bugün askenazlarin akademi dahil her alana sokmaya çalıştıkları, ilk atalarının fahişe olmalarıni, fahiseligin kültürlerindeki önemli yerini örtmeye, gidermeye yarayan düşsel bir baba/koca figürüdür.
onlarca, evreni bağdaştıran, her yerde ve parçada izleri sürülen soyut tanrının niteliklerini de bu "yahudi fahişelerinin kudretli kocası" üstlenmekte görünmektedir.
bu açıdan türk kozmogonisindeki biricik tanrı semitik mono(!)teizmde iki tane veya ikizdir.
sözünden caymayan, zaferlerin hepsinin sahibi, koruyan ve gözeten, yardımcı olarak yeten, yaptığını sağlam ve hikmetli yapan, bağışlaması çok olan, her şeyi hakkıyla bilen, göklerdeki ve yerdeki her şeyin sahibi, dayanılacak tek vekil.
--spoiler--
Efsane boksör Muhammed Ali bir röportajında "Koruman var mı?" diye soran spikere efsane cevap vermiştir. Ali, soruya "Bir korumam var. Gözleri olmasa da görebilen, kulakları olmasa da duyabilen, hafızası olmadan her şeyi hatırlayan. Bir şey yaratmak istediğinde ona sadece 'ol' der. En gizli düşüncelerini bile duyandır. Tahmin et bu kimdir. O Allah'tır. O Benim korumamdır, o senin korumandır." diye yanıt vermişti.
--spoiler--
Uludağ sözlükle protokol imzalayıp imzalamadığını merak ettiğim sözde yaratıcı. ismail tarikat kursan bu kadar allah müridini bir araya toplayamazdın he.
kafamdan kaynar sular dökecek, derimi eriterek beni tekrar ve tekrar yakacak ve bana dev topuzlarla vuracak tanrı.
kendisine bir şarkı ve çiçek armağan etmek istiyorum, ve şunu da belirtmek isterim ki görüldüğü üzere ben ondan çok daha merhametliyim. bu da inanmamak için yeterli bir sebep.