Marmara, Karadeniz, iç Anadolu ve Ege Bölgelerinin kesiştiği noktada bulunan ilimiz.
evet gelişmemiş bir ilimizdir, evet küçüktür, evet yanıbaşındaki inegöl ilçesi dahi bilecik merkezin 3-4 misli nüfusa sahiptir. ancak bu ilin coğrafi konumu mükemmele yakındır.
bilecik-ankara: 316 km,
bilecik-eskişehir: 81 km,
bilecik-inegöl: 52 km,
bilecik-bursa: 96 km,
bilecik-sakarya: 105 km,
bilecik-istanbul: 200 km,
bilecik-gemlik: 100 km,
bilecik-yalova: 110 km.
kuvvetle muhtemel yaşam ucuz, sessiz ve sakin tipik bir memur şehri.
kendine yetecek bir sineması da vardır, kafeleri de yeni üniversiteyle açılmıştır.
aslında marmara'ya gitme ihtimalin varsa gideceksin bilecik'e yerleşeceksin.
kafan esti git günübirlik istanbul'a, bursa'ya, ankara'ya. kafan esti günübirlik denize git.
bilecik; istanbul, bursa, eskişehir arasında gelişmemiş, bakir kalmış son yöredir.
dokunmayın, kalkındırmayın. *
Eskiden istanbul-antalya hattına gidecek olanlar tüneller yapılmadan önce şehrin içinden geçerdi. Şehrin giriş ve çıkışlarında rampalar vardı. Şimdi tüneller yapıldıktan sonra şehre uğramadan yolunuza devam ediyorsunuz. Bilemedim iyi mi kötü mü olduğunu. Düşünsenize her gün binlerce araç şehrin içinden geçip gidiyordu. Bu defa da sanırım şehir aşağı yola doğru gidiyor. ileride belki yeniden Bilecik'in içinden geçmek durumunda kalınabilir.
plaka numarası 11 olan ilimiz. akşam saat 6 dan sonra ölü şehir kisvesine bürünüyor sokaklarda kimsecikler kalmıyor. bir aralar toprak holding şehirdeki en büyük işverendi. şimdi ne oldu bilmem.
bir kere dügün icin gitmistim. köy diyemem ama tatli bir kasaba havasinda. eskisehire olan yakinligi kurtariyor olumsuz taraflarini.
metropolde yasamaya alismis bir kisi burada yapamaz orasi ayri.
bu yıl 2-3 defa gitme fırsatı bulduğum küçük ve yeşil şehir. gerçekten çok sevimli bir şehir, bildiğim kadarıyla tek bir ana cadde var işte bütün ne ararsanız o caddenin üzerinde sevdim ben burayı belki yaşayanlar için sıkıcı geliyordur ama dışarıdan gelen biri olarak sıkıcı bulmadım. şeyh edebali türbesini de ziyaret ettim. ilçelerinden ise bozüyük ve pazaryeri'ni iyi tanıyorum yine vezirhan'ı (sanırım kasaba) görme fırsatım oldu. vezirhan'daki tarihi han görülmeye değer gerçekten.