aydın

entry436 galeri28
    259.
  1. uzmanlık alanımdır. öncelikle bilinmelidir ki aydın, entelektüel, entelijans falan farklı şeylerdir.

    uzun yazmayacağım da şu bilinmelidir ki aydın batı avrupa, orta avrupa, doğu avrupa ve azgelişmiş ülke için farklı şeyler ifade eder.
    bizim gibi ülkelerde aydın halkından yabancılaşmış kişidir. halkından yabancılaşması aldığı batı avrupa baskın kültürü etkisiyle olur ve özendiği batı kültürünü ülkesinde göremediği için çelişkili bir şekilde hem batıya hınç duyar (çünkü o toplumunu geride bırakmıştır) hem de toplumunu ona uydurmaya çalışır. tabi bu aydın kavramı dönemsel olarak da anlam değiştirir.

    öte yandan entelektüel olmak entelijans olmak şartını getirmez. hatta baskın hocanın deyimiyle çoğu entelektüel entelijans değildir de. karışık işler ya boşverin.
    1 ...
  2. 258.
  3. çocukluğumdan beri nefret ettiğim bir tanım...

    insan kültürlü-okumuş-ileri görüşlü-çağın gerekliliklerini bilen gibi tanımları içeren bir vasfı olduğu söylenen insanlardan nefret eder mi? Türkiye de yaşıyorsa nefret eder. Ben kendimi bildim bileli sol denen güruha hep uzaktım bu ne aileden kaynaklanan bir uzaklık oldu benim için nede yaşadığım muhitten.

    istanbul'un köyünde büyüdüm otobüsler bile hep en eskisi en dökük olanlarıydı. doğup-büyüdüğüm kartal- yakacık çarşı mahallesi hep sol ve aşırı solun sonrasında aldığı kürt göçüyle pkk ve diğer yasadışı örgütlerin sempatizanlarıyla doluydu. örgüt isimlerini duvarlardan öğrendim türlü türlü sloganları tek bir siyasi ortama girmeden 13-14 yaşında ezberlemiştim... "ibo yaşıyor tikko savaşıyor - umudun adı dhkp/c - alaattin karadağ ölümsüzdür - Halk Ordusu TiKKO katillerin peşinde"... türlü türlü teraneleri ezberledim duvarlardan. Akşamları eski kasa bmw lerde örgüt marşları dinleyen kekoların caddeden geçişlerini izledim. Okulda tek başıma sıraya "biji serok apo" yazan ite hayırdır deyip 30 kişiden dayak yedim. kısacası ben faşizmi bu orospu çocuklarından öğrendim!

    sonra televizyonlarda çıkıp konuşan fularlı ve elit adamlara denk geldim.

    + bilmem ne üniversitesinden bilmem ne öğretim üyesi abc bey hoşgeldiniz büyük bir aydınsınız...

    bu "aydın" denen yavşakların ağızlarını yaya yaya özgürlük falan fişman dedikten sonra "kürt realitesi tanınmalı" gibi şeyler söylediğini işittim. bir silahlı örgütün pusularla gencecik adamları öldürüp haklı olabilme ihtimalini düşünmeyi bile hainlik olarak belledim. Hani şimdi şu "anadolu çomarı" dediğiniz adamların bu sizin "aydın" dediğiniz adamlara alerjisi var ya işte altında hep bu yavşakların hain tavırları var. sabah tarlaya gidip akşama kadar çapa yapıp 5 vakit güneşin altında namaz kılan "anadolu çomarı" sizin kadar detaylı-detaycı bakmıyor konuya ama sizin bu "aydın" dediğiniz adamlara çok pis uyuz oluyor. Erdoğan gibi bir adamın 13 yıldır iktidar olup köşke çıkmasının altındaki psikolojik tavırda bu aslında.

    patron özgürlükçü patron sosyalist patron ilerici takım elbiseli jilet gibi giyinmiş ama hainliği jilet kadar keskin olan yavşak "aydın"...

    bugün katıksız bir akp karşıtı olan uğur dündar zamanında bildiğin kürt sempatizanı gibiydi mesela. Yaptığı her programda milliyetçileri yerden yere vurur milliyetçilerin ne katil ne barbar ne halk düşmanı olduğunu söylerdi veya ima ederdi. Cumhuriyet gazetesi aynı şeyi yıllarca yaptı bugün "milliyetçiliği ayaklar altına aldım" diyen adama muhalif oldular. Belkide öyle yapmaları gerekti. işte o anadolu çomarı denen kitlenin bilinç altı hep bunlarla dolu aydın geçinen hainlerle.
    4 ...
  4. 257.
  5. 256.
  6. 255.
  7. Adı gibi aydındır pkk yı tokatlamış ildir seviliyorsunuz vatansever kardeşlerim.
    1 ...
  8. 254.
  9. Noktasız bitirebildiğim bütün düşüncelerim.
    1 ...
  10. 253.
  11. Akbük'ün sakinliği ve güzelliğini özletmistir.
    3 ...
  12. 252.
  13. yaşadığım şehirdir,iyidir,güzeldir,insanları gibi havası da sıcaktır.Uludağ sözlük zirvesi yapılabilir.
    2 ...
  14. 251.
  15. Aydınlı olarak türkiyede hiç sevmediğim illerden birisi.
    1 ...
  16. 250.
  17. 249.
  18. Çok düzgün çevreyolunun olduğu yazın muazzam sıcak şehir.
    2 ...
  19. 248.
  20. chp'nin genel seçimlerde birinci parti çıkacağı ege şehirlerinden biri.
    3 ...
  21. 247.
  22. Aydın, Türkiye'nin bir ili ve en kalabalık yirminci şehri. 2013 itibarıyla 1.020.957 nüfusa sahiptir. Ege Bölgesi'nde yer alan, turizm ve tarım açısından en gelişmiş illerdendir. Ege Denizi'ne kıyısı vardır. Didim ve Kuşadası gibi Türkiye'nin iki önemli turizm merkeziyle turizm potansiyeli yüksek bir ildir. Plaka kodu 09'dur. Aydın, Türkiye'nin ilk demiryolu kurulan şehridir. Aydın'da çok sayıda tarihî eser bulunur. Türkiye'nin en uzun ikinci tüneli buradadır. Nüfus bakımından Ege Bölgesi'nin izmir ve Manisa'dan sonraki 3. büyük ilidir. ilde 17 ilçe bulunur.
    1 ...
  23. 246.
  24. Aydın candır. Evet küÇüm olabilir. Yapılacak etkinlikler kısıtlıdır. Fakat sıcaklığıyla, insanının cana yakınlığı ve sevecenliğiyle beni benden alır. Yolda her an birini görüp selamlaşmak, hiÇ tahmin etmediğin anda bir amcanın lafa tutması. Sıcacık bir memlekettir.
    2 ...
  25. 245.
  26. Cannes'e gittiğini, orada sokak partilerinde çılgın danslar yapacağını, şampanyalar patlatacağını düşününenleri üzmüştür. Nüfusu, konumu şusu busu her yerde yazıyor bakaydınız da gitmeyeydiniz. Ayrıca siz oraya okumaya gidiyorsunuz, hem eğlenmek hem okumak için bir üniversite arıyorsanız Boğaziçi'ni yazsaydınız kuzum.*

    Gayet yaşanası, sakin, ucuz, halkı rahat ve konuksever şirin bir kentimizdir.
    3 ...
  27. 244.
  28. Kuçuk, kuçucuk kıç kadar şehir. Omrumu yedi yemin ediyorum ya ufacıcık yer..
    6 ...
  29. 243.
  30. Kuşadasi didim gibi turistik ilçelere sahip olan güzide ege şehirlerinden bi tanesi.
    2 ...
  31. 242.
  32. 241.
  33. 2 aydır görmeyip özlediğim şehir.
    1 ...
  34. 240.
  35. ferah, insanı güzel bir şehir. yalnız tek bir sorum var, lan bütün aydınlılar mı tuvaletin kapısından işer.
    2 ...
  36. 239.
  37. Adnan Menderes'in memleketi. Ekmeleddin ihsanoğlu önde ilginç.
    1 ...
  38. 238.
  39. 237.
  40. Insanlarini cozemedigim memleket sonradan gorme insan cok fazla kendilerini birsey saniyorlar..
    4 ...
  41. 236.
  42. son 20 yılın en soğuk yazını geçiren şehir. terlemiyoruk vallaha.
    5 ...
  43. 235.
© 2026 uludağ sözlük