yaşanılacak şehirdir, planlıdır, düzenlidir, ulaşım problemi pek yoktur. Ankarada oturan insanlar da bellidir.ya memurdur, ya öğrencidir... pek süprizle karşılaşmazsınız. eksilerine gelecek olursak, batıdan gelen arkadaşlara kışı soğuk ve sert gelebilir ki gerçekten de öyledir. bir de gezilecek pek bir yeri yoktur. gidilecek yerler bellidir. istanbuldaki çeşitliliği arayanlar hayal kırıklığına uğrar. kısaca ankara yaşanılacak şehir, istanbul ise gezilecek şehirdir.
bu sabah itibariyle usul usul karbonmonoksit yağıyor ankara'ya. uzaktan bir rüzgar esiyor sonra, cebeci tren istasyonu inadına sessiz... kaldırımlarında çilekeş yalnızlar, ankara aslında içimde kıvrılan bir lisan. dante gibi ortasında yurdumun, çocukluk çağımızdaki cevher.
ki aslında bütün şairler, ankara'yı anlatır derler.
geçirdiğim zaman zarfı içinde birçok güzellik yaşamama sebep olan şehir. bu güzelliklerden en öne çıkanı ise erdem ergün'ü tanımam olmuştur. sırf bu yüzden bile sevebilirim bu şehri.
yanında sevgili varken adım attığın her sokağı sana cennetten bir parça gelen ancak yalnızken bırak adım atmayı elinden gelse uçarak bir bara gideceğin gri şehrim. her ne koşulda olursa olsun seni hiçbir yere değişmem. tek hayalimdir şehrimde ölmek.
kasvetli, kravatlı, karamsar şehir.
nüfusu 2011 itibari ile 4,551 milyon olan, 3 dönemdir i.m.g. tarafından sömürülen, alt geçidi 70 günde bitti diye adına 70 gün alt geçidi verilen şehir.
iklimi batasıca, ayazı bitesice şehir.
türkiye'nin başkenti. *
diyarların en delikanlısıdır. nesini seviyorum ulan diye sorarsınız bu mendebur kentin, pek bir şey canlanmaz kafanızda lakin, sevginizden mahrum bırakmaya da kıyamazsınız. bir başkadır yani ankara.