--spoiler--
Son gerginliğin sebebi Eboue.Tacı atsa maç devam edecek, bitecek. Eboue'nin iyi niyetli olduğuna inanmıyorum. O taç atışını bir yerine bir şey geldiği için, çekindiği için, korktuğu için kullanmadığına inanmıyorum. Eboue onu seyirciyi tahrik etmek için yaptı. Çünkü Eboue iyi niyetli bir futbolcu değil.Bunlar Galatasaray forması giymeye yakışmayan insanlar.Futbolda sahtekarlık yok.Beşiktaşlı futbolcu yanından hızlı geçiyor, Eboue üç takla atıyor. Zannediyorsun ki ambulans ile hastaneye gidecek. Görüntü o.Sonra kalkıyor ayağa, tazı gibi koşuyor.Hiçbir şeyi yok.Eboue öyle, Milan Baros öyle.Bunlar top oynamıyorlar, kendilerini yerden yere atarak seyirciyi, hakemi ve rakibi tahrik ediyorlar.Ben maçın gözlemcisi olsaydım Eboue'yi rapor ederdim ve ceza almasını sağlardım.Allah'tan Beşiktaş seyircisi çok iyi bir seyirci.Onca olaydan sonra, sahaya girenler iki kişiyle sınırlı kalmayabilirdi. On bin kişi sahaya girseydi, onları durdurmaya polisin gücü yeter miydi! Yürüyerek sahaya girebiliyorsun sonuçta.Ben bir insanın bu kadar bilinçsiz olabileceğini düşünemiyorum. Galatasaray yöneticisi olsam, Eboue'yi IQ testine sokarım. iki dakika kalmış, zaten seyirci sinirli, azmış... Onu daha da tahrik etmenin, azdırmanın alemi var mı! Ama bunlar her maçı, 90 dakika böyle oynuyorlar. Üstelik bunlar güya iyi futbolcu.Baros da, Engin de, Eboue de iyi futbolcu! Ama futbollarıyla değil.Bunlar Galatasaray'dan gittiği gün bayram ederim. Melo'ya forma giydiren Galatasaray, herkese giydirir.
--spoiler--
quaresmaya top oynatmayıp geçit vermediği için yerden yere vurulan futbolcu. arkadaş sen neyin kafasını yaşıyosun ya. ben maçı statta seyrettim. beşiktaşta bi gram kazanma ruhu yoktu sen git hıncını quaresma yerine ebueden çıkar. sizin futbol mantalitenize sıçayım ben. ha beşiktaşa verilmeyen sarı ve kırmızı kartlar da cabası...
kafasına taş atılıp sonrasında da tacı hızlı kullanmıyor oda yeavv denilen adamdır. E sen taş atma o herif de senin provakatif hareket diye adlandırdığın hareketleri yapmasın. Sanki normal bir maçta taç kullanırken 2 saat kafasına bir şey atılsın diye bekliyor. Valla ben futbolcu olsam kafama bir şeyler atsalar taç kullanırken onun gibi kafamı kapatmam tam şöyle alnımın ortasına atsanıza lan! diye işaret yaparım. Sen futbolcunun kafasını yarmaya çalış futbolcuyu sakatlamaya çalış yani futbolcuyu provake et sonra da eboue provakeci olsun. Hadi tribünlerden edilen küfürlere ne diyonuz la yarram diye dönse bir şekilde hatalıdır da burada yaptığı iş tamamen kendi tercihinde ve normaldir. Kimisi taçı yanlış kullanmak pahasına çabuk kullanır yabancı madde yağmurundan kaçmak için, kimisi doğrudan hakeme gider, kimisi bunun gibi kafasını korur. Ayrıca eboue uzun taç kullanan bir adamdır genelde, yani dikkatli taç atar veya öyle attığını sanır ama taça diğer futbolculardan daha uzun odaklandığı bir doğrudur.
Bununla beraber Adam Arsenal'de kaç yıl oynamış bir zamanların aşırı holigan ingilizlerinin ehli haline alışmış Türkiye'ye gelince de nasıl davranacağını bilmiyor da olabilir. Herkes hayvana alışmış olacak diye bir şey yok ve malesef ki bizim tribünlere devamlı giden futbol taraftarının takım dinlemeden yüzde 80i hayvandır.
not: güce,paraya tapanlar gibi hiçbir büyük takımı tutmam (semtlerde yaşayanları güce tapma konusunda ayrı tutuyorum)
taraftarı tahrik edip sonra tepki aldığında bana ırkçı söylemde bulunuyorlar diyerek işin içinden çıkmaya çalışan taraftarın gösterdiği tüm tepkileri hak eden karaktersi futbolcu.
son derece provakatif,ibnece hareketleri olan futbolcu. yabancı maddde atıyolarsa 1 saniyede topu elinden çıkarır tacı kullanırsın. adamın amacı mümkün olduğu kadar tacı geciktirip, taraftarın sinirlenip sahaya madde atmasını sağlamak. yani beşiktaş ın ceza almasını sağlamak.
beşiktaş taraftarı da yabancı madde atınca eboue ye ırkçı olmaz. beyaz bir yabancıya yabancı madde atsa taraftar en fazla:"orospu çocukları" falan dersiniz,ama siyahi olunca şahıs, bunu yapana ırkçı diyosunuz. ne yani o beyaz oyuncu ten rengi sizle aynı diye sizle aynı ırktan mı oluyor?
takımının yarısı bardan çıkmayan post-tüpçü dönemdeki bir takımın taraftarları tarafından beğenilmeyen ve eleştirilen futbolcu. gerçi hak vermiyor değilim, ekrem dağ var ne güzel, dişlerini de fırçalıyormuş yatmadan önce.
quaresmatrabzon da taraftara dil çıkardığında hiç bir beşiktaşlı eleştirmedi ama eboue taç kullanmaya gidince tahrik etti dediler bu kadar karaktersiz bir taraftar grubu olmamalı.
normal sezondaki bjk maçında üstüne atılmadık kalmamış ve buna rağmen bazı dengesizler tarafından eleştirilmiş futbolcu. dün o taraftara allah ne verdiyse deyip gömseydi pfdk cezayı yapıştırırdı. oysa hollanda'da ajax kalecisi kendine saldıran taraftarı bir güzel dövmüş ve ceza almamamıştı.
Bazi taraftarlarin sürekli cüküne gönderme yaptigi futbolcu. Yok 15 santimmis, yok 30 santimmis.... Nereden biliyorsunuz kardesim? Agziniza mi aldiniz???
bir trabzonsporlu olarak futbolunu takdir ettiğim ancak karakterinden nefret ettiğim futbolcu. hemen hemen her maç hakeme ve tribüne oynanmaz ki. yerde acıdan kıvranırken birden ayağa kalkıp rakip futbolcuya saldıran ve akabinde yine yere yatıp kıvranmasına devam eden bir karakter. fazlasını beklemek yanlış olur. çimeni gördü mü balıklama atlaması da ayrı bir olay. bir taç atacak binbir tane trip. trabzon-fener maçında alex'in üzerine bizim taraftarlar yabancı madde yağdırdı korner atarken alex orada oturdu bekledi, çok da güzel bir tepki verdi, bir de eboue'ye bak. rengi ne olursa olsun önce insan olsun, rengiyle alakalı değil ama adam hakikaten maymun taklidi yapıyor sürekli.
ulan benim gibi, ezilen halkların her daim savunucusunu bile bir ara ırkçılık yapmaya teşvik ettiyse de aklım ve mantığımla bu tuzağa düşmedim şükür.
çünkü bu adam üzerinden diğer siyahileri nitelemek cidden büyük bir insafsızlık olacaktı üstelik genelleme çok saçma bir mantık temeline oturmuş olacaktı.
ideolojiyi bir yana bırakırsak;
sahada gördüğümüz bu provakatif yaşam foşam formu, hayatım boyunca gördüğüm en karaktersiz ve çirkef futbolcudur.
ulan o el kol hareketleri ne öyle. bu denli maymunluk yapıp taraftarı çileden çıkarmanın gayesi belli;
provakasyon.
emre belözoğlu dahi şu organizmanın hareketleri karşısında bakire meryem kadar nür u paktır lan.
ama iyi bir takıma gelmiş, karakter anlayışı olarak.
melo, engin, eboue, fatih terim, hasan şaş.
tipolojiler belli az çok velhasıl.
son olarak;
galatsaray taraftarı nın ahlak anlayışı bildiğimiz için, kendilerine cevap verme yahut soru sorma lüzumu duymuyorum zira sahip oldukları, geçmişten günümüze miras ahlaki boyutları ortada.
Beşiktaş maçında içindeki asi zenciyi ortaya çıkarmayarak şuursuz taraftarın canını bağışlamış olan siyahi futbolcu. Anlamadığım olay saldıran şuursuzun neyine güvenip saldırdığı. Ebouse profesyonelliği bir kenara bırakıp ona zenci gücüyle bir koysa, oracıkta canını alacak haberi yok.
(bkz: zenci gücü)
kendi alanında türkiye'nin en iyisi olan sağlam ve başarılı bir defans oyuncusu olmasına rağmen provakatif ve komik tavırları ile de zaman zaman ilgi odağı olabilen oyuncudur..
özellikle 20 kasım 2011'deki beşikaş-galatasaray maçındaki tavırları çok komikti..
Tiyatral yeteneği yüksek olduğu düşünüldüğü için, kendisine yabancı madde atılmasının, taraftarın sahaya girip kendisine saldırmasının, ten rengi ile dalga geçilmesinin mübah sayıldığı futbolcu. Elini şortunun içine sokup tribünleri selamlasaydı alkışlanır mıydı acaba ?
iki kuşu toplasan yarısı etmeyecek adam. adamın dibi.
futbolcuya allah ne verdiyse atan, üstüne sesini çıkarmaması gerektiğini söyleyen bir gerizaklı taraftar topluluğu daha bilmiyorum.
eboue oruspu çocuğu dersek ırkçı oluruz, emre belözoğlu ırkçı dersek kral! öyle ya bu memlekette "zenci" olmak bile sömürülüyor.
keita'nın yerini çabucak doldurmuş, ama beşiktaş taraftarına da müstahak, dün kolkola taksimde beraber dolaştığınız galatasaraylıların gerçek yüzünü gördünüz mü? gördünüz, unutursunuz!
not:zenci kelimesi özellikle kullanılmıştır, türkiye'de hakaret anlamı taşımamaktadır.
şükürler olsun ki böyle bir futbolcu beşiktaş'ımızın kutsal formasını giymedi. *
her maç ama istisnasız her maç kendini yere atan, hiç bir şey olmamışken karaktersizce; anadolu takımı futbolcusunun bile yapmayacağı acizlikte davranan. "bu derece" sürekli ama sürekli tribünleri provake eden bir futbolcu yıllarca türk futboluna gelmemişti. hele büyük bir takıma hiç gelmemişti. bir futbolcudan lugano kadar nefret edebileceğime inanmazdım eboue'yi görünceye kadar.
önümde dizi kopsa inanmam; öylesine yalancı bir adam. kesinlikle üzerine yürüyen, çakmak atan salakları savunmuyorum. birde 6 aydır ırkçı tezahürat var inönü'de eboue'ye diyorlar, ben böyle yalan görmedim arkadaş. ilk defa bugün 1 kişinin şerefsizce yaptığını verilen fotoğraf linkinden gördüm, onuda kimse beşiktaş'a mal etmesin.
ilk defa ama, ilk defa beşiktaş taraftarının bu kadar çileden çıktığını gördüm ben neden acaba ?
al arkadaş sabri'de o takımın topçusu ama adam efendi, ona veya onun gibi diğer galatasaray futbolcusuna niye tepki yok. bu eboue denen adam sabri'den hiçbir şey öğrenemez ama adamlık öğrenebilir isterse...
asıl üzücü olansa kulübünün manevi değerini bir kenara atıp, eboue şakşakçılığı yapan taraftardır. ama bize ne forma sizin kime giydirirseniz giydirin...
o kadar lafın üstüne koyduk gelip bahane olarak bunları yazıyorlar diyene de bir şey demiyoruz, zaten biz kendimiz dalgaya almıştık bile puan durumumuzu. o değilde aydın iyi çaktı... yani iş çok farklı anlayana !