ilk defa 1956 yılında dùzenlenen ve isviçre'nin galibiyeti ile sonuçlanan dünyanın en uzun soluklu şarkı yarışması. Türkiye ilk defa 1975 yılından Semiha Yankı'nın seslendirdiği "seninle bir dakika" adlı şarkı ile yarışmaya katılmıştır. Türkiye ne o yılki eurovision şarkı yarışması'nı ne de Semiha Yankı'yı unutamamıştır.
Son dönemde ülkeler genelde kaliteli sanatçılarını Eurovision'a gönderdiğinden şarkı ve şarkıcı keşfetmek adına mükemmel yarışma. Dil sorunu nedeniyle ingiltere ve Amerika dışında bir sanatçıyı tv'de, radyoda keşfetme şansınız çok az. Mesela yurtdışında yaşayan bir yabancı olsam ne güzel Mor ve Ötesini tanımış olacaktım bir gecede. Var mı bunun daha kısa yolu?
en büyük keyfi puanların açıklandığı kısımda aldığım yarışma. aynı keyfi bir de seçim sonuçlarını izlerken alıyorum. bundan sonra türk televizyonlarından izlememiz çok muhtemel gibi gözükmüyor.
birbirine komşu olan ülkelerin sürekli birbirini kayırdığı savunulan fakat istatistiklere baktığımızda aslında müzik denilen olgunun; siyasetin ve toplumların birbirlerine olan yakınlıklarının önüne geçtiğini görebiliyoruz. şöyle ki; en çok birinci olan ülkeler müziğe ve sanata en fazla değer veren ülkelerden çıkıyor. irlanda 7 kez, birleşik krallık 5 kez, fransa 5 kez ve isveç 5 kez birinci olmuş ülkeler. daha da önemlisi yaklaşık son 10 yılın birincilerine baktığımızda çok farklı yerlerdeki ülkelerin birinci gelmiş olduğunu görebiliriz.
2000 Danimarka
2001 Estonya
2002 Letonya
2003 Türkiye
2004 Ukrayna
2005 Yunanistan
2006 Finlandiya
2007 Sırbistan
2008 Rusya
2009 Norveç
2010 Almanya
2011 Azerbaycan
2012 isveç
buradan şu sonuç çıkıyor, bir ülke gerçekten eurovision'da başarı sağlamak istiyorsa; tüm sınırları zorlamalı ve harika bir yapıt ortaya koymalıdır. bunu 2003'te başardık. isterse 4815162342 ülkeyle çok iyi ilişki içerisinde ol, rimi rimi ley ile eurovision'a katılırsan hiçbir başarı sağlayamazsın. örneğin; 2006'da finlandiya rock müziğin farkını ortaya koyarak bunu başardı. sahne şovu çok önemli fakat şöyle önemli 5 adet profesyonel dansçı tutup arkanızda onları oynatmanız yetmiyor. orijinal olacaksınız. lordi adlı grup saçma sapan bir rock parçasıyla dahi rock/metal müziğin gerçek yüzünü gösterdi ve ipi göğüsledi. çünkü; aptallar arasında parlamak kolaydır.
ayrıca ilk ondaki felaket ötesi şarkılara bakarak da anlayabiliriz siyasi olduğunu. israil vb. ülkelerden neden oy alamıyoruz madem siyasi değil? veya azerbaycan'dan 12 puan alıyoruz. evet isveç şarkısı gerçekten güzel olduğu için birinci oldu. hepsi için demiyorum ama içinde siyaset de vardır. kimse bana sadece şarkılara göre puan veriliyor demesin.
siyasidir efendim. belki tüm alınan puanlar için bunu diyemezsin ama öyledir. türkiyenin azerbaycan a, azerbaycan ın türkiye ye karşılıklı oy vermesi, ingilteri nin kıbrıs a vermesi, balkanlardaki paslaşmalar niye peki? şarkı çok güzel diye mi? bir daha düşünmeniz lazım.
bu yarışmaya siyasi diyen 1932749749734.kişiye madalya takacağım.bazen tek bir ülkenin bütün ülkelerin oylarını alabildiği bir yarışma ne kadar siyasi olabilir?
2012'de italya'nın arnavutluk'a 12 vermesi siyasi midir? peki ya bunun dışında bütün ülkelerin isveç'e oy yağdırması? siyaseti karıştıran ülke jürileri var tabii (türkiye,azerbaycan,ermenistan) ancak %50 jüri-%50 halk sisteminden sonra kimse bana bu yarışmanın siyasi olduğunu söylemesin.isteyen yarışmanın resmi sitesinden türkiye'nin hollanda,almanya,belçika gibi ülkelerden aldığı düşük puanlara bakabilir.