Ulusal sembol meselesi jöntürk uydurması olabilir. Asyada böyle bir olay olmadığı gibi selçuklu ve beyliklerde de böyle bir kullanım yok. Çift başlı kartal, içiçe geçmiş iki kare, çarkıfelek, nilüfer, güneş-arslan, hatta sultan baybars'ın arslanlı flaması var ama bozkurt, no. Anadoluda da zaten makul bir hayvan değildir, kurdu kimse sevmez.
size monoteizm diye yutturulan bozkurt mitosunun özü için aşağıdaki videoyu baştan sona seyredin.
adam ormanın allahlarının enerjisini taşıyan totemle (ata yadigarı kurt dişi ) temasa geçiyor, ve dişin içerisindeki "mana" (büyülü güç) kurda dönüşerek düşmanlarını parçalamasını sağlıyor, tamamen paganist, animist, çok tanrılı hikaye anlatımı. kazakistan'da hatırı sayılır oranda pagan-şamanist mevcut ve hiçbirinin semavi dinlere ve müslümanlara sempatisi yok: https://www.youtube.com/w...amp;list=RDMM&index=2
Aynı zamanda tırtıl/ güve evresinden kelebeğe dönüşen, tohum, fide ve hatta ağaçlarda ciddi kayıplar yaratan, gündüzleri görünmeyip gece faaliyete geçen bir tarım zararlısı.