Ulusal sembol meselesi jöntürk uydurması olabilir. Asyada böyle bir olay olmadığı gibi selçuklu ve beyliklerde de böyle bir kullanım yok. Çift başlı kartal, içiçe geçmiş iki kare, çarkıfelek, nilüfer, güneş-arslan, hatta sultan baybars'ın arslanlı flaması var ama bozkurt, no. Anadoluda da zaten makul bir hayvan değildir, kurdu kimse sevmez.