2013'ün ikinci yarısına girdik, hâlâ "ankara'da deniz yok ki yea." muhabbeti yapanlar var. hayır, ankara'da deniz olsa, her gün gidip girecekler sanki. bu denizsizlikten ölenler de sanırsın ki deniz kenarında doğup büyümüş. herifin oğlu, çorum'un göbeğinden kalkıp gelmiş, deniz yok diye geveliyor.
sahil şehrinde doğup büyüyenler, bu sözlerim size: aynı söylemi dillendirme düşüncesindeyseniz, gelmeyin ulan ankara'ya, gelmeyin!
Denizi olmayan şehir, anısı olduktan sonra ihtiyaç olmayan şehir.Yürüdüğünüz caddede bir zamanlar yılmaz erdoğan'ın yürüyüp şiir yazdığını , aşk tesadüfleri severden sahneler canlandırdığınızı kulaklığınızda çalan yine yazı bekleriz'in burada yazıldığını bildikten sonra denizi aratmayan şehir.
Kulağınızda kulaklık yürüyebileceğiniz şehir , ee heryerde yürünür demeyin. Heryerde birinci meclisten Anıtkabir'e yürünmez.
Kalbiniz titrerken geceleri tunalı hilmi'de offlayarak oturulmaz.Pazar günü çıkıp Kuğulu'da kitap okunmaz su sesi , çocuk cıvıltısı ve gülen gözler eşliğinde. Karanfil'de dosta girip saatlerce kitap karıştırılmaz.
Yalnızlığı sevene , daha doğrusu yanında istediği yanında olamayınca yalnız kalmayı kendine şiar eyleyene mabettir Ankara.
Hamamönü'nde bir acı kahve içene kırk yıl hatrı vardır Ankara'nın. Bir konserde sabaha kadar dağıtana rahatlığı.
Her ay bir kere Bülent Ortaçgil vardır bir kere Ankara'da. Yakın tarihin heryerde izleri vardır.
Klasik olacak ama gri şehir burası. Yıllarca kurtulmak istediğim ama ne kadar kopsam da hep yolumun üstünde olacak bir şehir. Babam ve annem burada emekli olacağı için. Ama ne bileyim böyle çok soğuk çok umutsuz bir şehir burası. . O da biliyor sevmedigimi sanırım istanbula şutladi beni. Hoşçakal ankara, ozlemeyecegim.
çok kısa bir süre sonra arkama bakmadan terk edeceğim şehir. bir zamanlar çok severdim fakat artık gün sayıyorum. kurtuluyorum senden amına koyduğumun şehri.
hayatımın şu ana kadar her şeyini yaşadığım canım şehrim. ailem, sevgilim, arkadaşlarım hepsi buradadır. ayrıca bu vatanın en büyük kahramanı atam mustafa kemal atatürk'te buradadır.
Şu Ankara'ya gri şehir diyenlerin ağzına bir tane çakasım var. Ne yapalım tüm şehri pembeye mi boyayalım? Tbmm'yi turuncu mu yapalım? Anıtkabir de mor olsun.
Hayatın anlamını, bilmem kaÇ sene sonra tekrar sorgulamama neden şehirdir. Kendisine, iÇinde yaşayanlar dışındaki diğer şehir insanları tarafından gereken önemin verilmediğini de ayrıca belirtmek isterim. Denizsizlik klişesine kurban gitmiştir.