finali biraz gecikmeli yaptığım, uzun yıllar sonra bile bi ara bi ezel vardı diye konuşulacak dizi. şimdi gelelim tartışılan sona:
--spoiler--
abi ciddi ciddi ezel'in öldüğünü düşünenler var. ne biçim dizi izlionuz beyler bsg dicem ama tutuyorum kendimi demiyorum. herşeyi geçtim dayı'nın ezel'e intihar etmesi için zehir verdiğini kafanız kesiyo mu amk 70 bölüm izlediniz hiç mi tanımadınız dayı'yı? neyse son oyun zaten adı üstünde dayı'nın oyunuydu. ezel yüzüğün içindeki şeyi içti ve ölmedi. ondan sonra deniz fenerindeki karşılaşma gününe kadar ne olduğunu bilmiyoruz zaten dediğim gibi bu dayı'nın oyunuydu. şöyle bir teori de var. o yüzüğün içindeki ezel'in yaşadıklarını unutturan yani hafızayı silen bir iksir, bu da olabilir. ama o geçen süreçte ne olduğu, ezel'in nasıl ölmediği ve ya dayı'nın ne planladığı çokta önemli değil. deniz fenerinden çıkan adamın ezel olduğu gözümüze sokulmuştur. zaten dayı o yüzüğü verirken yeni bir hayata başlamak için küçük bi umudun varsa diyor. yani hayatına son vermek için değil. ayrıca ali'yle ezel vedalaşırken ali öldürcen lan kendini dediğinde ölüceğimi kim söyledi diyor ezel. belki geri gelirim diyor. ve can için de 18 yaşında öğrensin demişti. öğrendi işte. ve dayı'nın son cümlesi babalar ve oğullar kavuşamazlar. yoksa kavuşabilirler mi deyip tebessüm etmesi.. ee daha nesini anlamadınız lan herşey çok açık değil mi?
--spoiler--
edit: bana göre çok net olan bu finalde atladığım bi yer olduğunu düşünen ve ya mantıksız gelen bir bölüm olduğunu düşenen ezelci arkadaşlarım varsa özelden msj atsınlar tartışıp beraber doğru yolu bulalım diyorum*