black museum bölümündeki doktorun icat sayesinde sevişirken aynı zamanda kadın hem de erkek orgazmı yaşamasına çok gülmüştüm. böyle bir şeyi yaşamak isterdim doğrusu.
3. Sezon 5. Bölümü ve günümüz kavgalarına yapılan gönderme etkileyicidir. Bize zorla taktırılan maskelerin etkisinden kurtulup gerçek manada insan olmanın gereklerini yerine getiren en basiti objektif düşünebilen bir toplumda yaşamak ümidiyle.
her bölümünde ayrı bir konusu olan ve kendi adıma konuştuğumu belirterek izlerken anlık duygular ortaya çıkaran ancak seyir bittikten sonra bunları zaten her gün düşünüyorum ben, diyerek düşüncelerimin infilak etmesine sebep olan yapım.
Her bölümünde gerçekleri yüzüne tokat gibi çarpan, bittikten sonra nereye gidiyoruz ne olacak halimiz diye derin düşüncelere dalmaya sebep olan oldukça popüler dizi.
Sektöründe konusu itibari ile kıyaslama yapılamayacak yegane örneklerden birisidir. Her bölümü birbirinden farklı, her bölümü ayrı dikkat çekici. Bize iyi yada kötü gelmesi tamamen bölümdeki konunun tarafımızca ne kadar ilgi çektiği yada kendimize ne kadar yakın hissettiğimiz ile ilgili.
Birçok kişi 4. Sezon 4. Bölüm demiş. Demekki bu sezonda kendimize en yakın bölümü bu bölüm görmüşüz.
4. Sezonu herkesin kabul ettiği gibi vasat olan dizi. Charlie Brooker çok iyi bir senarist, muhteşem bölümler yazdı doğru ama tek başına tüm sezonu kurtaramaz hacı. Eskiden sezonlar kısaydı şimdi ise uzadı iyi bölümler var ama çoğu vasat bölümde var. Onun gibi kaliteli bir senarist daha ekleyin olay çözülür.
USS Callister: çok sıkıcıydı.
Arkangel: izlediğim en kötü bm bölümüydü galiba. Fikir güzel ama batırmışlar.
Crocodile: hayatımda izlediğim en itici oyuncu bu bölümde ki hintli hatundu galiba.
Hang the DJ: süper bölüm. Beğenmedim tek konu meme , göt olmaması.
Metalhead: kısa ama etkili. O yaşam mücadelesini yaşıyorsun sende izlerken.
Black Museum: sadece sezonun değil bm tarihinin en iyi 2 bölümünden biri. Diğer bölümlere göndermeler kıyaktı. Böyle bölümler yap, istersen 10 sezon yap her türlü izleriz hacı.
her sezonunda adrenalini ve korkuyu daha fazla arttıran Charlie Brooker'in yaratıcılığını yaptığı dizi. 4. sezon bir çırpıda bitti. Bölüm isimleri ise şöyle : Crocodile, Arkangel, Hang the DJ, Uss Callister, Metalhead ve Black Museum idi.
--spoiler--
Her ne kadar dizide teknolojinin karanlık yüzü anlatılıyor olsa da, teknolojinin yüzü olmadığı ve karanlık yüzü ancak insanların yaratabileceğini anlatan, eski sarılabilen kasetler gibi sarıp sarıp izlenmesi gereken bir dizidir. Dizide ana tema karakterleri olmayıp, her bölümde farklı yönetmen ve oyuncular vardır. eğer hala bu diziyi izlemeyen var ise mutlaka başlayıp izlemesi tavsiye olunur. teknoloji, ilişkiler ve daha bir çok aklınızdan silinmeyecek ve ufkunuzu açacak sizi daha çok araştırmaya, kitap okumaya ve ben neyim? neciyim? nereden geldim? nereye gidiyorum? sorusunu sorduracak yaşam, ahlak, sadakat, korku ve bir çok hislerin temel amacını göstermeye çalışmış dizidir. tavsiyem günde 3 bölüm izleyin ve sindirerek izleyin.
--spoiler--
ilk sezonlarına tapıyordum. sonra netflix'e geçti ve değişmeye başladı. 4. sezon tamamen amerikanlaşmış. çok mu kötü? hayır; ama black mirror gibi değil. herhangi bir dizinin herhangi bir bölümü gibi olmuş hepsi. black museum kaldı bir tek izlemediğim bu sezonda, hevesim yok ama.
Her bölüm ayrı hikaye ayrı konu bulmak kolay değil arkadaşlar inişler çıkışlar bırmal.. ayrıca son sezon her şeyr rağmen iyiydi.. 4/6 efsaneydi mesela.. o metal köpekli bölümde öyle.. böyle özgün diziler bulmak zor.. varken izleyin, izletin..
teknolojinin insan yaşantısına verdiği ve ileride vermesi muhtemel zararları işleyen dizi.
dördüncü sezonu yayınlanmış bulunmaktadır, genel olarak kitlesinden "umduğumu bulamadım" tavrıyla karşı karşıya kalmasının en temel sebebi dizi ilk ortaya çıktığında yani insanlar birinci sezona başladığında şimdiye kadar izlemediği farklı bir şeyle karşı karşıyaydı ve bu farklılık insanların oldukça hoşuna gitti. Belki ilk bölümlerde çıtayı o kadar yükselttiler belki de ceplerindekini o kadar hızlı harcadılar ki bugün dördüncü sezonda ister istemez bazı konularda "tekrar düşmüş" durumuna geldiler.
Tüm bunların yanında şahsi olarak ben "umduğumu buldum"
bundan önce izlemiş olduğum bölümlerden daha iyi bir şey yoksa da daha kötü bir şey de yoktu, bizi daha da şaşırtın çıtayı tanrı katına çıkartın gibi bir beklentiniz olmadığı sürece yeni sezon da klasik black mirror sezonu. ve sanırım benim de sevdiğim bu klasik black mirror havası olmasıydı, yeni konseptlerle bu black mirror havasının bozulmasındansa bu durumda olmasını yeğliyorum, en azından şimdilik.
çok güzel bir 4. sezon izledim.. özlemişim.. sağlam bölümleri de vardı beğenmediğim bölümleri de.. hatta sıralayacak olursam eğer şu şekilde olur : 2>4>1>6>3>5 ..
Ilk sezonu yani 3 bolum falan bu ne abi dunyanin en iyi dizisi diyorsunuz sonraki sezonlar baya baya sonuyor dizi. Yeni sezonunu izlemedim ama cok iyi diye de duymadim.