iyice sapıtmış olan şehir. mis gibi kar yağmış her yer pamuk gibi olmuşken iki gündür neredeyse hiç durmadan yağan yağmurlar sebebiyle ortalık çamur deryası. arabaların ıslatması mı dersin, yollarda yürüyememek mi dersin, sürekli ıslak gezmek mi dersin. yarın ne olacağını kimsenin bilemeyeceği bir dönemden geçiyoruz. kar da yağabilir, yağmur da, gider bahar havası da yaşatır. seviyoruz ankarayı velhasıl.
dört yıl üniversite hayatımı geçirdiğim, beyazın inanılmaz yakıştığı , bir daha nereye gidersem gideyim tadını bulamadığım sadece türkiyenin değil benim iç dünyamında başkenti olan güzide kent. ah bide i. melih gökçekten kurtulsa.
* 23 YILDIR yaşanılan ama hiç sevilmeyen şehirdir.
* kuru ayazdır, nefes aldırmaz, g*t baş dondurur.
* ankaraya kar çok yakışır, sokakları denize çıkmasada severiz, ankarada aşık olmak gibi saçma sapan şiirlere, özlü sözlere sahiptir.
* i. melih gibi birini barındırır.
* ne yaparsa yapsın ankara bana kendini sevdiremez, hoş bunu istediği de meçhul ama olsun.
bu aralar kendisiyle ilgili bol bol entry girmeme neden olan soğuk demeye dilimin varmadığı, buz devrini yaşatan şehir. tepede güneşimsi bir cisim var ama kendine hayrı yok. kaldırımların yarısı buz pistine dönmüş yürümek bile zor. akşam 5-6 dan sonra dışarı çıkmak akıl karı değil ama çıkıyoruz napalım evde de oturulmuyor. lan insan kendi evinde tuvalete, banyoya girmeye üşenir mi soğuktan.
kış aylarında askerliğimi yaptığım ve sibirya soğuklarını yaşadığım şehirdir. başkent olmasının verdiği avantajla ulaşımın çok kolay olması, düzenli ve huzurlu bir şehir olması avantajıdır. ancak yinede sıkcı bir şehirdi. sağına bakrsın bakanlık, soluna bakarsın askeriye. öyle bir şehirdir.
ANKARA,
kardeşliktir,
"Bize gidelim"dir,
"Bizde yiyelim"dir,
"Bizde kalalım"dır..
"LA Bende para var oğlum sen gel"dir. ..
Beraber dayak atıp, kahkahalarla seneler boyu hatırlamaktır.
Sevgidir ANKARA...
izmirli , istanbullu gibi denizini boğazını değil, sebepsiz yere seversin ANKARA'yı.
Tıpkı anneni sever gibi karşılık beklemeden.
Annelerin oğullarını gönderirken "dikkatli ol oğlum" değil de , "Kimseye bulaşma oğlum" dediği yerdir ANKARA.
"Yanında kız arkadaşı var boşver"dir ANKARA.
içindeki Anadolu hamurunu kaybetmeyen tek büyük şehirdir.
işte bu yüzdendir ki; sizin orada dost dediklerinize, Biz ANKARA'da "Kardeş" deriz !
yol kenarındaki buz kutlelerıyle hayatı zorlama deneyı yapan şehir.
bi de istanbula laf ederler şöyle böyle diye.koskoca başkent çöp kutusu yok la. hala ilkel yöntemlerle agaç dibine, sokak başına çöp koyuyo millet çok şaşırdım valla görünce.