hitler'in eski prusya ve almanya topraklarını birleştirme ideali ve alman nüfusunun yoğun olduğu yerleri alma hedefi bizdeki ikinci osmanlı hayali artı turan hedefine benziyor ama tabi biz türkistan'daki soydaşlarımızla birleşeceğiz diye soykırım yapacak bir millet değiliz.
fakat diyelim ki günün birinde ülke olarak gelişmiş ülkeler listesine girdik sanayide, teknolojide, bilimde vs... istediğimiz noktaya ulaştık ve kafaya koyduk ataların ayaklarının bastığı her yeri geri almak istiyoruz. bunun için iran, gürcistan, ermenistan, suriye, ırak, yunanistan, balkan ülkelerinin tamamı ve kuzey afrika ülkelerinin tamamı ile savaşa tutuşmamız gerekiyor.
eğer bu herif türk olsaydı ve cumhurbaşkanı seçilseydi her şeyi sktir eder kendi milletinin yok olması pahasına her yere savaş açardı. çok net.
alman sanayisi ve genel teknolojik gelişimin babasıdır, abd ve rusya alman teknolojisini çalarak öyle uzay atom bombası vs geliştirdi. hitler ve nikola tesla bir araya gelseydi neler olurdu acaba.
O geri döndü filmi izlerken şunu fark ettim
Bu adam aslında bir canavar değildi
O seçilmişti
O halkın bir parçasıydı
Yaptığı şeyler her ne kadar kötü de olsa adamın sevenleri çoktu
O geri döndü filmini izleyenler iyi bilir.
hırslarına yenik düşmüştür. ırka dayalı insan ıslahını savunmuştur. yahudileri, romanları ve sırpları katlettirmiştir. bazı kaynaklara göre sıkı bir atatürk hayranıdır.
3 buçuk saat susmadan bu konuşuyor. Mussolini gık diyecek vakit bile bulamıyor. Ki bir kısım kaygılarinı bile söyleyemiyor. Belki savaş farkli seyredebilecekken.
Müttefikler bir şekilde o toplatıyı sesli kaydediyor. Şehir efsanesi değil yani.