havalimanlarında genellikle kasıntı güvenlik önlEMleRi olmayan, belki küçük ve sade ama kesinlikle insanı germeyen, potansiyel terörist hissi uyandırmayan ülke. bir keresinde tegel havalimanında polislik olmuştum ufak bir hırsızlık olayı için, üst katında polis departmanına gitmek zorunda kalmıştım. belki 1,5-2 saat polislerle muhabbet, gırgır, şamata sohbet etme şansım olmuştu. öyle de güzel insanlardı. hatta orada yaşayan gurbetçilerin dedikodusunu bile yapmıştık. ordaki bir komisere güvenlik önlemlerinin yetersiz olduğunu düşünmüyor musunuz diye sorduğumda "buraya gelecek her yolcu daha buraya inmeden kayıtlarımızda izlenip izlenim oluşturuyoruz bile" demişti.
Asgari Ücretin 1599 euro'ya çıktığı ülke.
gurbetçilerimiz yaşadı.
3000 euro biriktirip türkiye'ye tatile gelen alamancılar kur 7 lira olunca 21000 lira eline geçecek.
bilgisayar korsanlarının Cumhurbaşkanı Steinmeier dahil önde gelen büyük siyasi partilerin neredeyse tamamına mensup siyasetçilerin kişisel bilgilerini çaldığı ülke.
Kuzey Ren Vestfalya eyaletinin Bottrop ve Essen kentlerinde yılbaşı gecesi aracını kasten yabancıların üzerine süren Alman vatandaşı Andreas N. tutuklamış ülke. zanlı 1'i Türk, 5'i Afgan, 5'i Suriyeli 11 kişiyi yaralanmıştı.
Yaşam kalitesi yüksek bir ülke. ingilizce bilme oranı da yüksektir. Çok fazla Türk yaşıyor, öyle ki sokaktan birine bir şeyler sormaya çalışırken, karşıdaki adam Türk olduğunuzu anlayıp Türkçe cevap verebiliyor. Ayrıca sokaklarda sık sık Türkçe duyuyorsunuz. Oradaki Türklerin bazılarının yaptığı bir takım pis işlerden dolayı Türklere karşı yer yer ön yargı olabiliyor. En çok şaşırdığım şey ise çok fazla esrar içiyorlar, Öyle ki gece sokaklarda gezerken sık sık geldi kokusu burnuma. Buraya gelirseniz marketlerde uygun fiyata satılan minnak jagermeister, JD, vs. şişelerinden almayı unutmayın.
PriceWaterhouseCoopers tahminine göre 2030 yılında gayri safi milli hasılası 4.7 trilyon dolar olacak; Hindistan (19.51$), Endonezya (5.42$) ve Rusya (4.73$) nın gerisine düşecektir.
Yer altında, patates kadar doğal karşılanan 2. Dünya savaşından kalma bombaların bulunduğu ülke.
Bir tanesi de oturduğum köyde bulunmuş. Cumartesi günü imha edecekler, tahliye olacağız köycek.
Aradığım aksiyon ayağıma gelmiş, polis zoru olmazsa hayatta çıkmam bu evden. Görseller ektedir efendim.
Son altı ay içinde benzinin litresinin yaklaşık yarım Euro zamlandığı, bugün itibariyle benzin almak için 3 istasyon gezdiğim(benzin yok) ve kısa bir süre içinde 2 Euro olacağı söylenen ülke.
kanada günlükleri ni okumayan varsa google dan açıp okusunlar hemen. Yurt dışında yaşamanın cazipten cefaya dönme aşamalarını çok güzel anlatan eğlenceli bir yazıdır.
Benim de hikayem buna benzer.
ilk geldiğim ay şaşkınlıkla ve hayranlıkla bakıyordum etrafıma. Artık evden çıkmıyorum o ayrı mevzu.
Kurs ve üniversite vasıtasıyla bi sürü arkadaşım oldu. Afgan, japon, romen, polonyalı, italyan, taylandlı, vietnamlı.... içlerinde bi tane alman yok. Has alman bulmak gerçekten zor. Adamlar nazi olmasın da ne yapsın. Çaktırmadan işgal ediyoruz ülkeyi.
Peki bu kadar farklı millet nasıl anlaşıyor? Bayağı da güzel. Yani süper almanca konuşmaya gerek yok aslında, biz anlaşıyoruz. Ama hükümet için yeterli değil. Sana diyor ki bu dili, bir almandan daha iyi bileceksin. Verdikleri eğitimden çıkardığım sonuç bu.
Bizzat denedim. Oturduğum köyde ufak tefek alışverişimizi yaptığımız bir postane var. Evet postaneden yumurta, süt filan alıyorum. işleten kadın bir alman.
Kadına bir sürü şey sordum gramatikle ilgili. Aldığım cevaplar şunlar: was? Waaas? Was? Waaas?
Kıl tüy yün derken rüyalarını bile almanca görmeye başlıyorsun. Ve yabancılaşıyorsun her şeye.
Türk kanallarını izlemek için bir zımbırtı aldım geçen gün. Köy belgeseli arıyorum deli gibi. Kerpiç evleri, şalvarlı teyzeleri filan seyredip ağlıyorum hep. Yeni rahatlama yöntemim bu.
Çok büyütmeyin gözünüzde avrupa' yı. Buralarda ruh yok...