bilecik

entry235 galeri24
    184.
  1. Marmara, Karadeniz, iç Anadolu ve Ege Bölgelerinin kesiştiği noktada bulunan ilimiz.

    evet gelişmemiş bir ilimizdir, evet küçüktür, evet yanıbaşındaki inegöl ilçesi dahi bilecik merkezin 3-4 misli nüfusa sahiptir. ancak bu ilin coğrafi konumu mükemmele yakındır.

    bilecik-ankara: 316 km,
    bilecik-eskişehir: 81 km,
    bilecik-inegöl: 52 km,
    bilecik-bursa: 96 km,
    bilecik-sakarya: 105 km,
    bilecik-istanbul: 200 km,
    bilecik-gemlik: 100 km,
    bilecik-yalova: 110 km.

    kuvvetle muhtemel yaşam ucuz, sessiz ve sakin tipik bir memur şehri.
    kendine yetecek bir sineması da vardır, kafeleri de yeni üniversiteyle açılmıştır.

    aslında marmara'ya gitme ihtimalin varsa gideceksin bilecik'e yerleşeceksin.
    kafan esti git günübirlik istanbul'a, bursa'ya, ankara'ya. kafan esti günübirlik denize git.

    bilecik; istanbul, bursa, eskişehir arasında gelişmemiş, bakir kalmış son yöredir.
    dokunmayın, kalkındırmayın. *
    7 ...
  2. 183.
  3. Vali tarafından Bilecik adı Ertuğrul olsun şeklinde teklifte bulunulan yerdir.
    0 ...
  4. 182.
  5. tarihi olmasa il olmaktan çıkarılabilir.yemek yenilecek düzgün bir yer olmayan şehir.
    0 ...
  6. 181.
  7. Eskiden istanbul-antalya hattına gidecek olanlar tüneller yapılmadan önce şehrin içinden geçerdi. Şehrin giriş ve çıkışlarında rampalar vardı. Şimdi tüneller yapıldıktan sonra şehre uğramadan yolunuza devam ediyorsunuz. Bilemedim iyi mi kötü mü olduğunu. Düşünsenize her gün binlerce araç şehrin içinden geçip gidiyordu. Bu defa da sanırım şehir aşağı yola doğru gidiyor. ileride belki yeniden Bilecik'in içinden geçmek durumunda kalınabilir.
    1 ...
  8. 180.
  9. Öyle bi sevda ki tarif edilmez, bilecikli olmayanlar bilemez.
    2 ...
  10. 179.
  11. Kimine göre cehennemin ucu kimine göre cennetten bir parça olan sevinli, bulunduğum bir il.
    0 ...
  12. 178.
  13. Anneme küçükken rosalinda dizisi nerede çekiliyor diye sormuştum. O da bana bilecik'te çekiliyor demişti. Bilecik brezilya çağrıştırıyor evet.
    3 ...
  14. 177.
  15. belli bir nedeni yok ama çok sevdiğim bir şehircik burası. adı bile cik zaten. bilecik=şehircik.
    1 ...
  16. 176.
  17. Bozüyük ilçesi kendisinden daha çok gelişmiş olan şehirdir.

    Metris tepe şehitliği görülesi yerdir.
    1 ...
  18. 175.
  19. bursa ve eskişehir'e yakın olan küçük ve şirin bir ilimiz. bildiğim kadarıyla bursa'ya ve inegöl'e çok göç vermiştir.
    1 ...
  20. 174.
  21. 173.
  22. il statüsünden çıkarılıp tümüyle bursa'ya ilçe olarak bağlanması gereken il.
    1 ...
  23. 172.
  24. yeni çevre yolu ile şehirciğin içine girilmediği iyi olmuş... köy kıvamında il...
    1 ...
  25. 171.
  26. 170.
  27. ömrümde gördüğüm en dandik il.

    il dedim değil mi? vay mk!
    3 ...
  28. 169.
  29. bugün üniversitenin mezuniyetinde milletin kafasına dolu yağdığı ve adeta bir kıyamet senaryosunun yaşandığı il.
    3 ...
  30. 168.
  31. Bilecik, Bilecik ilinin merkezi olan ilçedir. Türkiye'nin Marmara Bölgesi'nin Güney Marmara Bölümü'nde kalmaktadır.
    1 ...
  32. 167.
  33. Askerliğimin başlangıcında 61 gün kaldığım köy irisi kasaba.

    Geçenlerde yine gittim çok büyümüş, çoook. Neyse...
    1 ...
  34. 166.
  35. plaka numarası 11 olan ilimiz. akşam saat 6 dan sonra ölü şehir kisvesine bürünüyor sokaklarda kimsecikler kalmıyor. bir aralar toprak holding şehirdeki en büyük işverendi. şimdi ne oldu bilmem.
    2 ...
  36. 165.
  37. bir kere dügün icin gitmistim. köy diyemem ama tatli bir kasaba havasinda. eskisehire olan yakinligi kurtariyor olumsuz taraflarini.
    metropolde yasamaya alismis bir kisi burada yapamaz orasi ayri.
    4 ...
  38. 164.
  39. Olum bu en son ilçe değil miydi la diye şaşırdığım şehirdir.
    1 ...
  40. 163.
  41. bu yıl 2-3 defa gitme fırsatı bulduğum küçük ve yeşil şehir. gerçekten çok sevimli bir şehir, bildiğim kadarıyla tek bir ana cadde var işte bütün ne ararsanız o caddenin üzerinde sevdim ben burayı belki yaşayanlar için sıkıcı geliyordur ama dışarıdan gelen biri olarak sıkıcı bulmadım. şeyh edebali türbesini de ziyaret ettim. ilçelerinden ise bozüyük ve pazaryeri'ni iyi tanıyorum yine vezirhan'ı (sanırım kasaba) görme fırsatım oldu. vezirhan'daki tarihi han görülmeye değer gerçekten.
    4 ...
  42. 162.
  43. 161.
  44. valisi ve belediye başkanı zerre çalışmayan şehir.

    büyümemiz lazım bizim. potansiyelimiz var, yerimizde sayıyoruz.

    bazı procelerim var bilecik için, bu proceleri "büyük bilecik procesi" olarak eyleme döküp hayata geçirmeyi planlıyorum.

    (bkz: büyük bilecik procesi)
    1 ...
  45. 160.
  46. memleketimdir. ama burada birçok kişi küçükmüş diye dalga geçmiş akıllı olun. daha çaylağım fakat yazar olunca göreceksiniz bu entryi.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük