Amerikan sineması yada amerikan dizileri. Dikkat ederseniz nerdeyse tamamına yakınında başrol oyuncusunun bir şekilde kazanması var. Bu bir toplumun aslında hayata bakış açısını yansıtıyor ve bence bir noktada insanlık için faydalı bir bakış açısı.
Fakat amerikan sineması dışındaki sinema yada dizilerde sık sık kötü son olayı işleniyor. Aslında bir nevi arabesk.
Ben kötü sonlardan nefret ediyorum. Arabeskten nefret ediyorum. Ve ingiltere yapımı olan Black mirror'ın izlediğim bölümleri, kötü son kavramına bile rahmet okutturuyor. Ben bunu istemiyorum.
Dipnot:hele hele homoseksüelliğe ilk planda mantığımı kullanarak oluşturduğum bakış açımı(iğreniyorum) değiştirdiğini iaddia edenlerin olduğu bir diziden bahsediyorsak; sağolun ben almıyım.
aklıma gelen hatta başıma gelen birkaç konu üzerine bölüm yapmış psikopat dizi. Daha iki bölüm izledim, Çok sevdim. oyuncu kadrosu ve konu her bölümde ayrı, verdiği mesaj ve akış çok keskin.
benim gibi özgün ve gerilim aşığı yapıt takip edenler için bire bir.
senaristlerinin kimyasal takıldığından şüphelendiğim televizyon dizi serisi. sanırım aralarında yaptıkları geyikleri filme çekiyorlar. bazen akış acayip durağanlaşıyor. türk dizilerindeki gibi an'lara takılmalar mevcut olabiliyor.
2. Sezon 1.bölümde şu kocası ölünce yapay zekayla kocasıymış gibi konuşan kadının olduğu bölümün sonunda noldu izleyen varsa aydınlatabilir mi ?
Sonunu izleyemedim çıldırıyorum.
3. sezonu dün bitirdiğim dizi. 4. sezonu da bu hafta içinde bitiririm zaten. Sıkılsanız bile izlenmesi ve izletilmesi gereken dizidir. Çünkü orada gösterilen teknoloji ne kadar ileride olursa olsun, biz şu an ki teknolojimiz ile aslında orada verilmek istenen sonucu yapıyoruz. insanlara karşı ilgisiz, vurdumduymaz, savruk, hayata önem vermeyen, yaşamayı bilmeyen vs. vs. gider bunlar arka arkaya sıralanır. Black Mirror dizisi de aslında var olan bir şeyi ya da konuyu ileri teknolojiyi kullanarak gözümüze sokuyor.
Ben kişisel olarak 3-4 bölümü çok beğendim. Ayrıca 1-3 ve 3-6'da gerçekten izlenmesi gereken bölümler. Aklımdan çıkmayan bölüm ise 3-3 olmuştur. Olayın başlayışı, ilerleyişi ve bitişini ağzım açık şekilde izledim. Asla vakit kaybı biz dizi değildir, vaktiniz varsa izleyin hatta izleyecek olan birilerine de tavsiye edin.
Tavsiye verirken 1-1 bölümü es geçmelerini ve 1-3 ten başlamalarını önerebilirsiniz. Çünkü 1-1 bölümün konusu kişiden kişiye değişen bir izlenme serüveni var. Herkesin izleyeceğiniz sanmıyorum ve hatta bu ne biçim bir dizi bunu izleyen var mı bile dedirtecek bir potansiyeli var bölümün. 1-2 nin konusu da benim açımdan pek iyi bir bölüm değildi ki, ufak bir araştırmada neredeyse en iyi bölümün 1-2 olduğunu yazan yazılar bulursunuz.
Zaten her bölümde farklı kişi ve konular oynadığı için bölüm es geçmek ya da her hangi bir bölümden başlayıp herhangi bir bölüme geçmek size bir şey kaybettirmeyecektir. istediğiniz bölümden başlayabilirsiniz. *