arkadaşım bir aralar köfte pişiriyordu burada. bir süre sonra o köfte kokusu iğrenç gelmeye başlamış ve hiçbir şey yemiyor burgerdan. 1 senedir de çalışıyor amnıskm.
avcılar'da 3 katlı hayvani büyüklükte bir şubesi bulunan, bununla da yetinmeyip göt kadar alana 2 şube daha açmayı planlayan ve çalışmalara başlayan fast food şeyi.
kadıköy'de sakız gülü sokağı'nda bulunan şubesinin tam karşısına tek büfe isimli öğrenci mekanlarının babası açılmış, tırt şirkettir. cesaret böyle birşey işte.
benim için bu arkadaşın mc donalds tan tek farkı; ketçaplarının "höpöööğğrk" diye sıkılabilme özelliğine sahip olmaması.
hamburgerimi ketçapsız yiyemiyorum. burger king te bu, ketçabın patates yordamıya hamburgerin içine sürülmesi ve etrafımdaki insanların da bana tip tip bakması demek oluyor.
sırf bu yüzden kendilerinin zarara uğradığını düşünüyorum. az buz değil abi. kaç kere burger ın önünden geçip mc donalds a gittim. yılda 15-20 kere desen.. benim gibi 15-20 adam desen.. 15-20 yıl geçse aradan.. ohooo. ülkenin cari açığı kapanır lan o parayla.
yoksa ekmek aynı ekmek, tavuk aynı tavuk, sığır aynı sığır güzelim. çok şey değil yani.
türkiye dışında mc donald's ın çok çok gerisinde kalan zincir.
ama nedense tam tersi olarak türkiye'de mc donald's a fark atmış durumda.
mc donald's ın türkiye'deki kalitesinin diğer ülkelerdekilere göre düşük olmasından kaynaklanıyor olabilir bu.
lezzetsiz, yağlı ve sağlıksız yiyecekler üreten hamburgerci. bizim özentilerde dolduruyor böyle yerleri. bok var sanki. madem çok istiyorsun git evinde yap bakalım. 100gr ete koy 50gr hayvan yağı. günde 15 saat kızarmış yağda pişmiş patates.. gör ebenin nikahını tersten... lağım lan bildiğin. tuvaletine sıçmaya girilmez. o yağ kokusundan sıçamazsın.
amerikan yemek kültürünü ki buda fastfood diye tabir ettiğimiz olaya geliyo türkiye de en iyi pazarlayan , en uygun fiyata sunan şirkettir kendisi.
şimdi burda ben pek yemem böyle yerlerden , böyle sağlıksız şeyleri pek tasvip etmiyorum gibi milliyetçi yada yeşilaycı ayağına yatmıcam açık söyleyim . severim menülerini de fırsatım olursa da oturur yerim . nasıl urfalı bilmem ne hoca , öz urfa , öz gazianteplerde yediğim lahmacunu künefeyi seviyosam aynen öyle de severim bu yerde yemek yemeyi .
sağlıklı değildir , doğru . obez amerika nın en önemli nedenlerinde biridir bu ve bunun gibi işletmelerin orda çok fazla rağbet görmesi . ancak bizim yemek kültürümüzün de ( ege deki zeytinyağlı yemekler hariç ) kalp ve damar dostu olduğu söylenemez .
mütemadiyen gidilmesi gereken fast food zinciri.
burger king'e gitmekle "özenti olmak" arasında pozitif bir korelasyon kuran tiplerin inadına gitmek gerek. niye sürekli buraya bok atılır anlamış değilim. beğenmiyorsan, mideni bulandırıyorsa gitmezsin, evde 100 gr. etle isteğin karışımı yapabilirsin ya da "doğru yöntemlerle" patates kızartırsın.
bunu geçtik gidene ne diye "özenti" dersin? yani insanımızın düşünme gücü yok, "tad ve para" hesabı yapamıyor, tek yapabildiği birilerine "özenmek". whopper gibi bir tat, "iki menü 10 lira" gibi kampanyalar olduğu müddetçe insanların burger'a, "birilerine özendiğinden dolayı" gittiğini iddia etmek saçmalıktır.
soğan halkası ve ranch* sos hariç hiç bir ürününü sev(e)mediğim fast food zinciridir. zaten kolası da pepsi ki kola içmem nestea ya da lipton icetea içerim. galiba onlarda lipton var. neyse popeye's ya da mc donald's öncelikli fast tercihlerimdir.
whooper ve steakhouse menüleriyle insanın aklını alan şimdilerde ise soslarını satışa çıkaran lezzeti yerinde bir fast food işletmesidir. geçen hafta görüklede de gördüğüm ve bir çok dükkanın zarara uğramasına neden olcak ama kendisinin çok iyi gelir sağlıyacağı dükkandır. iyi ki de açılmış görüklede dedirtiyor şimdiden.
gidip 5 tl'ye kuru kuru ne etinden olduğu belli olmayan yarım ekmek döner yiyeceğime burger king'e gider afiyetle ellerimi yağa bularım abicim. sarmısaklı mayonezimi almayı da ihmal etmem.