daha önce eskişehir'e giderken kısa süreli görme şansım olmuştu. insanların küçük diye dalga geçtiği bu şehir bence çok şirin bir şehir. yalnız yaşamaktan çok gidip gezmek için uygun. istanbul'a yakın olması ve hızlı tren güzergahı üzerinde olması da bilecik'in ulaşımını kolaylaştırıyor. corona bittikten sonra gidip daha çok keşfetmek istiyorum.
daha önce eskişehir'e giderken kısa süreli de olsa içine girip gördüğüm, insanların küçük şehir diye dalga geçmesine rağmen bana oldukça sevimli gelen şehir.
o da trajikomik bir olay. “sevgili vatandaşlarımız, bilecik büyük şehir değildir. aslında bilecik şehir bile değildir. sonra vay ben duymadım, vay ben görmedim demeyin.”
Övünecek bir şeyleri olmayıp yaşadığı şehirle övünen bir güruh var burda. Bunların hayatındaki en nadide özellikleri büyükşehirde yaşamaları veya bilecikte yaşamamalarıdır. Sorsanız hepsi istanbul, ankarayı yalamış yutmuş oldukları için güya küçük şehir köydür efendim, cahildir düşüncesiyle aşağılama kompleksi içindedir.
Bu güruha anlatacağım fazla bir şey yok. Ancak şunu belirtmek isterim ki dünyadaki bir çok gelişmiş ülkelerindeki bilim ve teknoloji adına üretilen metaların altyapısına bakıldığında nüfusu az olan şehir görürsünüz. Buralarda insanlar dingin, huzurlu ve çalışma azimli oldukları için başarıdaki en büyük paya sahiptirler.
Son sozüm, bu hayatta yaşadığınız yer ile övüneceğinize kendinize başka övünç kaynakları bulun. Aslan, kralı olduğu ormanla övünmez. Orman, aslanla övünür.
Sokağa çıkma yasağı olmamasına rağmen 3 gündür sokaklarda tek tük insan görünen güzide şehrimdir. Duyarlı olmak ve halden anlamak böyle bir şey.
Hatta tanıdığım bi gülşen teyze var karşı apartmanda oturuyor. Kadın 65 yaşı üstünde olduğu için ilk günden beri evden çıkmıyor. Dikkatinizi çekerim daha yasak olmadan önce. Böyle insanlara çok fazla saygı duyuyorum. Ayrıca tek yaşıyor.
Sadece bir yerlere giderken geçtiğim şehir olarak aklımda... bir de tanımadığım ama duyduğum bir akraba yaşıyor.
Sessiz sakin bir kasaba gibi... ki en sevdigimdir. Gürültüden, şaşaadan uzak... Lakin hiç gitmişliğim yoktur.
Şimdi düşündüm de sanki burada hayat yok gibi... haberlerde hiç bilecik'ten haber dinlediğimi hatırlamam ... cevremde de "Ben bilecikliyim." diyen duymadım. Ama yine de severim.
bilecik bütün ilçeleriyle birlikte toplam nüfusuyla bile inegöl'ün sadece şehir merkezi nüfusundan bile daha küçüktür. inegöl'ün şehir merkezi 258.000 nüfusluyken bilecik'in bütün ilçeleriyle olan toplam nüfusu 215.000 civarındadır. ama yeşili doğası ve eşsiz güzellikleriyle küçük şirin tatlı bir osmanlı kentidir bilecik.