Ve ilginç bir şekilde tanıdığım bu şehirli insanların nedeyse tamamı bana hayatta en uzak kişiler.
Ve neredeyse dedim çünkü tanıdığım Ankaralıların neredeyse tamamı bana çok uzak tipler olmasına rağmen çok çok küçük bir kısmı da kendini acaip geliştirmiş ve diğerlerinin tam tersi olarak bana çok yakın gelen kişiler.
ankaraya sıkıcı diyenler hayatlarında bir defa çankırı caddesinde, cebecide, maltepede pavyona gitmişler mi çok merak ediyorum? bir insan evladı ankarada pavyona, tombalaya gidip eğlenmedim diyorsa ölsün amk.
ikinci memleketim. Kızılaya inmeyi, cebecide pavyon çıkışı düz yürüyemeyen adamları izlemeyi, yerlerdeki escort kartlarını, kar yağarken açan güneşini, kurtuluş parkında bellediğim bankı, kuğulu'da her sabah beslediğim sevimli varlıkları, tunalı'nın yer altı sahaflarını, akşam pazarlarını.. Kısaca çok özledim be. Bulunduğum yerden her gün 12yi 5 geçe ankara' ya kalkan trenin sesini duyduğumda içim cız eder. Ah Ankara..
Ankara, Türkiye'nin başkenti, Ankara ilinin merkezi, Türkiye'nin en kalabalık ikinci ve dünyanın en kalabalık otuz sekizinci kenti.
Topraklarının büyük bölümü iç Anadolu Bölgesi'nin Yukarı Sakarya bölümünde yer alır. Türkiye'nin coğrafi merkezine yakın olduğu için, hem konum hem de işlev itibariyle Türkiye'nin kalbi benzetmesi yapılır.
Ankara; kedisi, keçisi ve bu keçinin yünü, tavşanı, armudu, balı, çiğdemi ve Kalecik Karası denilen misket üzümü ile ünlüdür.
Recep Tayyip Erdoğan ile son yıllarda daha da ünlenmiştir.
adanalı bir aile olarak sayısız memleketten aile tanıdım.
adanalılara en çok benzeyen aile tipi ankaralılardı.
bu çankaya vuu içelimciler değil.
elmadağ, beypazarı insanı neyse adana'nın ilçelerinin kafası da o.
adanalı bir aile olarak sayısız memleketten aile tanıdım.
adanalılara en çok benzeyen aile tipi ankaralılardı.
bu çankaya vuu içelimciler değil.
elmadağ, beypazarı insanı neyse adana'nın ilçelerinin kafası da o.
kabalık, küfür değil.
ta aksine asla yobazlık olmayan efendilik, yapmacıklıktan ve kasıntı olmaktan uzak şekilde samimi olmak, az çok oturup kalkmayı bilmek, güleryüzlü olmak gibi.
genellikle bu iki güruh birbirinin kafa dengi olur. defalarca gözlemlenmiştir. *
Yıldızımız bir türlü barışmadı kendisiyle. Son denememizde dostça ayrılmaya karar verdik, çok ekstrem bir durum olmadıkça muhtemelen ölene kadar bir daha görmeyeceğiz birbirimizi.
trafik yoğunluğu dünyada ilk 50ye bile girmeyen şehirdir. ilk 50de türkiyeden sadece istanbul var(altıncı). ayrıca 11. diyen kaynak varsa da saçmalıyordur, biz içindeyiz kardeşim.
Birkaç gün sonra terk edeceğim şehir.
Aldatmaya meyilli bir sevgili gibi oldu benim için daima.
Ne zaman ondan gidecek olsam gözüm arkada kalır, başkası sahiplenmesin isterim.
Hani sevgilin tenine dokunur da, bir daha hiç kimse onun gibi dokunamaz ya.
Ankaranın ayazının yerini hiçbir şehir doldurmuyor.
Ayazını dahi seviyorum bazen.
Başka hiçbir şehirde ankara'da olduğu gibi somutlaşmıyor nefesim.
Ankara'da göğe yükselen nefesimin oluşturduğu tabloları andırmıyor başka bir şehir.
Belki burada büyüdük diye seviyoruz bu şehri.
Bazıları denizi yok, sevilecek yanı yok derler.
Sorarım onlara griyi sevmeye hangisiniz cesareti var ki zaten?
O yüzden cesur insanlar şehridir ankara.
Mavi varken, gri yaşamayı tercih etmiş insanların şehri...