türkiyedki örneklerine bakınca insanın kafasında soru işaretleri bırakan tanımlamadır. aydın kelimesi mana olarak bir konuda kendini normal insanlardan daha iyi yetiştirmiş, bu bu öğrendiklerini aynı zamanda başkalarına da öğretebilme yetisine sahip kişlerdir. ama ülkemizde bakıyoruz ki bu yeterli değildir.
bizdeki örneklere bakarsak;
-sol görüşe sahip olacak,
-sürekli dini, milli duyguları, kutsal değerleri sorgulayıp açıklarını deşifre etmeye çalışacak,
-türklük hakkında atıp tutacak,
-her fırsatta dışarıda ülkeyi kötüleyecek,
-eğer ilahiyatla ilgiliyse, din hakkında aykırı yorumlarda bulunacak,
-yazılarında cinsellikte sınır tanımayacak,
-her muhalif hareketinin arkasında atatürk ten dem vuracak,
-medya organlarında alenen istediği herkese hakaret etme cesareti olacak,
-azınlıklar konusunda her daim yalakalıktan ödün vermeyecek, v.b.
konu nerden aklıma geldi derseniz, malum gündemde ki olay, hırant dink meselesi(allah rahmet eylesin). sürekli bahsedilirken kullanılan aydın kelimesi dikkatimi çekti. belki çok değerli bir insandı, bilgilydi, akıllıydı. ama kime göre, neye göre aydındı? hiç kimse düşüncesi yüzünden öldürülmeyi haketmez. fakat bu gün gerekli olarak bu tepkiyi gösteren insanlar, her gerçek aydın insan öldürüldüğünde bu reaksiyonu gösterebilse. hepimiz ermeniyiz yerine, hepimiz insanız, hepimiz yazar diye haykırabilse.
bir tanedir,insanıyla,dengesiz havasıyla,toprağının bolluğuyla ovalarıyla candır.Aydın'da ilk öğretimimi şimdi de inşallah bu sene orta öğretimimi bitircem. üniversiteyi de hatta burada okumayı düşünüyorum.Başka şehirlere hiç alışabileceğimi sanmıyorum.Ben de her aydın insanı gibi biraz rahata düşkün biriyim malesef *
yaklaşık bir haftadır geldiğim, geldiğimden bu yana can sıkıntımı katlayıp durmuş şehirdir. tabi şehre bok atmak değil amacım, olanı söylüyorum ki bu büyük oranda yabancısı oluşumdan kaynaklıdır sanırım. alışmaya çalışıyorum.
yurdum insanı tarafından için boşaltılmış olan sıfat.
her şarkı söyleyene sanatçı demek gibi birşey, türklere bok atın, dindarları aşağılayın, tanrıya küfür edin, pekekeyi lanetlemeyin, içki içip ben atatürkçüyüm deyin, hacıya hocaya ve türbana sayın sövün, bunlardan birini yaptığınızda, ki bir tane de kitap yazmanız lazım, işte siz de aydın oldunuz, bu arada türkleri aşağılamak ayrıca nobel kazandırma garantilidir.
insanlarının bir yazlık bir de kışlık eve sahip olduğu şehir. kuşadası sanki bir mahallesiymişçesine aydının içine sinmiştir. herkes sanki diğer sokağa geçiyormuş gibi adaya gidiyoruz diyip yazlıklarına günü birlik gidip gelebiliyor.
başka şehirde yaşayan gençlerin okumaya gittiklerinde -özellikle büyük şehirlerden geliyorsa bu kitle- şoka uğrayıp geriye kalan öğrenim hayatında ne yapacağını kara kara düşündüren şehirdir.
kışın asla gelmediği şehir. yaşadığım şehir. eğitimi iyidir. çok kalabalık değildir kafa şişirmez. yazın sıcaklardan bunaldığınızda kuşadası ve didim'e gitme ihtimaliniz her zaman vardır.
edit: temmuz ayında yazmışım ben bunu, aylardan kasım ve şu an götüm donuyor. *
iklimi harikadır, yaşanacak bir şehirdir. bünyesinde önemli ilçeleri de barındırır.
-nitekim kuşadası turistik bir yerdir ve didim aynı özelliğe ek olarak antik yunan kalıntılarıyla önem arz eder.
-nazilli ve yenipazar pidesi yenilesi mekanlardandır. buna ek olarak sert iklimi ve güzel pidesiyle bozdoğan, ve antik dokusuyla karacasu'yu ekleyebiliriz.
-sultanhisar, çilek cennetidir. nysa antik kentini de barındırır. bu arada lidyalıların parayı, nazilli'de bulduklarını biliyor muydunuz?
-söke sanayi ve outlet merkezi, buharkent ise enerji kentidir.
bunlara ek olarak kış gelmez, yaz bitmez. sebzesi, meyvesi hep taze inciri ve zeytini güzel memlekettir.
küçük ama bir o kadar da sevimli memleketim. aydında yıl içinde sadece iki mevsim yaşanır yaz ve sonbahar. kış ve ilkbahar asla gelmez. hava ya aşırı sıcak yada yağmurlu ve ılıktır. ** en son yanlımıyorsam 2002 yılında kar yağmıştır.* ayrıca thalesin sökeli olduğu bilinir.
Yaşanılası şehirdir. tarım yönünden bereketli olup, tatil beldeleri de hoştur hani. insanlarını tanımasanız bile kanınız ısınabilir,iyi niyetli ve samimidirler.
yazın sıcaktan yaşanılmayacak kent. 2 gün sonra yaz okulu için gideceğim. ve sadece sıcaklar yüzünden 1 haftadır moralim bozuk.
kanınız hızlı akmıyorsa mükemmel bir şehirdir. herkes emekli. kimse size dokunmaz.
kesinlikle metropolit bir şehir değil. o açıdan çoğu kişi beğenmez.
ruhunuzun yaşlı olması gerekir aydın'da mutlu olmak için.