ak saray

entry480 galeri98
    220.
  1. --spoiler--
    Aksaray 624 mil.$ dolara maloldu,Hindistan
    Mars'a uydu yerleştirmiş 74 milyon dolar...
    onlar hindu,biz hamdolsun müslümanız
    --spoiler--
    1 ...
  2. 221.
  3. rte başbakan iken yeni başbakanlık inşaatı, cumhurbaşkanı olunca cumhurbaşkanlığı sarayı, emekli olunca da muhtemelen emekli cumhurbaşkanı lojmanı olacak, asgari ücretle geçinen insanların övünerek bahsettiği çok büyük israfa sebep olmuş beton yığını.
    1 ...
  4. 222.
  5. 223.
  6. bütün azâmetine(!) rağmen, bir the white house değildir, olamamıştır, olamayacaktır.

    http://www.whitehouse.gov/
    3 ...
  7. 224.
  8. 10 yıl öncesine kadar IMF'den borç dilenmekte iken bugün başkanına ak saraylar inşaa edebilecek seviyeye gelmiş olmak, ay sonunu nasıl getirdiği tez konusu olabilecek seviyede geliri düşük olan fakirlerimizi ziyadesiyle gururlandırmaktadır.(!)

    Saray'ın bir toplumun ihtişamını sergilemek için inşaa edildiği, geçen gün tartışmalar sürerken, bizzat ülkenin başı tarafından uzay çağında izah edildi.

    Biraz kafa yorar isek, bundan yüzlerce hatta binlerce yıl önce dar çerçevede yapılan gösterişlerle ve kulaktan kulağa yayılan bilgilerle diğer imparatorluklara hava basma geleneğini yıkılmış, yok olmuş medeniyetlerde görebiliyoruz. Sarayın dışında, kasabada, köyde izde kim ölmüş kim kalmış çok umrunda olmasa gerek devletlülerin.

    Şimdi aynı geleneğe atıfta bulunarak bizi ziyarete gelen bir Amerika, bir ingiltere, bir bilmem nere başkanının sarayımızdan çok etkilenecek olması düşüncesi komiktir. Gösterişli bir mekanla göz boyayıp elde edeceğiniz şey bugün koca bir hiçtir.

    Sizi sizden daha iyi bilenlerin yapacağı kısa bir beyin jimnastiğiyle içten içe size gülüneceği aşikardır. Bunun farkında olmadan bu tür mekanların güçlü görünmek isteyen devletler için bir ihtiyaç olduğunu vurgulamak, çağ dışı kalmış bir liderin ya şaka yapmak, ya dalga geçmek ya da saf gördüğü önemli bir kesimi kandırmak amacını taşır. Bugün bir ülkenin hangi ileri seviyede ya da hangi çıkmazda olduğunu 9 yaşındaki bir çocuk elindeki akıllı telefonuyla araştırıp, sonuçlar çıkarıp teze dönüştürebilir.

    Cumhurbaşkanlığı sarayını ziyarete gelen ve "ne büyük, ne mükemmel, ne zengin bir ülke" fikrine kapılacak tek lider profili Amazonlarda yaşayan yerli kabile reisleri olabilir belki, ama onların da tabletleriyle dünyayı gezdiği, turizm ayağına rol çaktıklarını düşünürüm hep.
    5 ...
  9. 225.
  10. tek bir maden kazasında 300'den fazla işçinin öldüğü, her geçen gün yeni doğa katliamlarıyla gündeme gelen ülkemizin gurur kaynağı.
    2 ...
  11. 226.
  12. koyunların çok sevdiği saray bir de laleli var ama hani eskiden hep gittiğiniz?
    1 ...
  13. 227.
  14. 228.
  15. 229.
  16. Saray, padişahlık, ferman, 'benim valim', kapıkulları...aynı suda iki kez yıkanılamaz, o çok andığın ecdadının batması da saraylarda oldu.
    2 ...
  17. 230.
  18. iktidara geldiğim gün , ankara'daki tüm bürokrasiyi içine tıkacağım bina. Sırf boşa verilen kiralardan elde edeceğim tasarrufla kendime miami'de saray yaptıracağım.
    1 ...
  19. 231.
  20. 232.
  21. abartıda olsa ülkede işsizlik varken israfta olsa güzellik yönünden hakkının yenmemesi gereken bir yapıttır. yeni para çıkarsa , paranın üstünde göreceğiz muhtemelen.
    2 ...
  22. 233.
  23. bir iktidara etkili şekilde muhalefet edilebilmesi için, o iktidarın hatalarını görememesine neden olan basiretsizliği, vizyonsuzluğu aşabilmek ve o yönlerden iktidardan çok daha ileri noktada olmak gerekir.

    hükümetin, kimini birikim yetersizliğimiz nedeniyle göremediğimiz pek çok hatası var. Ancak eleştirenler hükümetin beyin takımı kadar niteliğe sahip olmadığından çoğu zaman bu ölçüsüz eleştiriler etkisiz ve yüzeysel kalıyor. iktidarın üst üste seçim zaferleri de bunun göstergesi...

    diğer yandan, türkiye halkı sadece dindarlığa ya da popülist politikalara kanacak kadar acemi ve sığ değil. onlarca yılların sonunda oluşmuş bir oy verme tecrübesi oluşmuş artık.

    bu gün ülkede muhalifler yetersiz ve çaresiz.. gerçekten de hükümetin hatası, ihmali olan ağaçların kesilmesi ve iş kazalarından hükümetin derhal devrilmesi gereği sonucunu çıkaracak kadar gerçeklikten uzak ve çaresiz... bu olumsuzluklar adeta argümansız kalmış muhalifler için büyük fırsatlar neredeyse... ideoloji farklılıktan kaynaklanan birikmiş nefretin dışavurumunu sağlayan kısa meşruiyet zamanları... bunu ağaç katliamlarına, işçilerin hayatını kaybetmelerine aşırı anlam yükleyerek romantize etmelerinden de anlıyoruz...

    ak saray denen yeni hükümet binasına yöneltilen eleştirilere de bu açıdan bakabiliriz. şurası kesin ki; böyle bir bina bu ülkeye gerekliydi. ankara yaklaşık 90 yıldır başkent olan bir şehir. bir şehirde kaba kaba, karaktersiz ve zevksiz binaların fazlalığı, o şehri başkent yapmaya yeterli değildir. bu yeni bina ankara'ya ruh katmıştır, başkentliğinin pekişmesine vesile olmuştur.

    türkiye gibi köklü ve görkemli bir tarihe sahip bir ülkeye böyle bir bina israf olamaz. ülkeye yakışan bir binadır. ama işte vizyonsuz, dar kafalı olunca eleştiri nedeni olarak böyle gerekli bir binadan ekmek çıkarmaya çalışacak kadar yavan muhalefetimiz olabiliyor...
    3 ...
  24. 234.
  25. yeterince ulu görünmediği için sarayın yanına sfenks yapacaklarmış. tapınması daha kolay oluyormuş.
    3 ...
  26. 235.
  27. istanbul'un barlarıyla, pavyonlarıyla, rus hayat kadınlarıyla ve genelevleriyle ünlü ilçesi.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/704724/+
    2 ...
  28. 236.
  29. bonzai kullanımının sandığımızdan daha tehlikeli boyutlara ulaştığını fark etmemize yarayan yapıdır. adamlar 1.3 milyar tl ye saray yaptıracak muhalefet bunu dile getirince auuuv. bakın fazla değil az biraz beyni, düşünme kapasitesi olan her insan böyle bir israfı sorgular, sorgulamalı. eğer sen sırf desteklediğin hükümet böyle bir şey yaptı diye bu saçmalığa arka çıkabiliyorsan hatayı biraz da kendinde arayacaksın. atılan her dangalakça adımı \"amaaan bunlarda herşeye muhalefet eki eki\" şeklinde savunmak tecavüzcüsüne aşık olmak gibi gibi...

    tanım: her akşam bin odasının ışıkları komple yakılan, aylık elektrik faturasının 700000 tl (yedi yüz bin türk lirası) olduğu/ olacağı iddia edilen cumhurbaşkanlığı konutu.

    not: ortalama hatta türkiye şartlarında yüksek sayılabilecek bir maaş alan benim 230 aylık / 19 yıllık maaşım 1 aylık elektrik faturasına denk gelmekte.

    (bkz: banana for scale)
    2 ...
  30. 237.
  31. Amk sırf ak saray ayda 700 bin liralık elektrik yakarsa tabii ki enerji açığımız olur.
    1 ...
  32. 238.
  33. Çalıyor ama hiç değilse birşeyler yapıyor diyen annemin bile yanlış bulduğu proje. Sonrasında "Oyun değiştimi peki ?" şeklinde yönelttiğim suale ise hayır cevabı alınca benim lan bu adamlar kesin el atından bağımlı yapıyor seçmenleri diyesim geldi.
    1 ...
  34. 238.
  35. Cumhur'uma yakışan saray.

    yok efendim Atatürk ün diktiği ağaçları kesti, yok mahkeme kararına karşı çıktı, yok 1000 tane odayı ne yapacak vs vs...sizene ülen hergün bi odada uyuyacak belki derdi size mi düştü???

    ucube kemalisleri çok hop oturtup hop kaldırıyor tayyip Erdoğan liderim yine.
    1 ...
  36. 239.
  37. sosyal yardımlarla geçinen, işsiz güçsüz dolaşan, bi baltaya sap olamayacak ayak takımlarınca embesilce savunuluyorsa eleştirilecek bir yanı olmayan yapı.
    2 ...
  38. 240.
  39. ölünce de anıt mezar olarak kullanır orayı da dedirten çakma "white house".
    1 ...
  40. 241.
  41. dine uymadığımızı dini kendimize uydurduğumuzun kanıtı.
    israf haram deyip sonra ak saray ı savunamazsın. halkın açlık sınırında olduğu, onca dış borçları iç borçları olan bir ülkeye böyle bir saray yapılması kibirden, israftan başka bir şey değildir. burası cumhurbaşkanlığı sarayı orada devletin en büyük adamı oturacak diyenlere soruyorum: gösteriş yaparak ne kazanıldığını gördün sen ? tipik türk insanı kafası; ayranı yok içmeye atla gider çeşmeye.
    tarih gösteriş yapan devlet adamlarını kötü mütevazi devlet adamlarını iyi hatırlar. 3-1 evde otursaydı bununla övünürdün.
    orası milletin sarayı diyenlere soruyorum: bırakın bu palavraları. parasını millet ödedi ama sahibi millet falan değil.
    sizlerin acı tablosu şu: birileri bir şeyler yapıyor siz de o yapılanı savunuyorsunuz. doğruyu yanlışı ayırt edecek irade yok sizde. sadece yapılanları savunuyorsunuz. sürü halinde gezen koyunlarda bile daha fazla irade vardır.
    2 ...
  42. 242.
  43. 243.
  44. köküne kadar da israftır, köküne kadar da saraydır. ne osmanlıyı, ne de başka bir şeyi değil; tam olarak orta çağ sonrası merkezi otoriteyi yeni yeni tesis etmeye başlamış olan avrupayı temsil eder. tıpkı onlar gibi aşırı büyük, aşırı gösterişli, aşırı şaşaalıdır.

    buradan da hilafet yorumu çıkaranlar olmuş. bu zır cahiller, ne arap milliyetçiliğinden haberdardır, ne türkiyenin siyasi tarihinden, ne de osmanlı tarihinden. sadece boş boş konuşan, okuduğu iki kitapla kendisini alim zanneden boş beleş adamlardır bunlar olsa olsa.

    yahu anladık, hiç bir siki bildiğiniz yok. ulan üşenmeyin de açın bakın bakalım. vahhabilik nasıl oluşmuş? neye karşı oluşmuş? arap milliyetçiliği nasıl gelişmiş? siz zannediyorsunuz ki osmanlıda bir takım türkçüler vardı. bunlar ümmetçiliği topyekün reddediyordu. halbuki öyle değil. akçuralı yusufun üç tarz-ı siyasetini okuyun. osmanlıcılık da, ümmetçilik de, türkçülük de osmanlıyı kurtarma projeleridir. bu projelerin kabul edilirliği de osmanlının konjonktürel demografisine bağlı olarak değişmiştir. yani başka deyişle, osmanlıda türkçülük, ümmetçiliğin arap milliyetçiliği sonucunda güçsüz düşmesiyle beraber güç kazanmıştır. o zamandan sonra da en ümmetçi aydınlar bile ümmetçi fikirlerini bir kenara bırakıyorlar zaten.

    daha hala hilafet diyorlar. ulan halifelik dediğin şey, osmanlı tarihinde uzunca bir dönem hükümdarın "kayzer" sıfatı gibi, sembolik bir sıfat olarak kaldı. fatih sultan mehmet, halife sıfatına haiz değilken bile "sultan-ur rum"du. halifeliği en etkin şekilde kullanan sultan 2. abdülhamid dahi, halifelik makamını hristiyan kimliğini osmanlıya karşı bir koz olarak kullanan devletlere bir misilleme olarak ve içeride de bir "müslüman milleti" yaratmak amacıyla kullandı. yani hilafet, osmanlı için sadece ufak bir dönem boyunca devletin bekası için "kullanılan" bir araç olmanın ötesine geçmedi.

    dünyadaki müslümanlar aptal, hiç bir boktan haberleri yok ve senin o zırcahil, sözde halifeni kendi halifeleri olarak görecekler öyle mi? çok beklersin koçum. daha yedi yüzbin kilometrekarenin doğusunu yönetemeyen adamlar (sadece bugün için söylemiyorum bunu), iki asırdır bizden çok başka dini inanışlara yönelen, batılılaşmayı bizden çok daha farklı şekilde algılayan, batıyla ilişkileri bizden çok daha farklı şekilde gelişmiş (biz ingilizlerle boğuşurken araplar işbirliği içindeydiler ingilizlerle, gerek mısırlılar, gerekse de suudiler) olan arapları yönetecekler öyle mi? ne yiyip ne içiyorsunuz oğlum lan siz? yemeğinize ot mu atıyorlar koçum?

    siz şimdi böyle konuşun aptal sürüleri sizi. yarın bir gün bu ülke krize girdiğinde en çok küfrü siz edeceksiniz zaten. o günler de gelecek hiç merak etmeyin.
    4 ...
© 2026 uludağ sözlük