allah rahmet eylesin de, sanki memlekette tek öldürülen ya da ölen kişiymiş gibi, bütün ahalinin toplaşmasını şaşkınlıkla izlediğim eylemlere konu olmuş kişi.
hükümet karşıtlığı deseler bunlar uzaya bile çıkarlar.
güya çocuğun ölümü için protesto eylemi düzenleyen birisi bir taşıta kocaman bir taş atmış ve yine hiç alakası olmayan bir adamın kafasını gözünü kanatmış.. sadece bir örnek. protesto edeceksin orda başkalarının ölümüne sebebiyet vereceksin.
hükümet karşıtlığı dedin mi her bişeyi yapar bunlar.
orda belki çocuğa kan lazım kan verin deseler hepsi kaybolurdu ordan.
saçma sapan işler yapıyosunuz.
çocukluğumuz gitti be Berkin... sana da çocuk diyorlar, oğluna yat alan adamın oğluna da çocuk diyorlar. Sen bu acımasız dünyada kimsenin olmadığı kadar adam oldun çocuk yaşında. Üzülüyorum, kahroluyorum ve lanet ediyorum bu yaşananlara. Ne geri getirir seni ve senin gibi adam gibi çocukları? Üzgünüm ve iliklerime kadar özür diliyorum ruhundan ve yaşayamadığın müthiş çocukluğuna, özür diliyorum tüm kalleş kardeşler adına. Ailenin yanaklarını ıslatan her gözyaşı damlası kadar özür diliyorum. Sana çocukluğunu doya doya yaşatamayan insafsızlar adına özür diliyorum. Ruhun şad olsun aslanım. Artık sen ölümsüzsün!
molotofla belediye otobüsündeki yakılan kızın ölümüne üzülmeyenlerin, üzüldüğüdür. yazık lan kıyamam size mağdurlar!
bu ülkede gerçek mazlum görülmez, kendi halinde olan insan görülmez. suç işlersin kader mahkumu olursun, bölücü terör örgütü lideri olursun sana ada tahsis ederler, kck lıların salınması için gösterilere katılan çocuk olursun senin adına üzülürler. ne mal ülke mk.
ne yazık ki çocuk yaşta ölerek türkiye gündemini değiştirmiş olan çocuk.
öncelikle ırkı, dini, dili ne olursa olsun çocukların öldürülmesine karşıyım. Bununla birlikte daha 14 yaşında kıçını bile yıkayamayan bir çocuğun dhkp-c adlı terör örgütüne militanlık yapmasını, polisle çatışılan tehlikeli eylemlere katılması son derece yanlış buluyorum.
şimdi bizim sözde demokrasi havarisi sosyalitlerimiz ve hümanist godoşlarımız " lan o daha çocuk vicdansız, bööğğğ." diyecekler. Bre dümbüğün denyosu, 14 yaşındaki çocuk silahlı çatışmalara, bombalamalara giren sosyalist terör örgütü dhkp-c'ye militanlık yaparken; pek çok cinayet işlemiş bir örgüt tarafından kullanılırken neredeydin ?
burada da hiiçç oyun oynaması gereken bir okul çocuğu edası yok.
sorun şudur ki; oyun çağındaki bir çocuk bir terör örgütünün ağına düşüyor; babası olacak adi herif "oğlum benimle aynı ideolojiyi paylaşıyor." diyerek onu eylemlere gönderiyor ve yalnızca çocukların değil; daha büyüklerin; hatta polislerin bile öldüğü eylemlerde yaralanıp ölüyor. önce biz bu ikiyüzlülüğü bırakacağız.sonra su testisinin su yolunda kırılacağını unutmayacağız ve bir örgütün oyuncağı olmuş bir tek kaşlı çocuk (????) için soygun ve ihanet gündemini değiştirmeyeceğiz.
not: akapeden günahı kadar hoşlanmayan bir türkçüyüm.
Şimdi bu berkin elvan ekmek almaya giderken öldü değil mi? bizim şehitlerimizde dağa çiçek toplamaya çıkarken öldü o halde...
ya siz neyin derdindesiniz bu çocuk pkk sempatizanı olarak yetiştirilmiştir.. neyine üzeleyim üzüleceksem askerime şehidime üzülürüm. sağda solda zafer işareti yapan pkk'ya siz üzülün... bırakın bu işleri..
15 yaşında ölüm nedir bilinmez.
15'inde, hayaller dört bir yanında...
15'inde; gitmediğin şehirler, ülkeler...
15'inde ölünmez!
Evet, ölünmezdi 15 yaşında, bilinmezdi ölümün ne olduğu bile.
Kıyılamazdı gencecik bir insana, hatta bir çocuğa; hırs ve vicdansızlık dünyayı kirletmeden önce.
16 kiloya düşmüş bedenini taşımadılar bugün o tabutta.
Bugün, o çocuğun; hayalleri, umutları, çalınan geleceği tonlarca ağırlık yaptı o tabutu taşıyan omuzlara.
Bütün Türkiye, hatta gidemediğin ülkeler bile ayakta senin için. Senin hiç tanımadığın, seninle tanışmayan insanlar...
269 gün savaşan güçlü kardeşim benim, acın sofraya gelen her ekmekte, unutma.
vicdan sahibi hiç kimse 14 yaşında bir çocuğun, büyüklerinin yarattığı bir kaos sırasında kafasına bir gaz kapsülü yiyerek komaya girmesini ve 16 kiloya kadar düşen çocuk bedeninin ne kadar dirense de toprak olmasını görmezden gelemez.
14 ne kadar küçük bir sayı. hakikaten yeni fark ediyorum. 14 çok, çok küçük bir sayı. gözümün önünden gülümseyen yüzü gitmez oldu bu çocuğun. kime baksam onu görüyorum sanki. benim 14 yaşında öğrencilerim var, öyle çocuk öyle çocuklar ki daha. çocuk işte. ekmek almaya yolla koşarak gider. halaya gel de uçarak gelir. bir çocuğu halay çektiği için suçlayamazsın ki. bir çocuğu, gözünü kan bürümüş büyüklerinin koltuk kavgasının ne kadar korkunç bir şey olduğuna inandıramazsın. ne yapsan ne söylesen oyun sanıyor sonuçta. 14 çünkü. 14 çok küçük bir sayı. çok küçük. 14 yaşındaki çocuklara, gözlerim nemlenmeden bakamamaktan korkar oldum.
15'ine komada giren bir çocuk 15'ine girmiş sayılır mı? insan ölüm uykusuna yatmışken yaş alır mı? sanmıyorum.
susamıyoruz da. herkes hala kendi davasını haklı çıkarma derdinde. gözümüzü bu denli hırs bürümüş olamaz. olur mu yoksa? oluyor galiba...
bütün elektrik direklerinde fotoğrafı vardı bugün. birini aldım sakladım. baktıkça koskocaman, aklı başında insanların el birliğiyle bit kadar çocuğu nasıl öldürdüğünü hatırlamak istiyorum. yaşlandığım zaman, bu dünya hırsının, bu iktidar savaşının hep çocuk kalacak olan kurbanını unutmamak istiyorum. kendi payıma düşen suçluluğu doya doya yaşamak istiyorum.
ne oldu? şimdi daha mı güzel dünya? bütün haksızlıklar zulümler filan bitti mi? yenişebildiniz mi bari?
hala birbirimizi yiyoruz hala. hala, sen katilsin o katil bu katil davası güdüyoruz. katil biziz daha anlamadınız mı? olmaz olası bir güç savaşında sırf galip gelmek için çocukları bile katledebilen sen, ben, o, biz katiliz.
şimdi ne olacak peki? sokaklar yine savaş alanına döndü. yine tek amacı, kendi dahi inanmadığı siyasetini muzaffer kılmak olan kan emiciler ortalığı talan ediyor. bunun adı yas olamaz. bu öfke bile değil. bu bencillik...
insan ölüm uykusuna yatmışken büyümez bence. hep 14 kalır. 14 yaşında bir çocuğu daha mı öldürelim diyorsunuz? 14 yıl yaşamış, o kadarına izin vermişiz. cesedi 16 kilo. vicdanımın orta yerinden ikiye ayrıldığını duyuyorum şu an. 16 kilo bir bedenle mi kazanacaksınız gözünüzü döndüren iktidar savaşınızı?
hepiniz. vatanı milleti savunuyorum deyip ortalığı talan eden vandallar, bunlara neden olan siyasetçiler, bu nohut kadar cesedin etlerini yemek için sıraya dizilenler...
14 ne kadar küçük bir sayı biliyor musunuz siz? çocuk bu. çocuk. halaya çağırırsın gelir, oyna dersin oynar, fırına git dersin gider, başından gaz kapsülüyle vurursun uyur... uyan dersin... uyanmaz...
bir insan öldü allah rahmet eylesin. ağıt, taş atarak yakılmaz. ağıt, devlete karşı gelinerek yakılmaz. ağıt yakarken insanlar sessiz olur.
https://www.facebook.com/photo.php?v=734821463215302
biz hayatta bir ölümün arkasından "iyi ki öldü" demeyiz (Muhsin Yazıcıoğlu'nun arkasından söylenenleri unutmadık) ama kalkıp ne olduğunu bildiğimiz bir insan için de ağlamamızı beklemeyin.
ve şunu da eklemek istiyorum. arkadaşlar 7:44 de hastaneye getirilen bir çocuk, ondan önce ekmek almaya çıktı diyorlar. o saatte ne ekmeği arkadaşlar ? hadi bu hesaba göre çocuk en az kötü 7 de vurulmuş. ve 7 de yaz tatili olan bir dönemde ne ekmeğidir. ben hiç mantıklı bulmadım bunu. ve aynı tutanakta çocukta patlayıcı madde var diyorlar. buna ne diyeceğimi şaşırdım...
peşin not: hiçbiri onun öldürüldüğü gerçeğini değiştirmez katil yine katildir. ama insanları kandırıyorlar yine.