ilk kampta kriz yaşayan takımdır. yensede yenilsede taraftarırın kalbi onladır.
Not: koyu beşiktaşlıyımdır. Beşiktaşlıyız beşiktaşlı anlayamaz kimse bu aşkı !
kamp alanı ile otel arasında 25 dakikalık mesafe olmasını bile kriz olarak lanse eden medyaya inat ilk antremanı son derece neşeli ve verimli geçmiştir.
yaratıcılıkta dibe vuran hatta eksilere oynayan fenerbahçe taraftarları kesinlikle beşiktaş taraftarının yanına yaklaşamaz. kulüp olarak onlardan daha önce kurulmamız, renklerimizin ve armamızın asilliği yine fenerbahçeli bir çok bünyeyi deli etmektedir. gerek beşiktaş taraftarını gerek takımını çok seven fenerbahçeli insanlar olduğunu biliyoruz. bunlar beşiktaş maçlarını genelde inönü'den takip ederler. ellerine birer tane telefon veya fotoğraf makinası alıp atmosferi kaydeder ve eve gidince onları bir güzel izler ve iç geçirir.
bir takım fenerbahçe taraftarı vardır ki Allah'a havale edilecek cinsdendirler. Bu kesim o kadar utanmaz ki kendi kaleleri sandığı kadıköy'de beşiktaş diye bağırıp tempo tutarlar.
bir başka fenerbahçe taraftarı vardır ki kendilerini yaratıcı sanıp rıza efendi iki ekmek bir süt gibi pankartlar hazırlarlar. bunlar için detaya girmiyorum. yoksa gece gece günaha gireceğim.
yeni bir oyuncu aldıklarında havaalanlarının taraftar yığınına dönüştüğü, gelenin kendisini ingiltere kralı sandığı,4 ayda bir teknik adam değiştiren,ortalama 7 yılda bir şampiyon olan,daima fenerbahçe ve galatasarayın gölgesinde kalan,ingilterenin liverpool takımından 8 gol yiyen,birkez ligden düşüp federasyonca küme düşmesi iptal edilen,yine federasyonca 2 şampiyonluk verilip bir anda şampiyonluk sayısı 9dan 11 e fırlayınca 2 yıldız takan,ne kendi liginde ne de avrupada kayda değer bir tarihi bulunmayan,arsen wenger'in şampiyonlar liginde oynaması yasak olsun dediği,5 dakikada 5 gol yemeyi başarmış naçizane futbul takımımız...
taraftarı kadar büyük olamamış -özellikle son yıllardaki düşüş göz önüne alındığında- canım takımım.
nerde böyle taraftar?. aynı zamanda beşiktaşlılık duruşunun sahibi olan takım.
dünya futbol tarihinin, en kaliteli taraftar grubuna sahiptir. 2010-2011 sezonunda quaresma' dan hariç bir yıldız daha beşiktaş' lı olacaktır.*
edit: o yıldız guti.
boğazım yırtılana kadar uğruna bağırmayı özlediğim siyah beyaz takımım.
hayattaki en büyük gurur kaynağım.
yeterince ihmal ettiğim ama halen adını duyunca kafamı çevirmeme sebep olan takımım.
herşeyden çok sevdiğim şerefli takımım.
inönü stadının önünden her geçtiğimde tüylerimi diken diken eden, dünyanın en iyi taraftalarına sahip takımım.
barbaros meydanında dün gibi sevdan, derin bir nefes çektik abbasağadan...
(bkz: siyah ulan!)
yıldırım demirören'den öncesi ve sonrası olmak üzeri iki ayrı dönemi vardır.
2006 yılında fenerbahçe'nin şampiyonluktaki rakiplerinden galatasaray'la maçı vardır. maçtan önce başkanları maç yapacakları rakiplerinin maçı kazanmasını istediğini beyan etmiştir. maçta beşiktaş yenilmiş, maçtan sonra tümer metin "benim kendi adıma vicdanım rahat, arkadaşları bilmiyorum." diye bir açıklama yapmıştır.
2010 yılında ise artık başkan akıllanmış, maçtan önce açıklama yapmamıştır. yine fenerbahçe'nin şampiyonluktaki rakibi bursaspor ile maçları vardır. istatistiki olarak, bursaspor deplasmanlarında % 18 lik bir yenilgi oranı olan beşiktaş takımı bu maçta da yenilmiştir. attıkları tek golden sonraki sevinçleri görülmeye değerdir.
kısacası beşiktaş tüzel kişiliği olarak değil ama demirören'nin beşiktaş'ı olarak sabıkası pek iyi değildir.