Deniz yok diye küçümsenen şehir.
Yahu gören de bunları kayıp balık nemo sanır.
Bu memleket yarımada. Her yanında Deniz yok. Ada bile olsaydı bazı sehirlerinde deniz olmayacaktı. iyi bari Afganistan/Moğolistan gibi bir ülkede yasamıyoruz. Neyse Sonuç olarak dünyamız kayalık bir gezegen. Bu arada, Her noktasına Deniz ulaştıramadığı için şu an çok üzülüyordur. Kahroluyordur. Hani Bizler de karasal canlılarız. ille de mercan kayalıklarım diye yaşamıyoruz.
Falanlar filanlar, kuşlar vapurlar.
insanlar cok garip hakikaten.
Sözün özü, Ankara betondan bir kent. insanların sadece hayalleri ile yaşadığı ve hayal kurmanın da bir o kadar güzel oldugu bir şehir. Hah, denizi yok. Evet.
Yaşadığım 9 yılın son 2 senesini saymazsak, kurtulmak için can attığımdı. Son 2 yıl semt kontenjanından bol oksijen temiz hava az trafikten faydalandım. Ani bir kararla apar topar terkettiğimden midir nedir, bunları söyleyeceğim hiç aklıma gelmezdi ama, arada özlüyorum seni Ankara.
Türkiye'nin en büyük köyü. izmir'e köy diyenler burayı bir gidip görsün, Kızılay tarafı falan Sovyet Rusya'sından kalmış Doğu Avrupa ülkeleri gibi amk.
Ayrıca nereye gidersen git deniz diye bir şeyle karşılaşılmayan şehir mi olur? Evet oluyormuş. Buradan Antalya'ya döndüğümde gecenin bir körü olmasına rağmen tüm şehir rengarenk gelmişti gözüme, o kadar gri, kapalı bir yerdir.
çorum, çankırı ve taşra ilçelerinden gelen göç, şehri bir metropole değil, devasa bir çomar yuvasına çevirmiştir.
7 ayı kış 5 ayı yazdır. ulaşım berbattır. gece 11 den sonra otobüs minibüs yoktur. insanları sert ve patavatsızdır. aktivite kısıtlıdır. sevmediğim sevemediğim şehir.
yaşayıp nefret ettiğim şehir. burası başkent olamaz harbi olamaz. ankara dışında eminim daha gelişmiş bir çok il var. yobazlık kabalık kültürsüzlük esnafın serefsizliği ne ararsan var. kızılaya 3-4 km yakınlıkta oturuyorum. yemin ederim kullandıgım internet varya 8mb daha üstünü desteklemiyormuş. Ben Uşaklıyım ve uşak gerçekten ankara'dan daha iyi. insanları insan esnafı esnaf. kızları bile daha güzel uşak'ın. üni'yi istanbul'da kazanıp biran önce ailemle kurtulmak istiyorum bu şehirden.
Edit:betimleme yaptığım insanlar hemen eksileyecektir zaten.
istanbul başlıgına dört bin entry girilmisken, ankara için dokuz bin yazacak ne buldunuz dedirtmistir. Halbuki bunların hepsi sehrin sıkıcılıgından, insanların ota boka sarmasından.
eylül 2012 den beri bu şehirdeyim. üniversiteyi burada kazandım. iyi ki de ankarayı yazmışım. 5 sene olacak neredeyse ama ben bir 5 sene daha yaşarım burada hatta ve hatta artırıyorum ve ömrümü koyuyorum masaya. onca zamanın anısı bu şehrin gri olmadığını, yanında seni anlayacak insan oldukça gökkuşağı kadar renkli olabileceğini göstermiştir bana.
Aklıma lisedeyken gerçekleşen Ankara gezisi geliyor. Sanırım 2006 mayıs ayıydı. Unutturmayan olay da şu: Birinci meclisi gezerken bi arkadaş bal mumu heykellerinin olduğu meclis salonuna girdi. Heykelleri gerçek sanıp pardon diyip geri çıktı. Bütün gezi boyunca aklımızda bu komik olay kaldı.
Nefret ettiğim boktan şehir.
Öğrenci olarak gelmek isteyen arkadaşlar.Sade bir hayat istiyorsanız.Ben etliye sütlüye karışmam.Akşam Uçağa biner Tatillerde anamın babamın yanına memleketime dönerim diyorsanız buyrun gelin.Lakin öyle izmirdeki gibi bir hayat beklemeyin buranın kışına 30 senedir yaşayan insanlar bile alışamamış hala.Yazı ise felaket sıcak.Burada yeşilden çok beton görürsünüz içiniz kararır.Yaşam pahalı dır gezilecek yer çok az.Kızılay bahçeliyi saymassak öğrenci hayatı için çok fazla alternatif yok (1-2 yer hariç ) Kızılay bildiğiniz kasaba gibi.Ucuz yerler de var pahalı yerler de.iş konusuna gelince Ankarada tanıdığınız yoksa işinizin olma ihtimali çok düşük ihtimal sizin kendi özünüze bakar.Burada trafikte yeşil ışıkta duran Kırmızı ışıkta geçen tipler görebilirsiniz bunlar tamamiyle normal.Hemen paniğe kapılmayın.Ama bana sorarsanız başka yerleri yazın memleketimizde güzel yerler var.Tabi tercih yine sizin.