burada doğup burada büyümediyseniz size bu sevgiyi anlatmak zor. burada doğup büyümeseydim sever miydim bilmiyorum ama güzeldir ankara. caddeleri bakımlıdır yolları güzeldir trafik sıkıntısı yoktur. denizi yoktur ama güzeldir. bir şehri güzel kılan her zaman deniz midir? anılar güzelleştirir bazen... anılarımla güzel ankara. sakinliğiyle de güzel. çankaya, kızılay gezilmelidir. güvenilirdir. sokakta rahatça gezebilirsiniz kolay kolay suç işlenmez. zaten en az suç işlenen 10 şehir arasında birincidir ki çok sevdiğim izmir bile dokuzuncu sıradadır. ankara sevgisi farklıdır bazıları bunu anlayamaz.
istanbul'dan daha huzur verici iyi ki başkent olmuş dediğim şehir. Büyükşehir olmasına rağmen istanbul'daki o kalabalık yok. Ayrıca Atatürk'ün mezarının orada olduğu için insan bu şehri daha çok seviyor.
yaz ayının gelmesiyle birlikte boşalmaya başlamış şehirdir. vallahi bu hali daha güzel gibi. mekana gidiyorsun çoluk çocuk yok, hep yaz okuluna kalmış kardeşlerimiz. gece çıkıyorsun alkol alan gençler sapıtmıyor, adabını biliyor. güzel şey yani. sonra sen de onlara ayak uyduruyorsun, vuruyorsun şişenin dibine...
ha bir de kışın damsız girilmeyen mekanlar fikir değiştirebiliyor, benden söylemesi.
daha tazeyken yazayım hepsini. abi aştide indiğim gibi tuvalete gittim, pisuvarlarlar bomboşken, kapalı tuvaletlerin önünde sıra var ama bildiğin sıra böyle, beşer altışar kişilik. herkesin büyüğü vardır dedim, umursamadım pek, ama garip geldi yinede . neyse, indik aşağı kata metroya girdim. boş gördüğüm bir bölmeye oturdum, o bölme bütün yolculuk boyunca yarı boştu. bir öndeki bölme ise balık istifi doluydu. arkadaş nasıl bir kafa bu. kimsenin aklına gelmiyor mu boş bölmeye binmek, nasıl bir koyunluk bu.
birde garip bir şekilde ankara insanında lag var arkadaş. bir yer soruyorsun, bildiğin 30 saniye geçikmeli cevap veriyor adam. ulan 30 saniye böyle bön bön bakıyor. bildiğin çuf çuf diye kendime efekt verecektim. fakat anladım ki, onu en aşşağı 3 dakikada falan anlardı bu şehrin insanı. suyunu bir şey katıyorlar bu memleketin, araştırılmalı.
velasıl ı kelam, melih gökçek in devamlı beledeyi başkanı secilmesi daha bir anlam kazandı gözümde. sevgiler sana ankara.