bir çok psikiyatrik rahatsızlık için kullanılabilen ilaç grubudur. mesela depresyon gibi. bazen gereksiz olur, bazen kötünün iyisi olur, bazense kaçınılmaz olur. iyileştirir mi? her zaman değil ama çoğu zaman demek daha doğru bir yaklaşım olur.
11 senedir kullanıyorum zaman zaman bıraktığım oldu ssri grubu antidepresanlar güvenlidir bağımlılık yapmaz doktorların zaten ilk tercihidir bunlara örnek;
Lustral
Paxil/paxera
Cipralex
Prozac
Cipram
sadece bırakırken yavaş yavaş doz azaltılarak bırakılır ki çekilme sendromu( yoksunluk) yapmasın.
Bu ilaçları gerçekten ihtiyacınız varsa kullanın sevgilimden ayrıldım bunalımdayım,kimse beni sevmiyor gibi dert sandığınız geçici durumlar için kullanmayın gündelik hayatınızı sürdüremeyecek durumda iseniz ve bu durum en az 3 aydır sürmekteyse doktor yardımı almanız gerekmekte.alternatif çözümler fayda etmez melisa çayı içerek anksiyeteyi ya da panik atağı depresyonu anlatamazsınız önce bunun ayırdına varın yardım almanız gerekiyorsa doktora başvurun kocakarı ilaçları ya da sacmasapan telkinler hiç bir işe yaramiyacaktir.
Edit:yukarıda bahsetmiş olduğum ssri grubu hiçbir antidepresan şeker hastalığı kalp krizi ve ya felç yapmaz prospektusundede öyle bir ibare yoktur .
şeker hastalığı yapar ve kanın pıhtılaşmasını sağlayarak kalp krizi ve felç gibi hastalıklara davetiye çıkaran ilaç türü. bütün antidepresanların üzerine açıkça yazıyorlar.
antidepresanlar bağımlılık yapmazlar. psikolojiyede oldukça faydalıdır lakin. diyabet ve damar tıkanıklığı riskini arttırdığı için mümkün olduğunca az kullanılmalıdır. onun dışında kalıcı bir zararı yoktur.