolaydır. çok karmakarışık bir dildir fakat yabancı dillere eğilimi olan insanlar için eğlenceli bir iştir fransızca öğrenmek. çok fazla gramer konusu,çok fazla fiil çekimi vardır. kelimelerin dişil veya eril olduğunu ezberlemeniz gereken bir dildir(zaten latin dillerinde ve çoğu dildede bu illet vardır.) onun dışında konuşması ve dinlemesi tatlı bir dildir. ilk başlayanlar için dinlemek konuşmaktan daha zordur.