ilk başlarda insanların arkadaşlarını bulmalarına yardımcı olan şimdilerde ise sevgilisinden ayrılan insanların birbirlerine hakaret ettikleri, çoluk çocuk kaynayan, uğruna şarkılar yazılan , kendisine güveni olmayan ama başkalarına hava atmak için her yaptığı şeyin fotoğrafını koyan * , kimseyle iki kelime konuşamayan ama arkadaş listesinde 300 küsür arkadaşı olan insanların barındığı bir mekan.
dediğim gibi yüzlerine maske takan birçok insan ve birbirlerinin resimlerine 'ay çok güzel bir foto' , 'harika çıkmışsın tatlım' tarzından samimiyetten uzak laflar eden insanlar var burada.
şu anda öyle bir hal almış durumda ki yoldan geçen herhangi bir insanı çevirseniz muhakkak ki facebook hesabı vardır. artık nüfus cüzdanı gibi bir hal aldı hesabı olmayan yok neredeyse.
anlamadığım bir başka durum ise 300, 400 arkadaşı olan insanlar. bir insanın bu kadar arkadaşı olması için ya çok tanılan bir ünlü olmalı ya da pezevenk olmalıdır. dikkat !!! ' burada işaret ettiğim şey insanların sırf arkadaş listem dolsun diye hayatında bir kez gördüğü ve ismini soyismini bildiği herkesi eklemelerinden duyduğum rahatsızlıktır yoksa o kadar arkadaşı olanlara yapılmış kötü bir itham değildir'.
peki bütün bu olanlardan ben niye şikayet ediyorum şöyle ki: önceleri yani facebook öncesi doğum günlerimde veya bayramlarda insanlarla telefonda konuşurken ,facebook sonrası doğum günlerimde ve bayramlarda açılan telefonlar kesildi yerini facebookta profildeki duvarda yazılan zorlama yazılmış mesajlar aldı. bir başka nedeni yıllardır tanıdığım ağırbaşlı , utangaç, sevgilisi olduğu halde dışarıdaki insanlar bilmesin diye binbir takla atan kızların facebookta ardı arkasına sevgili resimlerini koymaya başlaması gibi olaylar zincirdir . yani bu facebook denen illet insanları başkalaştırıyor. şahsen ben ilk girdiğimde arkadaşlarımı bulmak için girmiştim ama sonra o paylaştıkları fotoğraflar , videolar ve anlamsız şeyler yüzünden o kişilerden uzaklaştım . çünkü çoğu benim hatırladığım insanlar değildi.
Sitede yaptığın her haltı anında yazan(Ali profil resmini değiştirdi.Ali Veli ile arkadaş oldu.Ali Veliyi oğlu olarak kaydetti. Falan fıstık)
ve acayip bağımlılık yapan son yılların en cok ilgi gören sitelerinden.
son günlerde anasayfasındaki başlıca haberler ve en yeniler kısmında büyük sıkıntı yaşayan site . paylaşılanlar yansımamakta . 40 saniye önce bir video paylaşan birisi varsa onun altındaki paylaşım 10 dakika önceki oluyor .
Kullanmayı bilene gayet eğlenceli bir site. Nasıl mı ? hemen anlatayım.
Öncelikle arkadaşlarınızdan birini kurban seçiyorsunuz. sonra 7-8 kişi toplanıp adınızı arkadaşınız adı yapıyorsunuz ve birden karmaşa hakim oluyor her yere. sürekli yorumlar, bildirimler geliyor, kimse kimin olduğunu anlamıyor ama bir tek siz biliyorsunuz gerçekte kimin olduğunu. bugün bunu başarıyla gerçekleştirdik ki yaklaşık 2 saat boyunca gülmekten yerlere yattık.
sağol, var ol facebook. her gün yeni bir tequ !
sıkıcı, yapılacak hiçbir şey olmayan, gereksiz bir site.. buna rağmen kitlelerin saatlerce, bıkmadan, yüzüne bakmasını sağlayabildiği için takdir edilmelidir.
geçmişteki okul arkadaşlarını arayan yetişkinlerin tersine, şahsımı küçüklerin de ilerideki okul arkadaşı olacak kişileri aradığı fantazine sürükleyen site.
harvard'ın kendi arasında iletişim sağladığı siteye, üniversiteye ait internet sitesinin veritabanından resim çalmış olan zuckerberg arkadaşımız, okul tarafından atılmış.
daha sonra işi genişleterek facebook'u kurmuş. okuldan atıldığına hiç üzülmüyordur herhalde?
facebook ile chrome birleşince ortaya saçma bir sıçış çıkıyor. sohbet ekranı ile ilgili bilgilendirme kutucuğuna denk gelirmişsinizdir. işte, orada yazılı olan ''shows whether your friends are online and lets you have online conversations'' ibareleri diğer sekme veya chrome kapatılsa bile ortadan kaybolmuyor.