Demos ve kratos kelimelerinden türetilen kelime. Atatürkün mirası değildir tek parti döneminde demokrasinin d sinden bahsedemezsin.. 1945'e kadar demokrasiden eser yok ama şöyle birşey var bir devrim olmuş ve devrimi halka indireceksin bunu gerçekleştirirken demokrasiyi getiremezsin kuşkusuz. inkılapları tabana yayıp uygulayamazsın..
cahil çoğunluğun yönetimi ele geçirdiği aptalca bir yönetim biçimi. kesinlikle daha iyi bir yönetim şekli bulunmalıdır. kendi hayatları üzerinde bile karar verebilecek zekaya sahip olmayan insanlar, koca ülkenin geleceği konusunda kesinlikle söz sahibi olamamalıdır.
Abartılmış balon bir sistemdir. Cahil toplumlarda çoğunluğun diktatörlüğüne dönüşmektedir. Cahillerin amaç olarak değil araç kullandığı dandik bir yönetim biçimidir.
Bir toplumda demokrasiden bahsedebilmek için herhangi bir kişiye yapılan haksızlığı toplum kendine yapılmış kabul etmelidir. -sokrates
cahil bir toplum, özgür bırakılıp kendine seçim hakkı verilse dahi, hiçbir zaman özgür bir seçim yapamaz. sadece seçim yaptığını zanneder. cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır! böyle bir seçimle iktidara gelenler, düzenledikleri tiyatro ile halkın egemenliğini çalan zalim ve madrabaz hainlerdir! -Friedrich Nietzsche
Benim oyumla dağdaki çobanın oyu bir mi? -sokrates'in varisi büyük Türk filozofu Aysun kayacı
sadece halkın bilinçli olduğu isviçre benzeri gelişmiş ülkelerde işe yarayan sistemdir. halkın cahil bırakıldığı az gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelerde cahil halk kolay manipüle edilebileceği için hiçbir işe yaramaz. mesela türkiye gibi bir yerde meritokrasi olmalı demokrasi değil.
porno filmlerden fırlamış cuckold, gay, lezbiyen, siyahi temalı uyduruk karakter şablonlarıyla, siyahi, eşcinsel, kadın olmayanlar tarafından üretilmiş tüm edebi, sanatsal değerlerin içini boşaltıp değersizleştirmeye çalışan amerikalı demokratları ve vasat ötesi popüler kültürlerini yaratmış rejim.
"nicedir bencil monarşinin kurbanı olan halk, tek egemen olduğunu ilan ederek monarşiden sonsuza dek kurtulabileceğini sandı. Peki monarşi neydi? Bir insanın egemenliği. Ya demokrasi nedir? halkın daha doğrusu ulusal çoğunluğun egemenliği. Fakat her iki durumda da yasanın değil insanın egemenliğidir söz konusu olan; aklın değil, istencin egemenliği, kısacası hukukun yerine tutkuların egemenliği. bir halk, monarşik devletten demokrasiye geçmişse bu elbette ilerlemedir. çünkü egemenlerin sayısını arttırarak istenci akılla ikame etme şansını arttırmış oluruz ama en nihayetinde yönetimde bir devrim gerçekleşmez. zira ilke değişmeden kalmıştır."