hükümetimizin dışişleri bakanı ahmet davutoğlu'nun isviçreli meslektaşı aracılığıyla imzalanacak "diplomatik ilişkilerin tesisi" ve "ikili ilişkilerin geliştirilmesi" protokollerinin diğer tarafı olan ülke. ben bu protokollere karşıyım. çünkü ermenistan hala bizi soykırımla suçluyor, doğu sınırlarımızı tanımıyor, azerbaycan'ın beşte birini işgal altında tutuyor ve uluslararası camianın karşı çıkmasına karşın ığdır'a 20 km uzaklıktaki ve en eski teknolojiye sahip medzamor nükleer santralini enerji darlığı bahanesiyle kapatmıyor. keşke türkiye ermenistan'ı 1. derece deprem hattı üzerinde bulunan ve olası büyük bir depremde ermenistan'ın yanı sıra, türkiye'nin doğu ve güneydoğu anadolu bölgelerini, azerbaycan'ı, gürcistan'ı ve iran'ın batısını zehirleyecek bu santrali kapatması için sıkıştırsa ve ermeniler işgal ettiği topraklardan çekilmediği sürece ilişkilerin düzelmesi yönünde adım atmasa. ama emir abd'den geliyor ve bu gidişle azeri kardeşlerimizi küstürüp rusya'nın kucağına iteceğiz. abd ilişkilerin düzelmesini güney kafkasyayı rusya'nın elinden almak ve iran'a saldırmak için istemekte. ama bu adımlar 3. dünya savaşına yol açacaktır, çünkü bu saldırı gerçekleşirse rusya iran'ı desteklemek için abd'ye savaş açacaktır.
nasıl bir kindir, nasıl bir dolduruştur.. ortadoğuyu 50 yıl önceden planlayarak şekillendiren abd ermenistana ileride ne görev biçmiştir ki adamlar bu kadar ambargoya ve açlığa katlanmaktadır.. pkk ya biçtikleri görev yavaş yavaş başarıya ulaşıyor. kürt açılımı, daha doğrusu batı kürt-türk ayrımını resmileştirecek ortamı pkk sayesinde 30 senede hazırladı. bir sonraki 30 senede ermenistanı kullanarak neler yapacaklar merakla beklemekteyiz..
ülkemizin yıpratılmasında en büyük zaiyatı vermiş olan devlet düşmanımızdır. emperyalistlerin en başında gelmektedır. atalarımız boşa dememişlerdir." turkun turkten başka dostu yoktur dıye".
kültür ve sanatta bir hayli ilerlemiş ülke. mimari ve doğal güzellikleri oldukça cezbedicidir. son zamanlar turizme açmıştır kapılarını. fakat gözle görülür somut güzelliklerinin aksine, insanlıktan nasibini alamamıştır. müslümanları öldürmeye bayılırlar. hele o kişi türkse.
türklerden çok, çöken ekonomileri ve aç kalan halkıyla ilgilenmesi gereken ülke. ama gel de bunu anlat adamlara. türklere karşı dünyanın her bölgesinde binlerce yürüyüş düzenleyene kadar kendi devletlerini protesto için düzenleseler ya.
rus ve fransızların gazına gelip türk ve azerilerle kavga etmiş ve bunun bedelini çok ağır ödemiş ülkedir.
batı ülkelerinin doğudaki petrol ve doğalgazı , rusya ve irana mahkum olmadan batıya taşıma projesi yüzünden türkiye ile arasını düzeltmek istediği bir ülkedir.bu planda rusyayı bölgede etkisizleştirme amacı da vardır.
rusya ise gürcistan üzerinden yürüyen türk-doğu ticaretini baltalayıp gürcistanı gümrük gelirlerinden mahrum edip aç bırakmak için türk ermeni yakınlaşmasına şimdilik göz yummaktadır.
türkiye ise, sınırı açması sonucunda türkiyeye gelip gitme sonucu, hem doğu anadoluda ticareti canlandırmak , hem de gelip gitme sonucu ermenistanda türk düşmanlığının azalacağını hesaplamaktadır.
görünüşte bağımsız olan, aslında rusya'nın kuklası olan ülke. sınırlarını da rus askerinin koruması bunu ispatlar. aralarında siyasi ilişki olmasına rağmen 1944'de stalin'in puştluğu yüzünden ahıska türkleri'nin yerine yerleşen ve orada çoğunluğu oluşturan ermenilerin gürcistan'ın Samtskhe-Javakheti * ilini ermenistan'a bağlama çabaları bu 2 ülke arasındaki ilişkileri germektedir. bu yüzden iran dışındaki komşularıyla geçinemez.
madem soykırım olayımız kabul edildi, madem yapmadığımız şeyle suçlanıyoruz, o halde yarından ötesi yok hemen azeri halkımızın da hakkı ve onların ermenilerin yaptıkları katliamlardab korumak için hemen tasarıyı hayata geçirelim.
evet ermenistan duy sesimizi. buradan mehter marşısın çalsak, korkudan denize atlarsın.
bir söz vardır, bunun gibi bir söz idi, tam hatırlamıyorum; türk'ün sabrı yücedir ama bir taşarsa önünde sadece allah durabilir diye.
hem kel hem fodul tabirinin cuk oturduğu ülke. varlık sebebini kin ve ulaşılmaz hayaller üzerine dayandırmış, halkının refahı ve esenliği için hiç bir şey yapmayan yönetimlere sahip talihsiz insanların ülkesi. güya mağduru olduğunu iddia ettikleri olayların bire bir aynısını 20.yüzyılın sonunda bütün dünyanın gözü önünde yapmaktan imtina etmeyen, işgalci ülke. halkı açlıktan,işssizlikten kırılırken savaşan, başkasının topraklarını işgal etmekten utanmayan ülke. ağrı dağını sembol edinip, taa mersin' e kadar olan türkiye topraklarını kendi parçası olarak addedip düşmanlık politikası güden,ne var ki onbinlerce vatandaşının can düşmanı gördüğü ülkede kaçak olarak ucuza çalışmasından utanç duymayan yüzsüz yönetimleri işbaşına getiren hem talihsiz hem ebleh insanların ülkesi. asırlardır emperyalist devletlerin kucağında dolaşan, başlarına gelenlerden hala bir ders çıkaramayan, şu aralar ellerine yine horoz şekeri verilmiş gariban memleket.
başkenti erivan olan, geçim kaynağı da türkiye-azerbaycan aleyhtarı propaganda olan ülke. diasporadan hayır gelmeyeceğini anlayan ülke, türkiye ile ilişkilerini düzeltme yoluna gitmektedir. bu memlekette ciddi bir türk korkusu da hakimdir. 1915 deyu yatar kalkarlar.