ateistler

entry231 galeri22 ses1
    172.
  1. özenti değillerdi ama "din" olgusunu kafasında bitirmiş bir kaç ateyiz arkadaşım vardı.

    bir gün biri birden; "ben öldüğümde gömülmek istemem, zaten sırf o yüzden bile ateyiz olmak daha güzel, daha mantıklı" derdi.
    nedenini sordum.
    " ben bedenimi kadavra olarak bağışlamak istiyorum" dedi. bedenim araştırmalarda kullanılırsa benden sonrakiler için bir yararı olur tıbben belki" demişti. " "Yaşarken benden sonrakilere bir yararım olmadı bari ölünce olsun" derdi.

    bir diğeri; "ben organlarımı bağışladım" dedi ve çıkarıp cebindeki ilgili hastahaneden aldığı kartı gösterdi.

    sanırım kimseyi cayır cayır yakmayla tehdit etmeyince de veya hurilerle ödüllendirmeyi vaad etmeyince de insanlar insan olabiliyor.
    2 ...
  2. 171.
  3. ne olduklarını bilemem ama pedofili değillerdir. pedofili olan bir din tutturup etrafta ne kadar küçük kız çocuğu varsa hepsine hallenir zaten.

    şaka maka ateistler şöyledir, ateistler böyledir demek yanlıştır. ateistliğin kuralları yoktur, sadece tanrıya inanmayan insanları niteler. ateizm diye bir kültür yoktur zaten. bu "mavi tişört giyen insanlar nasıldır?" diye sormaya benzer.
    2 ...
  4. 170.
  5. bazıları cidden iyi çocuk. eğer doğru yolu bulma gibi bir niyetleri varsa gelsinler dükkanda onlara bir espresso, moka falan ısmarlayayım şimdi onlar elit oldukları için çay içmeyebilirler. kahvelerimizi yudumladıktan sonra abilere beş çayına gideriz. yavaş yavaş çaya da ısındırırız.
    3 ...
  6. 169.
  7. Ya bu ateistler niye alakalı alakasız her yerde ateist olduklarını belirtme ihtiyacı hissediyor? -Abi çay? *Yok almıyım daha yeni ateistim.
    0 ...
  8. 168.
  9. ''tanrı yoktur'' demek çok büyük bir iddiaydı, ve ayrıca çok da mantıksızdı. Ateizm anlamsızdı, hayat ise tamamen anlamsız değildi. Hayatta hem anlamsızlıklar vardı, hem de bayağı anlamlılıklar. velhasıl kelam ateizm hiçbir zaman mantıklı gelmedi insanoğluna, o yüzden hep inanmayı seçti insanoğlu. Ama sorun olan da bu değildi ki, sorun olan; insanoğlunun çoğu zaman yanlış şeylere inanmasıydı...

    Maalesef çoğunluk hep yanılıyordu, ve üstelik fanatikçe yanlışta ısrar ediyordu. Çoğunluk hep haksızdı. Çoğunluk hep kafir idi, müşrik idi. Çoğunluk hiçbir zaman gerçeği aramadı, önemsemedi. Çoğunluk hiçbir zaman sorgulamadı, hep zanna kulak verdi. tuhaf olan ise, emin olmadığı şeyleri fanatikçe savunmasıydı. ''tanrı yoktur'' demek ile, ''tanrı benim'' demek arasında hiçbir fark yoktu...
    1 ...
  10. 167.
  11. Ya abi bunlara göre her zeki insan ateist olmak zorundadır. Ateist olmayan herkes cahildir, yobazdır. Mantıkları tamamen bu... Tabi genelleme yapmıyorum, hepsi bu mantıkta değil ama Türkiye'deki ateistlerin çoğunluğu bu zihniyettedir maalesef.

    Bu heriflere Evrendeki düzenden, hassas ayarlardan ve Kuran'ın neden tanrı kelamı olabileceğinden söz et, Hemen yobazlık yapıp işi dalgaya vururlar. Neyse, Bu yobazlarla uğraşmak bile abesle iştigal...
    2 ...
  12. 166.
  13. kimseyi "ateizme hakaret etti" diye doğramayan kimselerdir.
    3 ...
  14. 168.
  15. yahudi ve hrisityanlarla çatışanlar, özelikle hrisityanlarla çatışanların ateist olduğunu bilmeyen dingillerin laf dediği kişilerdir. nerede bir aydınlanma hareketi varsa altından materyalistler çıkıyor. fransız ihtilalinden tut rus devrimine kadar hepsinin altında bu aydınlanmacı zihniyet vardı.

    ayrıca şu an sekülerlik adı altında papayı dizginleyen de ateistlerdir.

    sadece hrisityanlık ne bilmeyen, kendi okuduğu kitaptan başka hayatta hiçbir dini kendi gerçekleriyle araştırmamışların karşısına doğrularla çıkınca onu o fikri benimsemiş sanan salak geri zekalı mal aptalların inanacağı yalandır buna inanmak.
    1 ...
  16. 167.
  17. bana bakıp ibret alan müslimlere selam olsun.
    1 ...
  18. 166.
  19. ağır sapkın oldukları için buhranlar içinde olur dünya hayatları da. sonları acınası olur. muhakkak bu hal inananlara bir ibretliktir.
    0 ...
  20. 165.
  21. yaklaşık 100 milyar galaksiden sadece 1 galaksinin içerisindeki, evrenin büyüklüğüne oranla bir toz zerresi hükmünde bile olmayan 5,972E24 kg olan bir gezegenin, yaklaşık 4.5 milyar yıllık evrimsel sürecinde ortaya çıkmış homo sapiens sapiens olmalarına rağmen; allah'ı inkar edecek kadar büyük bir nefse ve gafilliğe sahiplerdir.

    ve eninde sonunda ölecekleri, zaten tesadüfen ortaya çıkmış oldukları bu ''kaotik'' ama bir o kadar da 'muhteşem hassas ayarlar' ile oluşmuş, ve sürekli oluşmaya devam eden yaklaşık 13.8 milyar yıllık bir serüvene sahip evrende, anlaşılamaz bir şekilde yaşamaya devam etme arzuları vardır.

    Aptallık bu olsa gerek.
    0 ...
  22. 164.
  23. Ateist din düşmanı değildir. Ateist metafizik kavramlara inanmaz. Neden sadece din. Sen hiç kırılmış bardaktan su içtin mi? Peki ya sen bardak kırıldı diye sudan vazgeçtin mi? Çook eskiden baya evvel zaman önce bir ateist bana demişti ki bizim aklımızda 2 soru var.
    1-hiç bir şey yoktan var olamaz herşeyi tanrı yaratmıştır denmekte. Peki tanrıyı kim yarattı?
    2-enerji yoktan var edilemez, var olan enerji yok edilemez. enerji yoktan var edilemezse evren nasıl oluştu?

    Hadi kaçtım.
    0 ...
  24. 163.
  25. insandır en nihayetinde kasmamak lazım pek.
    2 ...
  26. 162.
  27. Seçici olmak önemli tabii, seçicilerini severim. Bilmeden inanmayanları iyidir.
    0 ...
  28. 161.
  29. Her şeyin tesadüfen olduğunu savunmakta haklı olan insanlardır. Çünkü öyledir.
    Milyarlarca olasılık içinde, milyarlarca gezegen ve yıldız içinde kendini bildiğini bilmekte olduğu iddiasındaki bir atom yığınından ibaret olan ve önemsiz bir gezegende yaşayan insanın kuruntuları bunu değiştirmez.
    Kaldı ki canlılığı, cansızlığı, evreni, tanrıyı vb. kendince tanımlayan, kendince kategorilere koyan insanın bu kuruntuları daha kendi gezegeninin dışındaki birkaç gezegeni aşabilmiş değildir.
    insanın zihninde bir takım kimyasal etkileşimler ve hormonlar neticesinde kurduğu hayaller, yarattığı kavramlar ve düşünceler ancak kendini bağlar.
    1 ...
  30. 160.
  31. aslında agnostiktirler. ama inatçıdırlar.
    0 ...
  32. 159.
  33. Herşeyin tesadüfen olduğunu savunmak ve bilimden, deneyden dem vurmak. Bu inancı savunanlar hangi otu çekiyorlar acaba?
    1 ...
  34. 158.
  35. doğaüstü olan her şeyi reddederler. duyu organlarıyla algılayamadıkları hiçbir şeyin varlığına inanmazlar ve dolayısıyla tanrı'ya da dinlere de inanmazlar. bilimsel olarak kanıtlanamamış ve deneysel delillere dayanmayan hiçbir iddiayı ciddiye almazlar.

    Öte yandan evrenin bir yaratıcı olmadan kendi kendine oluştuğunu ve yaklaşık 13.8 milyar yıllık sürecin büyük tesadüfler(!) eşliğinde devam etmekte olduğunu savunan homo sapiens sapiens'lerdirler.

    Evrim teorisini çok severler. Ama hiçbir zaman evrimsel sürecin Allah'ın yaratış şekli olabileceğini düşünmezler. Onlar için her şey ama her şey tesadüftür.

    insan bile...
    2 ...
  36. 157.
  37. inananda ergen inanmayanda . Bana arafta kalanı getirin 2 dakika kaliteli muhabbet çevirelim .
    0 ...
  38. 156.
  39. Onların dediği doğruysa haşa ki diyelim öyle öldükden sonra müslümanların kaybedeceği bir şey olmaması toprak olup gitmesi lakin müslümanların dedikleri doğruysa kaybedecekleri çok şey olması ve sonsuza dek ateşin içinde eziyet görmeleri.
    0 ...
  40. 155.
  41. Düşüncelerinde tanrı tanımayanlar.
    (resim:#1)
    0 ...
  42. 154.
  43. Çoğu zaman yanlış anlaşılan dini inançsız grup.
    Bakın kardeşlerim, ateis insan hırsız, terörist, pis, cenabet, ana-bacı bilmeyen, ahlaksız insan değildir. illa ki içlerinde bu gibiler çıkacaktır. Biz müritlerini düdükleyen ne şehler hocalar gördük. Şimdi tüm şehler hocalar böyle demek doğru bir çıkarım olur mu?
    Gerçek ateist ahlak kurallarından yola çıkar. "Din" in insanları eğitmek için bir araç olduğunu bilir fakat ilahi değil insani temelli olduğunu düşünür.
    Şimdi daha acı bir gerçeği ifade edeceğim. inançlı bir insan kötülük yaptığında tövbe ederek hadi olmadı bir hac ziyareti yaparak günahlarından kurtulacagını düşünebilir. Fakat bir ateist ömür boyu vicdanı ile başbaşadır. Bu nedenle evrensel ahlak kurallarına bağlıdır.
    0 ...
  44. 153.
  45. Dünyadaki açıköğretim sınıfıdır.
    1 ...
  46. 152.
  47. 151.
  48. Insan imtehan ı gereği korkularla ve sabrıyla denenir.

    " biz sizi canlarınızdan, mallarınızdan eksılterek ve birazda korkuyla deneriz " manasındakı ayete bakarak Allah a korku duymadan sevgi duyabilen varsa bravo.

    Yani sen annenin, bananın, kardeşlerinin ölmesinden, başlarına olumsuz birşeyler gelip kanser olmasından korkmuyorsun, nefsinin seni cehennemlik ameller ısletmeyecegınden eminsin, zına, yalan, hırsızlık, zalimden yana olma, yanlışa karşı gelmeme, ana, baba ve kul hakkı konusunda kur anla birebir amel edeceğinden eminsin ve Allah tan korkmadan ona sevgi duyabılıyorsun, yada doğrunun bu olduğunu öne suruyorsun. Kur an dışı inanç ancak böyle cahilce olur.

    Ateistler i kutsarken pkk nın, dhkpc nin, mlkp, tikko, devsol, devyol gibi örgütlerin,stalin, Mao ve lenin gibi milyonlarca insanı katledenlerıde görmüyor yatağında yatan, babasının getırdıgıyle doyan, anasının yıkadığı kıçla duran ergen.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük