yeni profile, 5 ocak 2011 tarihi itibariyle hala geçmediğimdir. en sona ben kalacağım galiba. bu konuda facebook'ta bile yalnız kalabilmeyi başardım. kim demiş ki facebook 'sosyal' paylaşım sitesidir diye? ben facebook'ta bile asosyalim*
mobil sitesini sürekli değiştirip insanı dellendiren site. En son icratı yorum atmaya girdiğinizde anasayfa profil vs linklerinin kaldırılmış olması. (bkz: Gelde sövme)
4-5 yıl önce üye olunan fakat sonra herkesin gelmesinden sonra 2-3 yıl önce hesabın dondurulmasıyla son bulunan sitedir. öyle ki her türlü hayatından gelip geçmiş insan vardır peki tmmda ben zaten iletişimimi koparmak istemesem facebooka ne gerek var ki.
bireylerde bağımlılık yapmış olduğunu düşündüğüm sosyal ağ. iki gün önce hesabımı kapatmama rağmen iç ses sürekli: "canın sıkılıyor işte aç bir bak" diyor. Şu sıralar cebelleşiyorum ama açmayacağım. Sigarayla bile bu kadar cebelleşmedim ulan.
yeni bi facebook hesabı açmıştım profilime tıkladığımda bilgilerim önüme geliyor, duvarıma soldan geçiş yapabiliyorum. yeni hesap açanların hepsinde bu var... sebebini bilen varsa özel mesajlarınızı bekliyorum.
eskiden bir insanı tanıma zahmetine katlanmak vardı. birini tanımak için harcadığın zaman, tanıdıktan sonra geçirceğin zamanı kıymetlendiriyordu. bazı seyleri hatırlamak değerliydi. şimdiyese herkes, kendisini pazarlamak istercesine afişe ederek beğenileriyle birlikte vitrine koyuyor. yaşam tarzıyla imaj yaratılmaya çalışılıyor. insanların nasıl olduklarından çok kendilerini nasıl lanse ettikleri üzerinden başlangıçlar yapılıyor. sıradan insan dikizlenmekten zevk almaya alışıyor. kendisini yerel bir magazin nesnesine dönüştürmek için mesayi harcıyor. tamam iletişim, paylaşım kolaylılığı başım gözüm üstüme ama facebook göstere göstere kişiliğimizden çalıyor.
artan "yha, ßenimle qal vb." gibi kelimelerinin arkadaşlarım tarafından kullanılmasını görmemden dolayı hesabımı kapattığım sosyal ağ. kapattım, huzurluyum, üstümden bir yük kalktı yahu.
amacından saptırılması mevzusunu bi türlü anlamıyorum, bilmediğimiz bi amacı mı var bu sitenin?
insanların boş vakitlerini geçirdiği bi site işte, niye her boku abartıyoruz ki, senin boş vaktin 5 dakikadır adamın 3 saattir.. bi insan salakça şeyler paylaşmaktan zevk alıyorsa bu diğerlerini neden geriyor. tek tip olmak zorunda mı herkes?
bazılarına bir tane profil de yetmiyor. tanıdığım bir öğretmenin okul için ayrı, normal hayatı (!) için ayrı iki profili var.
hayat bazen yoruyor hakkaten.