en nefret ettiğim ülkedir dünyada afedersiniz ama israil i bile bu ülkeden daha çok severim yanlış anlamayın israil den bir hayli nefret ederim ama ermenistan dan daha çok nefret ederim.
çoğu eski sovyet ülkesi gibi yoksul ama gelişmiş bir ülkedir. dünyada görmek istediğim ülkeler arasında ilk sıralardadır hayastan. belki gidip dersim'li hemşehrilerimi bulurum.
latince alfabeli kürtçe eğitimin başladığı güzel ülkem.
--spoiler--
ermenistan makamları tarafından 2010 yılında kabul edilen latince alfabeli kürtçe eğitim ve öğretime resmen başlandı. ilk kez bu yıl bütün ilköğretim sınıflarına fon ayıran erivan hükümeti, kürtçe eğitim kitapları bastı.
--spoiler--
aaa ermenistan kesin bölünecek şimdi!!! kürt nufüsü ermenistan'da yüzde 5 ten fazla değil. hala ibret almayacak mısınız?
türkiye ile dost olsa birkaç level atlayacak ülke. şu an sadece afrika ülkeleriyle sidik yarıştırabilir. kurtuluş savaşında onları ilk satan millet ruslar olmasına rağmen hala onlara niye bu kadar bağlılar, düşündürücü.
nar meyvesinin kutsal sayıldığı ülke. (narın bolluk ve bereket getirdiğine inanılıyor)
bayraklarındaki kırmızı ermenista'ın dağlarını, mavi barış ve özgürlük altında yaşama arzusunu turuncu da halkı temsil eder.
ermenice hint avrupa dil ailesine aittir.
1915 yılında olanlara soykırım diyen ama 25 şubat 1992 de olan hocalı katliamını soykırımdan saymayan tıpkı yunanistan gibi çevresindeki hç bir ülkeyle anlaşamayan (bkz: türkiye) (bkz: gürcistan) (bkz: iran) (bkz: azarbeycan) türkiyenin bir kısmını isteyen ülkelerden sadece biri.
ruslar tarafından tamamen türkiye ile azerbaycan'ın birleşmemesi için tam ikisinin arasına konulmuş, türklerin birleşmemesi amacıyla destek verillip bugünlere gelmiş saçma sapan ülke.
toprakları küçük ama diplomasi masası büyük olan devlettir. dış politikada iyilerdir bence, en azından türkiyeden. öyle ki bu küçücük devlet türkiye gibi dünyada ilk 20'ye giren ve belli bir ağırlığa sahip orta büyüklükteki bir ülkeye karşı bile çoğu ülkede çatır çutur sözde soykırım iddialarını meclislerinden geçirttirmiştir. ayrıca diplomasiyi çok iyi uygulamaktadırlar. amerika, avrupa birliği ve rusya birbirlerinden bağımsız ve farklı güç unsurları olsalar da ermenistanın bunların tamamıyla arası iyidir. normal şartlarda eğer abd ermenistanı destekliyorsa rusyanın ermenistanın karşısındakini desteklemesi gerekirken burda farklı olarak hepsi ermenistanı desteklemektedirler. gerçekten oyunu çok iyi oynuyor ermeniler. ben daha hala çözemedim ermeniler rus uşağı mı yoksa amerikan uşağı mı acaba. bazen biri bazen her ikisi de olabiliyorlar. zaten bu küçüklükte ve bazı komşularıyla arası son derece kötü olan ermenistanın büyük güçlere sırtını yaslamak ve bunlar arasında denge politikası yürütmek dışında da pek seçeneği bulunmuyor.
ermenistan kafkasyada bulunan bir cumhuriyettir. tarihi boyunca osmanli imparatorlugu, sovyetler birligi sinirlari icerisinde yer almistir. ermeniler yasadiklari yerlerde kendilerine diaspora adini verirler. en unlu ermeni ise kim kardashian dir
dis siyasette bi sikim degillerdir. eger amerika'da lobileri calismasa, amerika da bunlara bos umut dagitmasa bi sikim degillerdir. hic bir ülke'ye posta koyacak ayarda degillerdir, tüm dis siyasetini neredeyse soykirimi üzerine kurmuslardir. türkiye ile sorunlari olmasa, dünya'da ismini zikreden olmaz. öyle bi ülke olduguna bile inanmazlar.
fransa'da erasmus gören türk dostu ve türklerle ic ice yasamis italyan arkadasim bu hiyarlardan birinin evine davet edilir. elin italyanina bile soykirimi asilamaya calisirlar. cocuk cetin ceviz cikip, cevaplari yüzlerine carpinca evden kovarlar. böyle bi lobi iste.
türkiye ermenileri disinda gerisinin amina koyayim.
azerbaycan dan bize daha yakın ülkedir. azerbaycanı türkiyeye dost- kardeş gören kişiler tatafından düşman ülke olarak görülür.
sınır kapısı kapalı olsada gürcistan üzerinden ticaret yaptığımız ülkedir.
objektif bakıyorum. yeminler olsunki dünyanın en gereksiz ülkesi. hani milliyetçi kimliğimi siktir ediyorum yok gerçekten lüzumsuz.
sırf ruslar tarafından türkiye ve azerbaycan birleşmesin diye araya konulmuş bir ülke. osmanlı zamanında da yüz verilmesinin tek nedeni osmanlı'yı yıpratmaktı. sadece denge politikaları ve diasporasyıla ayakta kalabilmiş bir millet. anın gerektirdiği koşullar ile bir rus yalakası bir amerikan yalakası oluyorlar. bu şekilde ikisininde desteğini alarak ayaktalar. tarih sahnesinde hiç ön planda olmamış, insanlığa gram faydaları olmamış millet. saf ırk değil, aşşağı ırkların memleketi.
var olması lüzumsuz. diktatör olsam gireceğim ilk ülke. elimde sebeplerimde var üstelik: