finali biraz gecikmeli yaptığım, uzun yıllar sonra bile bi ara bi ezel vardı diye konuşulacak dizi. şimdi gelelim tartışılan sona:
--spoiler--
abi ciddi ciddi ezel'in öldüğünü düşünenler var. ne biçim dizi izlionuz beyler bsg dicem ama tutuyorum kendimi demiyorum. herşeyi geçtim dayı'nın ezel'e intihar etmesi için zehir verdiğini kafanız kesiyo mu amk 70 bölüm izlediniz hiç mi tanımadınız dayı'yı? neyse son oyun zaten adı üstünde dayı'nın oyunuydu. ezel yüzüğün içindeki şeyi içti ve ölmedi. ondan sonra deniz fenerindeki karşılaşma gününe kadar ne olduğunu bilmiyoruz zaten dediğim gibi bu dayı'nın oyunuydu. şöyle bir teori de var. o yüzüğün içindeki ezel'in yaşadıklarını unutturan yani hafızayı silen bir iksir, bu da olabilir. ama o geçen süreçte ne olduğu, ezel'in nasıl ölmediği ve ya dayı'nın ne planladığı çokta önemli değil. deniz fenerinden çıkan adamın ezel olduğu gözümüze sokulmuştur. zaten dayı o yüzüğü verirken yeni bir hayata başlamak için küçük bi umudun varsa diyor. yani hayatına son vermek için değil. ayrıca ali'yle ezel vedalaşırken ali öldürcen lan kendini dediğinde ölüceğimi kim söyledi diyor ezel. belki geri gelirim diyor. ve can için de 18 yaşında öğrensin demişti. öğrendi işte. ve dayı'nın son cümlesi babalar ve oğullar kavuşamazlar. yoksa kavuşabilirler mi deyip tebessüm etmesi.. ee daha nesini anlamadınız lan herşey çok açık değil mi?
--spoiler--
edit: bana göre çok net olan bu finalde atladığım bi yer olduğunu düşünen ve ya mantıksız gelen bir bölüm olduğunu düşenen ezelci arkadaşlarım varsa özelden msj atsınlar tartışıp beraber doğru yolu bulalım diyorum*
En iyi Türk dizilerinden biridir. Başlangıcında Kutlar Vadisine benzemekteydi ama 2 bölüm sonra tamam farklı olduğunu kanıtladı. Bir ay kadar önce muhteşem bir final yaptı.
-----------------spoiler------------------
Finalde kapıyı açan adam Ömer' di.
O elini şaşırdığında kafaya götürme
tiki Ömer'de vardı. Ezel' in sanırım
4. bölümündeki kumarhane sahnesine
bakarsanız beni anlayacaksınız.
türk dizi tarihinde çıtayı baya yukarıya çakmış olan dizidir. senaryo ve oyunculuklar üst düzeydedir. film de ali, eyşan, cengiz ve ezel karakterleri başrolü paylaşmışlardır. bir diğeri için (bkz: behzat ç.).
Arkadaşın " Dün ne oldu abi kaçırdım, izleyemedim. Bi özetlesene " dediğinde özetlenmeyen tek dizi. Her dakika aksiyon, yeni oyunlar.. anlatılmaz yaşanır yani.
Final herkesinde kafasını karıştıran bir sonla bitti. En başından beri kendi hayatını geri almaya çalışan ezel sanırım sonunda dayının "bunu ancak yeni bir hayata başlamak için takacaksın" diye verdiği yüzükle kazandı. Kapıyı açan Ömerdi, ezeldi. Can da herşeyi öğrenmiş gibi duruyordu zaten.
Cengiz'in ölümüde arkadaşlığın yerini dostluğa bıraktığı yerde ve yine ömer ve ali ile oldu. ikisi de acı çekerek bıraktı aslında cengizin ellerini... ama ezelinde dediği gibi aslında herkes en çok cengizi sevmeye hazırdı ama hak etmedi. sorunlu bir çocukluk, ömere duyduğu kıskançlık onu bu hale getirdi.
Dayı, namı diyar ramiz karaesi hikayeyi açan, çıkışını yapan adamdır. ömere ettiği yardım aslında kenan birkan ile olan savaşında (ki ezel ile cengiz arasındaki savaşa paraleldir.) kendi işine de yaradı ama bence tamamen bunu hesap etmedi dayı, sevdi de ömeri. sevmesinin ardında belki kendi vicdanını rahatlatma belkide kenan birkan tarafından öldürülen üç oğlunun boşluğunu doldurma, belki de savaşında onun yanında olması vardı ama ne olursa olsun çıkar için yapmadı dayı yaptıklarını.
Ali, Ali kırgız ergenlik döneminde yaptığı hatayı, ömere yaptığı ihanetle kapatacağını zannetti ama bu daha büyük bir vicdan azabı ve yıkım getirdi. Ali'yi önce duyduğu utanç ve vicdan azabı ile seyirciye affettirdiler ve daha sonrada ömer'e. ali'nin yaptığı kendisi için bir hataydı. diğerleri gibi bir hayat tarzı değil...
Eyşan, Eyşan bu hikayedeki kurbanlardan biri aslında, kardeşinin durumu, babasının hayat felsefesi onun sonu oldu.
Ömer, ömer uçar yaşadığı ihanet, hapis ve acılara rağmen dayı sayesinde tekrar doğdu ama aslında finalde ezel'inde dediği gibi o gün o kapı polisler tarafından kırıldığında ömer ölmüştü. sadece kendisinin olmayan ikinci bir hayat yaşadı, yapması gerekenleri yaptı ve diğer hayatına geçti. ama asla bir daha ömer olamayacak şekilde...