berkin elvan

entry2367 galeri264 ses2
    516.
  1. sonsuzluğa bu yaşında erişmiş kara bir çocuktur. bugün en zor görevimiz için gideceğiz uğurlamaya. en zor ama son değil! son değil çocuk! son değil!
    0 ...
  2. 517.
  3. ...on dört yaşım diken ile kaplanmış
    göz ucuma karıncalar toplanmış
    kurşun gelmiş kaşlarımın üstüne
    alın yazım okur gibi saplanmış
    uyu Berkinoğlan uyu
    öte gecelerde büyü...
    1 ...
  4. 518.
  5. Berkin yasayacakti. Belki asik olacakti belki mezun olacakti belki issiz kalacakti. Berkin yasayacakti. Fasizme inat yasayacakti. Hicbirseyin insan hayatindan onemli olmadigini gosterircesine yasamaliydi.
    0 ...
  6. 519.
  7. 15 yasinda milyonluk tekne icin zirlayan pici manset yapan medya 15 yasinda katledilen fidan icin sessiz kaliyor. Hakkaten anlayamazmisiz orospu cocukları!!!
    6 ...
  8. 520.
  9. 521.
  10. israil askerleri ya da mısır askerleri tarafından öldürülseydi; dünden beri vicdanları satılığa çıkarıp "oh iyi oldu, allahın acımadığına ben neden acıyayım" diyenler tarafından gözyaşlarıyla anılırdı.

    ama yok, o aleviydi. ekmek almaya gitmemişmiş, eyleme gitmişmiş, polise taş atmışmış, zafer işareti yapmışmış. bunları yapanlar ölümü hak ediyor değil mi sizin o hastalıklı beyinlerinizde, 16 gram bile gelmeyen o vicdanlarınızda.

    mısırlı esma ya da israil askerleri tarafından katledilen furkan kadar değeri yok muktedirin gözünde. bir annenin evlat acısına bile saygı duymayanları, insanlıktan çıkanları gördük artık bu ülkede.

    rahat uyu çocuk.
    1 ...
  11. 522.
  12. gerçekten ekmek almaya giderken mi öldürüldü, yoksa polislere sapanla taş atarken mi ?
    olaylarla hiç ilgisi olmayan masum bir 14 yaş mıydı yoksa beyni bir şekilde yıkanmış genç bir eylemci mi ?

    bu sorular cevabını bulmadan değerlendirilmemesi gereken bir kişi ve durum ile karşı karşıyayız.
    "ya 14 yaşında daha, neyin eyleminden bahsediyorsun" tarzı bir yaşının masumiyeti arkasına saklanma, eğer bir eylemciyse, onun eyleme yönlendirildiği gerçeğini değiştirmez, tabii kendi özgür iradesiyle ve aklıyla bunu yapmadığını varsayıyoruz çünkü henüz kanuni yönden reşit değil, 18 yaşın altında.

    bu aslında bana afrika'daki çocuk askerleri hatırlattı. öldürmeye gelince takır takır, belki yetişkin bir insandan bile daha feci ve acımasızca öldürüyor. Ama herhangi bir devlet onu yakalasa ve yargılasa, 18 yaşın altında olduğundan belki hüküm bile giymeyecek ve ıslahevine gönderilecek. Veya Türkiye'de kapkaç ve hırsızlık için kullanılan çocukları hatırlayın.. tam bir iki ucu pis değnek yani. Bir yanda 14 yaşında bir ergen nasıl yüzüyor, sinemaya gidiyor, okulunda okuyor; bunları yapması gereken bir buluğ çağı insanı var. Diğer yanda ise - eğer öyleyse şerhini düşüyorum - beyni şartlandırılıp eylemlere ve sokağa salınmış bir ergen.. Ve iki model arasında da dağlar, tepeler var.

    Tabii hiç bir şeyle ilgisi olmayıp yalnızca eylemciler ve polislerin çatıştığı bir bölgede yaşama şanssızlığına da sahip olabilir. Ama o zaman 14, 50 veya 32 yaşında olması fark etmez. Düşünün ki hiç bir şeyle ilgisi olmayan bir insan sokağa çıkıyor ve ölüyor. Eğer öyleyse, bu çok daha kötü bir manzara.
    3 ...
  13. 523.
  14. kısa çöpü çeken bir başka bahtsız bedevi ergen... gazını aldığı kişiler önce cenk meydanı diye halkın-polsin üzerine salar sonra da cesedi üzerinden siyaset yapar, aynı senaryoyu tekrar tekrar oynar.
    2 ...
  15. 524.
  16. Berkinimizi kaybettik.en güzel yaşlarında olduruldu berkinimiz.Cigerimiz yaniyor,yuregimizden geliyor kan dolu hickiriklar.Emperyalizme ve kapitalizme kurban verdik Berkinimizi.tabi ki bu devlet seni korumayacak sen yoksulsun.Elbette egemenlerin usakligi yapilacak.Acimiz büyük ama öfke ve nefretimiz de büyüyor.
    2 ...
  17. 525.
  18. bundan bir ay kadar önce uyanması için dua ettiğim kardeşim. dün sabah haberleri izlerken her aciz insanın yaptığı gibi haberini görünce değiştim kanalı. moralim bozulmasın, üzülmeyeyim diye. berkin 16 kiloya düştü diyordu haberler. sonunu dinlemedim. bir şeylerin ters gittiği belliydi. kaçmaya çalıştım duyacağım sözlerden. sonra radyoyu açtım okula giderken. kaçtığım haber geldi tuttu yakamı. berkin öldü, bundan kaçamayacaksınız dedi. ben kendimi suçlu hissediyorum. en az devlet kadar, en az katiller kadar. belki onlardan daha çok suçlu hissediyorum. insanlar bir şeyler yazıyor sürekli. seslerini çıkarıyorlar. doğru ya da yanlış. ben utancımdan susuyorum. hep derler ya başka analar başka yürekler yanmasın diye. bu olaylar belki bir berkin daha alacak bizden. bir ali daha. bir ethem daha. artık neyin doğru neyin yanlış olduğunu kestiremiyorum. elinden gençliği, bir kızı sevme ihtimali alınmış çocuklar. kulağımda ahmet kaya-hani benim gençliğim nerde. suçluyuz, insan olarak suçluyuz. sahip çıkamadıklarımız için. orada akvaryumun, kanaryan, üstüne titrediğin kaktüs çiçeğin olur belki berkin. belki bir kızı sevme ihtimalinin elinden alınmadığı başka bir zamanda karşılaşırız kardeşim. beni affet.
    1 ...
  19. 526.
  20. komaya girdiğinde 14 yaşında olan çocuk.
    nihai görevi türkiye'yi bölmek ve ortadoğu'nun her gün kan akan boktan arap ülkeleri arasına katmak olanlarca ''terörist'' ilan edildi.
    bunu yapanlar; sivas katliamının avukatlığını yapan akp milletvekilleri, ogün samastı ''çocuk'' ilan edenler, on binlerce ıraklı'ya tecavüz eden amerikan askerlerinin evlerine sağ salim dönmeleri için dua edenler.. ''benim türbanlı bacıma şöyle işediler böyle edep yerlerini sürdüler'' ''cami'de içki içtiler, görüntüleri cuma günü yayınlayacağız'' yalanını atan kindar,provokatör katil, hırsız, silah kaçakçısı, yalancı, kafir, şirk koşusu rekortmeni.

    berkin kendisine ithamlarda bulunan kitlenin ne olduğu bildiğinden rahat uyuyor biliyor ki bunu yapanlar kendi iradelerince değil, maaşları gereği bunu yapıyor.

    ''bir ülkeyi tanımak istiyorsanız, insanların nasıl öldüğüne bakın'' demişti albert camus; şu günden itibaren katılmıyorum çünkü ölen bir çocuğun ardından bile sevinç naaraları atan yobaz kitleyi gördükçe, türkiye'de insanlığın bile ''taraf'' olmaktan ibaret olması gece uykularımı kaçırıyor.

    gezi olaylarında ''kamu malı'' duyarlılığı artanlar, milyarlarca dolar para ''sıfırlanırken'' montaj eşiğine kadar düşüyor ki doğruları bile rüzgarla yön değiştiren insanları gördükçe uykularım kaçıyor.

    öyle kötü bir yer olduk ki; çocuk ölümüne sevinen adama, eşitlik, özgürlük, hak, adalet, protesto, erdem, insanlık, vicdan, ahlak gibi kavramları anlayacağını umarak anlatmak zorundayız.. bu da uykularımı kaçırıyor.
    5 ...
  21. 527.
  22. Ekmek almaya giderken felan filan neysede bu cocugun polise tas atarken resimleri yok mu? Neyse daha fazla konusmayayim allah rahmet eylesin, allah ailesine sabir versin.
    3 ...
  23. 528.
  24. "Neresinden vurulmuş?" diye sorarlarsa,
    "Çocukluğundan." dersiniz...
    2 ...
  25. 529.
  26. seni hep o gülüşünle hatırlayacağız çocuk... Ağzına isminin yakışmayacağı insanlar ismini anacak, senin için o pis, nefret ve kibirle yoğrulmuş gözyaşlarını akıtacaklar ama bunların seni kirletmelerine izin vermeyeceğiz çocuk. Sol kaburgamızdaki sızının adı sen olacaksın; dağa taşa, çoluğa çocuğa, iyiye güzele anlatılacaksın. Anlatılacaksın çünkü yaşamalasın çocuk. Anlatılacaksın çünkü yaşamalıyız zira bu sızıyı paylaşmazsak bizde yaşayamayız.
    1 ...
  27. 530.
  28. "çocuklar biriktirilir dokuz ay on gün
    ömür boyu harcanmak için" * *
    1 ...
  29. 531.
  30. 532.
  31. tıpkı ali ismail korkmaz gibi siyasetin kurbanı olmuş delikanlı. siyasi söylemlerini ölümler üzerinden şekillendiren, ölümler üzerinden beslenen siyasi grupların ölmesini dört gözle beklediği delikanlı. berkin, ekmek almak için çıkmıştı evinden. berkin o ekmeği alıp evine getiremedi, belki bir lokma yiyemedi ama öldüğü andan itibaren Berkin'in ekmeğini bütün siyasi gruplar yemeye başladı. berkin Elvan'ın kanı en az hükümet kadar, devlet ile halkı karşı karşıya getiren chp, tkp ve bu işlere çanak tutan bütün grupların eline bulaşmıştır. bu kan gazetelerde, tv'lerde, meydanlarda hümanist nutuklar atarak temizlenmez. ölümlerden siyaset üretme kültürü devam ettiği sürece daha çok ali ismailler, berkinler ölecektir.
    2 ...
  32. 533.
  33. Offfff bıkmadınız mı lan bu çocuk üzerinden rte`ye olan nefretinizi kusmaya. iki gün sonra unutacaksınız gelip burada hümanizm kasıyorsunuz.
    2 ...
  34. 534.
  35. Şimdi meleksin.
    Ama en önce çocuksun.
    Ölmüş değil, öldürülmüş bir çocuk.
    Çocuklar öpülür koklanır evlat. Öldürülmez.
    Ölmek sana yakışamayacak kadar çirkin, soğuk ve ağır.

    Şuan anneni düşünüyorum.
    Seni en son 16 kilo gördüğünde muhtemelen bir buçuk yaşındaydın.
    Evladı devlet tarafından öldürülen hiç bir anne bunları yaşamayı hak etmedi.
    Sen de hak etmedin.
    Seni top oynarken düşünüyorum, aşık olurken, üniversiteye başlarken, düğününe hazırlanırken.
    Eminim annen de sadece bu şekilde düşünmüştür.

    Yarın seni, üzerinde insanca yaşayamadığımız toprakların serinliğine aydınlık olarak filizlenesin diye bırakıcağız.
    Başka türlüsünü söylemeye dilim varmıyor.
    Çocuklar kefen giymez evlat.
    Böyle şeyler düşünülmez bile.
    Ama ne yazık ki akla hayale, vicdana sığamayacak her ne varsa hepsini bu ülkede yaşadık ve yaşıyoruz.

    Abilerin,ablaların şimdi sokakta.
    Sen ve senin gibi koparılan canların hesabını soruyor.
    Artık ne susmak mümkün ne de durmak.

    Berkin kardeşim,
    Bizim vicdanımıza, seninse mabedine kirli eller uzanacak.
    Korkma!
    O kadar suçsuz, temizsin ki tüm katran vicdanlar kör olacaktır aydınlığından.

    Bi tane kardeşim var, akransınız.
    Tanışmanı isterdim.
    Bugün ona senin adını verdim.

    Sen uyudun bir ülke uyandı.
    Biz burada bağırmaya devam ediyoruz, öldürülene kadar.
    Koparılan canlarımıza bizden selam götür.
    Melek oldun çocuk!
    Sen allaha, yağmalanan bu ülke bize emanet.
    Ekmek tutan ellerinden öperim.
    0 ...
  36. 535.
  37. biz anneler..önce varlığınızı öğreniyoruz..ya bi test çubuğunda ya da bi doktor kontrolünde..şaşkınlık, korku, sevinç milyonlarca duyguyu o anda yaşıyoruz..dokuz ay tam dokuz ay besliyoruz sizleri kanımızla, canımızla.."ah bi sağlıkla doğsa.." en sevdiğimiz dua oluyor..kıpırdıyosunuz içimizde..sabırsızlanıyoruz.."ah bi doğsa da o beni tekmeleyen ayakları yesem.." diyoruz..bitiyo dokuz ay..nası müthiş bi kavuşma..hep şükür hali..sonra gecelerce başınızda bekliyoruz..siz uyusanız da bekliyoruz..olur ya, ya nefessiz kalırsanız uykunuzda! allah korusun! zevkle, şevkle bekliyoruz.."amaaan sağlıklı olsun da varsın ben uykusuz kalayım.." diyoruz.."ah" diyoruz "bi anne dese!" sonra büyüyosunuz biraz..ilk adımlarınız geliyor.."ah yürüyo!" daha da büyüyosunuz..yürümeyi bırak koşmaya başlıyosunuz..

    sonra bi sabah uyanıyoruz..biz anneler kahvaltı hazırlıyoruz ailemize..siz kapıdan çıkarken gülümsüyoruz..aklımıza sizi öğrendiğimiz an geliyor, dokuz ay geliyor, doğumunuz geliyor, ilk dişiniz, ilk yürüyüşünüz, ilk anne deyişiniz, o bitmicek sandığımız uykusuz gecelerimiz geliyor..gülümsüyoruz.."ah yavrum büyüdü de ekmek almaya bile gidiyo.." diyoruz......

    sonrası karanlık..sonrası yok..sonrası kopkoyu bi karanlık.....
    1 ...
  38. 536.
  39. Bazı güç odaklarının öldürdüğü ve bu şekilde ölümü haketmeyen çocuk.
    Ölümüyle ilgili çok dedikodu var. Seçime birkaç gün kala cumhurbaşkanının başka bir hastaneye kaldıralım talimatı üzerine doktorları tarafından fişi çekilmiş olduğu söyleniyor. Bakalım bu olayın ayrıntısından neler çıkacak.

    http://twitter.com/GizliA...43601142690226177/photo/1
    0 ...
  40. 537.
  41. bir takım riyakar kişilerin politik hedefleri için kullanmaktan çekinmediği masum çocuk. samimiyetsizliklerini ceylan önkol için hiçbir şey yapmamış olmalarından anlayabilirsiniz. keza bu kişilerin çoğu, şayet berkin aç kalsaydı bir dilim ekmek dahi vermezlerdi.
    1 ...
  42. 538.
  43. vicdan sahipleriyle orospu çocuklarını birbirinden ayırmamızda turnusol görevi görmüş kardeşimiz, yüreğimizin sızısı.
    2 ...
  44. 539.
  45. 15 yaşında , polis fişeği ile hayatını kaybeden gencecik bir evladımız . Ruhu şad , mekanı cennet olsun . Ama halen daha bir ölüyü maşa gibi kullanıp , siyaset yapanlar bir o kadar şerefsizsiniz . Sadece , belki bir kaç bin kişi 269 gün onu takip etti , ailesine destek çıktı . Peki diğerleri ? 269 gün ne yaptınız ? Aşk sözleri ? içki partileri ? Yoksa ona buna sallayıp küfür mü ettiniz ? Çoğunuzun ondan haberi bile yoktu . Ama öldüğünü öğrendiğiniz gün , utanmadan , arlanmadan , küçücük bir bedeni siyasete daha mal ettiniz . Değer miydi bunca acıya ? değer miydi bir ekmeğe ? değer miydi amına kodumun bir gaz fişeğine ? değer miydi lan ? he ? Değer miydi götü boklu siyasetinize mal etmeye ? He ? değer miydi
    , gencecik bir bedene , bir geleceğe , bir umuda ? Lanet olsun siyasetinize , lanet olsun zihniyetinize . bazıları reklam amaçlı 3-5 dakika bu gencin ölümünü kullanacak ve bir yerlere yüklenecek . Sonra ne ? unutacaklar , her zaman ki gibi . Çünkü ölen unutulur . O çocuğa hep ağlayacak olan ailesidir . Siz değil ! Ne zaman başka biri ölür , o zaman da Berkin'i unutur , ölen kişiyi kullanırsınız . Bu kadar adi ve şerefsiz bir siyasete sahibiz . Ne sağ , ne sol , ne de bir şey . Batsın siyasetiniz , batsın her şeyiniz . Yaşamak için geldik biz bu Dünya'ya , gaz bombası veya saçma sapan karşı ideolojileri karşı çıkmak için değil . Bu yüzden hiç bir siyasi partiyi desteklemem . Hepiniz samimiyetsizsiniz .
    4 ...
  46. 540.
  47. +oglum git ekmek al
    -tamam anne gidiyorum
    +sapanını ve maskeni unutma sakın
    gibi bir diyolog getiren kişi.
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük