memleketim. tam bir kıyı ege kentidir. egenin tüm özelliklerini bağrında yaşatır. nazilli diye kocaman bir ilçesi vardır, nufusu kayıtsız yaşayanlarla beraber 150 binlerdedir. illare taş çıkarır.
üyesi olmaktan gurur duyduğum kentsel oluşum. şehir genel olarak ying enerji üzerine kurulmuş olsa da, sağlıklı bir yaşam için domates yemek kadar faydalıdır. dağlarından yağ, ovalarında bal akar.
doğduğum, büyüdüğüm, okuduğum, çalıştığım şehir. kışları çok sert olmaz, kar falan yağmaz ama yaz çok sıcak geçer. kuşadası na, didim e yakın olmasından dolayı, yaz aylarında özellikle hafta sonları şehir resmen terk edilir. zaten bu şehrin tek avantajı yazlık yerlere ve izmir e yakın olmasıdır. çünkü ne sosyal yaşamı, ne de iş potansiyeli anlamında hiç aktif bir şehir değildir. zaten bu yüzden emekli şehri denir. haftanın her günü, değişik mahalleler de pazar kurulur. taze sebze meyve sürekli mevcuttur. ulaşım sorunu yoktur, işten çıkar en fazla 15 dk. sonra evinde olursun. trafik son senelere kadar gayet akıcıydı ama artık bu şehir bile bu trafik çılgınlığını kaldıramaz oldu. iyidir hoştur ama küçük şehirdir.
12 haziran 2011 milletvekili genel seçimlerinde mhp'nin adayları aşağıdaki gibidir:
1 ali uzunirmak lise is adami
2 recep taner üniversite muhasebeci
3 gülnur er üniversite iktisatçi
4 ahmet kaya üniversite ögretmen
5 mehmet efe yilmaz üniversite mühendis
6 pinar öncer üniversite avukat
7 hasan duman üniversite ziraat yüksek mühendisi
kürdü ve çingenesi bol, hımbıl insanlar şehri. insanlarının üzerinde ölü toprağı var sanki. müteşebbis ruhlu insan parmakla sayılacak kadar az. çiftçilikten kazandığı ile geçinmesine bakıyor sadece. yaratıcı ruh yok. öyle ki burada üretilen kestane bursa kestanesi oluyor işlenip de. böyle hırssız, böyle tembel, böyle rahatlar. işsizi bol bu yüzden. üniversite mezunları boş kalmaktansa olmadık işlerde çalışabiliyorlar.
genel nüfus olarak ege bölgesinin ikinci büyük şehri. kış mevsimi neredeyse yok. her iki adımda bir dönerci-kebapçı bulunuyor. sebebi doğu kökenli vatandaşların fazlaca bulunması. hüseyin aksu'nun kenti büyükşehir yapma çabalarından dolayı zamanında kürt kökenli vatandaşlar şehre transfer edilmiş. kürt kökenli vatandaşların inşaat sektöründe öncü olması nedeniyle konut sektörüne ağırlık verilmiş durumda.
ilçelere ulaşım çok kolay. deniz seviyesine çok yakın. yıllık ortalama sıcaklığı 18 derece. merkeze kar uzun zamandır yağmamıştır. turistik ilçesi didim'in güneşli gün sayısı ortalama 354 gün. ilçe çok sayıda ingiliz turist çeker. hatta kendilerine ait mahalleleri bile var ve mahallelere giriş yasak. daha fazla yabancı turist çeken kuşadası düzensiz yapılanmadan dolayı bitmiş durumda.
futbolda azılı rakipleri göztepe olmasına rağmen neredeyse her sokak duvarında karşıyaka takımına muhateben 'piç ksk' yazıyor. bu da ilginç anekdotlardan biri. şehrin efsane takımı aydınspor şimdi amatör kümede mücadele veriyor. belediye ekibi bile ondan daha iyi derecede.
caddeleri acayip derecede dar. şehirde 10 seneye kalmaz trafik sorunu yaşanabilir. ayrıca türkiye'nin nüfusuna oranla en fazla otomobiline sahip bir şehir. o yüzden olacak ki; ulaşım ücretleri pahalı. şehir içi halk otoları ulaşım ücreti yıl itibariyle; 1.50 tl. sokaklar, caddeler dar olunca şehir de otomatikman küçülüyor. yaya ulaşımına gayet olanak sağlayan bir şehir olmasına rağmen halk otolarına talep fazla. tabi yaş ortalaması biraz fazla. emekli şehri sayılabilir. sanayi malesef yok denilebilecek kadar az. tarım oldukça gelişmiş derece. üretilmeyen meyve, sebze yok gibi. incir, zeytin, zeytinyağı gibi ürünleriyle meşhur olmasına rağmen türkiye'nin kestane, çilek, karpuz üretiminde büyük pay sahibi. özellikle kestane türkiye'de üretimde birinci, dünyada ise ikinci sırada.
şehir halkı gelişen olaylara neredeyse tepkisiz yaşıyor. bunda emekli şehri olmasının sebebi çok büyük. halkın çoğunluğu kışın merkezde yazın ise kuşadası ya da didimde yazlıkta geçiriyor.
şehir en yakın zamanda modern terminale kavuşacak. fakat söylediğim gibi ulaşım ücretleri çok pahalı. izmir'den örneğin; 3 saatlik yol uşak'a 16 tl öderken 1 saatlik yol aydın'a 12 tl ödemek ilginç gelebilir. ilginç ama yaşanabilir bir şehir. kısacası herşeyin küçüğünü bulunduran; mini kent. izmir'in aşırı gürültüsünden ve yorucu özelliğinden sıkılanlar için güzel bir şehir.*
değeri bulunduğu çağda anlaşılamayacak, vatanı için düşünen ve bu uğurda yaşayan kimsedir.
aydın kişi; beşeri ilişkilere hakim ve sosyal düzene yakın kimsedir. halk içinde bulunmakla birlikte, sorunları coğrafyaya göre değil, bütüne göre ele alan, toplum iradesini kavramış kişiliktir.
hattı müdafa yoktur sathı müdafa vardır. o satıh, bütün vatandır. kemal atatürk.
ege bölgesinde yer alan ve yamulmuyorsam thales in "dünya üzerindeki en güzel yer ile en güzel gökyüzü arasındaki şehir" diye tanımladığı, ankara yı görünce cennet gibi gelen güzel şehrim.
oha nasıl tanım cümlesi yaptım öyle lan.
not: ankara da güzel tabi ama iklimi, doğası felan aydın ın yanına yanaşamaz.
dağı ovası yaylası 09 plakası yörük ali efesi pidesi çöpşişi köftesi çinesi köşkü nazillisi sulu parkı bulvarı efekenti güzelhisarı gençlik caddesi zengini fakiri genci yaşlısı okumuşu cahili öğretmeni çobanı pejo mobilleti kuşadası didimi menderesiyle aydını aydın yapan türlü dokularıyla pek sevilmiş ve sevilmeye devam edecek ege vilayeti.