şu aşağıdaki sahibini bilmediğim okurken denk geldiğim köşe yazısında ne olduğu belirtilen yada gösterilmek istenen siyasetçi.
1- erdoğan; akp içindeki fethullahçı-abd cephesine ve mhp genel başkanı bahçeli'ye, başkanlık sistemi meclis oylamasında güvenmiyor ve güvenemez de.
2- meclis kulislerinde, partideki fethullahçıların başkanlığa "hayır" oyu vereceği konuşuluyor. akp'deki fethullahçı vekil sayısı için 50'den tutun 90'a varan iddialar var.
3- iddialar doğru olsun, olmasın. bu algı, gizli oylamada akp'yi zora sokacak. çünkü başkanlık sistemi için meclisten 330 oy bulunamazsa kimse mhp'nin mi yoksa akp içerisindeki fethullahçıların mı "ihanet" ettiğinden emin olamayacak.
4- nitekim bahçeli, dün belediye başkanları ile gerçekleştirdiği basına kapalı toplantıda akp içinde faal 42 fethullahçı vekil olduğunu iddia etmiş. bu sayı mhp'nin vekil sayısından fazla.
5- ve eklemiş: "330'u bulamazlarsa başta cumhurbaşkanı olmak üzere herkes yasal sınırlarına çekilmek zorunda kalacak.”
6- resim ortada. mhp gizli oylamada "hayır" oyu kullanmak suretiyle, hem akp'yi boşluğa düşürecek hem de partiyi herkesin birbirine şüpheyle baktığı bir paranoya haline sokacak.
7- erdoğan için en mantıklı yol; 15 temmuz sonrası vakit kaybetmeden, mhp ve hdp'nin baraj altı kalacağı erken seçime gidip 366 vekile ulaşmak olurdu.
8- bunun için bahanesi: "sistem tıkandı, sistem bu haliyle darbe üretiyor, meclisteki partiler sorunu çözmemize engel oluyor." olacaktı.
9- olacaktı ki bahçeli açık çeki uzatarak blöfü gördüğünü ilan etti. erdoğan, bahçeli'ye güvense de güvenmese de bu oyunu oynamaya mecbur kaldı.
10- göstermelik pazarlıklarla geçen her dakika, erdoğan'ın aleyhine işliyor. ekonomik kriz, onun ve akp'nin altını yavaş yavaş oyuyor...
11- akp ise içeriden kaynıyor, bölünme emareleri sergiliyor. basında çıkan iddialara göre; gül ve davutoğlu'na yakın ekip, cüneyt zapsu ile beraber yemekli toplantılarda yeni yol haritasını tartışıyor.
12- eğer bu bölünme gerçekleşirse -ki başkanlığın reddedilmesinin ardından gerçekleşmesi çok olasıdır.- mevcut hiçbir parti, oluşacak otorite boşluğunu ve yükselecek ekonomik krizi bastırabilecek durumda değil.
13- olası otorite boşluğu ve buna bağlı kaos; ordu içerisindeki darbe hevesi içindeki -varsa- cuntaların iştahını kabartacaktır. sanıyorum ki perinçek meselenin bu ayağında.
14- erdoğan, bu saatten sonra bahçeli'ye rest çekip seçime gitse dahi, umduğu 330 vekili bulması tüm bu nedenlerden dolayı çok zor. ekonomi, patlamak için kıvılcım bekliyor.
Düne kadar ateist, komünist solcularla kanlı bıçaklı olmuş ülkücüler nasıl oldu da 30 yıl sonra aynı çatı altında buluştular diye bende hayretler içerisindeydım.
Ama bahçeli ideolojilerı iğdiş etmenin partisine ve kendisine zarar verdiğini anladı. Hele hele fetocu aksener operasyonundan sonra iyice gözü açıldı. Ülkenin huzurunu ve gidişatını bozmaktan başka bir halta yaramayan sol kesimle fetö yü " sonsuza kadar sandığa gömecek " sistemi getirmek için kolları sıvadı.
miti komple silkelesen bu kadar donanımlı adamı bulamazlar. ayrıca devlet bahçeli'yi siyasete bizzat başbuğ sokmuştur. böyle salak salak rivayetlere inanmayın.
hayatının fırsatını apo türkiye'ye paketlenip teslim edildiğinde mevcut hükümeti bozmayarak kaçırmış siyasetçi. devletin bekasını her zaman kendi çıkarlarından önde tutmak belki de en büyük hatası.
edit: mit ajanı falan diye zırva bir entry vardı. silinmiş.
Al işte sana kaya! Bu adamlar akp yi eleştirirken " fetö ile önce dosttunuz, Esad ile kardeştiniz, Rusya ile dosttunuz ne oluu" derler. E şimdi daha önce kendi saflarında gördükleri bahçeli akp ile hareket etmeye başlayınca her yerde adama ver gitsin ederler.
Ha ben sizin gibi embesil bir tavırla " daha düne kadar bahçeli ile dosttunuz ne olduu" diyecek kadar beyinsiz değilim. Çünkü insanlar, aileler, toplumlar gün gelir çok samimi iken bazı nedenlerden dolayı husumete düşebilirler, ayrılıklara, farklı görüşlere düşebilirler. Bunu 18 yaşına ulaşmış her aklı başında birey bilir.
Ama gel gör ki bunu kendilerini çok akıllı ve kusursuz zanneden chp lılere anlatmak deveye hendek atlatmaktan beter.
Ulan embesiller böyle anlamamakta, götünden anlamakta inat etmeyin.
7 haziran 2015 sonrası Türkiye'nin başına gelen her türlü felaketin perde arkasındaki sorumlusu ve sebebidir. altına sıçtığı için gelininden dayak yiyeceği yaşta oy verirsen, sonunda o da ülkeyi mahveder işte.
başkanlık referandumunu bekliyoruz sayesinde umarım rte tek adam olmaz yoksa tarih kitaplarında vatan haini olarak bu adamın adı geçecek, tayyip değil.
Ya cok saglam bir blöf yapiyor yani sandikta tum mhp vekilleri hayir oyu atacak , akp tum ulkenin gozunun onunde kucuk dusecek baskanlik tartismalari artik rafa kalkacak halkin iradesi istemedi dedirtecek zorla.
Ya da alenen davasini , partisini , vatanini satiyor bunun baska bir izahi da yok.
Biraz pollyannacilik olacak ama hala temennim ve inancim icinden bir albay cevdet cikmasi , tum partisini sevenlerini davasini karsisina alip dusman saflarina katildi
Bakalim bunca zorluga kendi vatanini uzun vadede kurtarabilmek adina mi katlandi yoksa kendisine simdi yasadigi zorlugun bedeli olarak cok daha saglam bir koltuk teklif edildiginden mi katlaniyor gorucez.
Yapacagi muhtesem bir hamle ile chp hatta hdp den bile oy calabilir , akp nin azili dusmani olabilir ve en onemlisi milliyetci ruhu tekrar diriltip kendisine inanan kitleyi gururlandirabilir.Yapacagi kotu bir hamle de chp , hdp ve mhp secmeni tarafindan ihanet , akp secmeni tarafindan ise dogruyu bulma seklinde yorumlanir.
Bu aksam kendi hayatinin ve davasinin yonunu belirleyecek , bu secim onun icin birden fazla anlam tasiyor yani.