hani şu oylama sırasındayken bir ekran geliyor. her ülkenin temsilcisi puanları söylüyor ya. heh işte puanı söyledikten sonra sunucu o kişinin dediğini fransızca söylüyor. ulan ne kadar karizmatik oluyormuş, yeni farkettim.
+turkey 2 points.
-turkey dö pua.
-bosina herzagovin six points.
-bosina herzagovin siüe pua.
ceza 2009 da eurovision teklifini reddetmiştir, belki o katılsa kazanırdık. katılmama sebebi oylamanın adil olmaması, haklı zaten. misal şuan katılsak ne olur? sonuncu oluruz, müziğe değil ülkeye bakış açısına göre oy var bre....
Avustralya'nın bir seneliğine konuk olarak geleceği yarışma. Eğer ki kazanırlarsa seneye tekrar katılabilecekler (aferin bonusu olarak) ancak yarışma yine bir avrupa ülkesinde avustralya sponsorluğunda olacak.
ayrıca Ermenistan'ın şarkısının ismi siyasi sebeplerden dolayı değişmiştir.
Tükürdüğümüzü bi güzel yaladığımız yarışma. Anlaşılan bizi kimse siklemez oldu, türlü eylemlerle bir yerlerden kafa kol uzatıp biz burdayız demeye çalışıyoruz son zamanlarda.
artık siyasallaştığı için katılmaya lüzum olmayan uluslararası müzik yarışması.
Tavrımız kesin olmalı ki bizi daha yakından tanısın çift karakterli ülkeler.
trt nin siyasi sebeplerle çocuk gibi oynamam da oynamam dercesine son birkaç yıldır katılmadığı yarışma her sene hadise, keman * doğulu vb .ünlü göndermek zorunda değilsin, gönder bir zaman yaptığın gibi genç yetenekleri gerekirse sonuncu ol gel. hatta pop da söylemek zorunda değilsin, türk sanat müziği söyle, türk halk müziği söyle gerekirse, uydur kalıbına sen yap propagandanı( katılan ülkelerin yarısının taşak geçmek için katıldığı aşikar iken) istersen sonuncu ol fark etmez ama ben burada varım de, zaten ilk karar verdiğinde bir sene katılmayarak protestonu da ettin de sikine takan oldu mu? cevap hayır, neyi uzatıyorsun trt bu ülkede orada ülkesini temsil etmek isteyecek bir dünya yetenekli genç var, onlardan hak edenini gönder belki hayatı değişir, müzik eğitimine katkı sağlarsın.
bir daha ne zaman katılırız belli olmayan oluşum, haksızlıklar olsa da izlerken eğleniyorduk en azından. bizimkilerin küstüm oynamam tarzı çocukça, sallamıyorsan sen de bazı ülkeler gibi dalgasına gruplar gönderip taşak geçeceksin adamlarla, düşünsenize rusya neneleri gönderdi 2. olmuştu galiba. sonuçta reklam reklamdır, ya da ünlü gönderme bu ülkede eminim müziğini dünyaya duyurmak isteyen çok yetenekli ama adı duyulmamış müzisyenler vardır ünlü olmayan, en azından onlara bir ön ayak olursun.
trt artık eurovision yayınlamam dediğinde biraz yadırgamıştık ülke olarak, hani bizde milli mesele o bakımdan. bakıyorum da şimdi, çok doğru bir karar zira ne şarkılar şarkı, ne katılanlar şarkıcı ne de oylayanlar dürüst.
kurucu ülkelerin her sene otomatikman katılmaları olayı iptal edilmeli, bununla birlikte oylama sistemi değiştirilmelidir. şu anki halinde komşularıyla arası iyi olan ülke şarkısı azcık iyiyse götürüyor daha güzel şarkılar olsa bile.
jürinin sonunu hazırladığı yarışma.bu sene 9 ülke çekildi * ve bu ülkeler yarışmayı en çok önemseyen ülkeler.bir kaç örnek vereyim,slovenya haftalar süren bir ulusal finalle seçiyordu göndereceği ismi en son,sırbistanen tanınan isimlerini gönderdi eurovision'a,goran bregoviç'e beste yaptırdılar,yunanistan krizin ortasındayken alışveriş merkezinde ulusal final yaparak gönderdi 2012 adayını.
peki neden mi ben bütün bunları jüriye bağladım? çünkü eurovision jürisi öyle bir profil çiziyor ki sanki yarışmayı tek düze yapmak istiyorlar.örneklerle konuşursak:
karadağ,hırslı bir balkan ülkesi.ülkenin sağlam solistlerinden biriyle kendi dillerinde dubstep\rap karışımı bir müzik yapan iki genci yolladılar geçen sene.şarkı kıpır kıpır ve eurovision'da daha önce denenmemiş bir iş,kazansa devrim yaratabilirdi...ancak şarkı televote'da 4. olmasına rağmen jüri bu şarkıyı 15. yaptı.
ve o yarıfinalden finale çıkan üç şarkıyı göstereyim size:
televote sistemi adaletsizdi evet ama şöyle de bir gerçek var,eurovision en eğlenceli yıllarını televote sisteminde yaşadı.
bir televote sistemli 2007'ye bakalım: http://www.youtube.com/watch?v=qgghLbWpcYQ
her tarz şarkı var gerçekten de.campy'sinden,world music'ine hepsi eğlenceli üstelik.
bir de jürinin artık ülkeler üzerinde iyice etkili olduğu 2013'e: http://www.youtube.com/watch?v=icYaOtSaz0g
recap'te kısa kısa geçildiğinden anlamak zor ama biz ilk dakikalarda sıkıntıdan öldük arkadaşlarla izlerken,moldova'yı ve finlandiya'yı araya katmasalardı izleyicilerin yarısı sıkıntıdan canına kıyardı muhtemelen.
jürinin faydaları tabii ki var,bu sene jüri olmasa macaristan ve hollanda hakettikleri sıralamaları alamayacaktı ama götürdüklerinin yanında bunu getirse ne olur?
jüri oylamasının etkisi acilen kısıtlanmalı yoksa millet eurovision yerine melodifestivalen izlemeye başlayacak.
Puanlama sistemi yüzünden türkiye'den özür dilenmiştir ve yeni puan sistemi için çalışmalara başlanmıştır.
işte rte'nin türkiye'yi getirdiği nokta. Artık güçlü bir türkiye var.