gerçekten, bir kız babası olarak veya bir kızkardeş sahibi abi olarak ya da kızı olan anne biri olarak insanın damat olarak enişte olarak görmek isteyeceği biridir hitler.
dünya'da ilk sigara içki uyuşturucu karşıtı eylem ve tutum davranışları devlet politikası haline getiren kişidir.
sağlam kafa sağlam vücutta bulunur (stephen hawking örneğini göstermeyin, küfür ederim) gerçeğinin özellikle gençler toplum-ülke yapısı ekonomisi sağlık sistemi geleceği için ne kadar önemli olduğunu gösterip sporun elit zengin, ekonomik olarak orta üst seviye bir kesimin yararlanacağı ilgi alanı olmaktan çıkarıp toplumun gençliğin her alanına yaymıştır.
çalışanların (alman işçilerin) işçi ücretleri, sosyal hakları, izinlerinde tatil ve dinlenme tesisleri, sağlık hizmetlerinde, iş garantileri, mesleki eğitimleri, sosyal aktiviteleri alanında faşist almanya'nın hitler'in yaptıklarına en kızıl komünist sosyalist marksist kıl tüy kişilerin hayali bile yetişemez.,
aynı zamanda bilim adamlarının proje düşüncelerine önem vermiş yok bu da olmaz, saçmalık, hayal ürünü dememiştir.
en sıradışı imkansız olan bir proje ile karşısına biri gelse bile almanya'ya germen ırkına ne katar ne yarar sağlar diyerek sonsuz destek vermiş asla gerçekleşmez imkansız dememiştir.
haklıydı da...
bir şeyin gerçekleşemeyecek olmasını denemeden bilemezsin.
hitler olmasaydı şu an ne amerika ne rusya nükleer güç olamazdı, uzaya çıkamazdı, amerika atom bombasını japonya2ya atamazdı.
üstelik roket jet motoru nükleer alanda çalışmalar yapan çoğu biliim adamı da yahudiydi.
bu sırada genetik hastalıklarda gen çalışmaları organ hücre naklı alanında yaşanan başarı ve gelişmeler hitler-faşizm'in eseridir.
insanlık düşmanı olarak görülen doktorlar olmasaydı insanlar üzerinde yapılan deneyler yapılamaz ve biz şu an olduğumuz noktada olmazdık.
bu sırada bu fizik kimya biyoloji sosyoloji-toplum bilimi alanında hitler-faşizm'e hizmet etmiş hiç bir bilim adamı akademisyen idam edilmemiştir.
inanın geobbels bile çocuklarını karısını öldürüp intihar etmemiş olsaydı (anne-baba ortak kararıyla) zamanından 50 yıl ileride olan bu insanı başka bir kimlik ile amerika rusya ingiltere hesabına çalışıyor olurdu.
düşünün, şu an bile amerika bir millet-ulus olamamanın acılarını çekiyor, rusya bunun için dağıldı, ingiltere fransa sömürgelerini kaybetti. geobbels gibi bir toplum bilimci, iletişimci bu ülkelere millet ulus olma, sosyal sorumluluk, bir arada yaşama kültürüne vatandaşlık bilincine neler katardı?
adamın ne yaptığı ortada. avrupanın kültür deposu olan avrupa medeniyetine en büyük katkıları yapmış, en eğitimli toplumu almanlar hitler için son askerine kadar savaştı. en son berlin de ruslara amerikalılara karşı savaşan çocukların elinde ki tüfekler kendi boylarından uzun miğferleri içinde yüzleri görünmüyordu.
neyse, eminim ne demek istediğimi bile anlamadınız, konuya devam edelim de dağılmasın.
yılanın zehiri insanı öldürür ama yaşatır da...
her madde zehirdir. zehir ile ilacı ayıran dozdur diyen paracelcus (bugün ki toksikolojinin temelini oluşturur, farmokolojinin kurucusu kabul edilir) akla gelince...
stalin veya churchill ya da roosevelt-truman ile hitleri ayıran şey doz olduğunu görün.
savaşı kaybeden almanya savaşın galibi olan ülkeler yüzünden hitler'i çıkardı.
1. dünya savaşını ingiltere veya abd kaybetseydi hitler onlardan çıkacaktı.
biz savaşı kaybettik, biz de atatürk'ü çıkardık.
olayları insanları tarihi bir adım geriye çekilin, tüm din ahlak ideoloji ırk kimlik duygularından soyutlanarak öyle inceleyin (çapraz okuyun) ve empati yapın, zamanınız şartlarınız ile kendi gözünüzden değerlendirmeyin, tarafsız olun.
Sert pozlar verdiğine bakmayın kendisi son derece çekingen, asosyal, utangaç, özgüvensiz biridir. Adam yaptığı halka sesleniş konuşmalarından sonra kendileriyle röportaj yapmak için gelen gazetecileri görünce eli titrer, yüzü gözü değişirmiş sürekli de "şimdi değil." Veya "bana soracaklarınızı önceden yazıp verin öyle cevap vereyim." Gibisinden cümlelerle insanı oyalarmış. Doğaçlama yeteneği sıfır elemanda bir şey söyleyecekse sürekli hazırlık yapar garip garip el kol hareketleri denermiş.
T: tırt bir insan.
ülkemizde seven çok fazla insan olması üzücü tabi.
Yaptıklarını hiçbir zaman beğenmeyen ve kendisinden de ölümüne nefret eden biri olarak hayat hikayesini okuyup empati yapınca yine üzüldüğüm insan.
Aile yaşamı, sosyal hayatı, çocukluğu, gençliği, hayalleri vb. sonra şunu dedim kendime "halbuki insan olmak, insan olabilmek için çok uğraşmış." Evet böyle düşündüm nedensizce hitler de aslında çok çabalamıştı çünkü kişilik ve karakteri kırılgan, utangaç, merhametliydi.
Kimse ona merhamet etmedi ne tanrı ne başkası o da tanrı'ya meydan okudu. Kaybetti ama denedi.
faşizmi sevmem...
ırkçılığı da...
saysan daha 10 tane daha şey sayarım bu dümbük için.
ama sezarın hakkı sezara...
hele de sivilizeyşın oyuncusu olarak...
barış çubuğu/ot çekmiş vahşi batıdaki cmylmz gibi "alayınız aq ulan" tribine girmeyip...
"erkekseniz teker teker gelin mına goduklarım" dese... şu an her şey farklı olurdu dünyada.
yıkık dökük bir ülkede sen 10 yılda ayağa kaldırmayı bırak, ar-ge şu bu...bir de üstüne onca güce kavuş...
dünyada bunu yapabilen lider nadirdir.
aldın fransa'yı... hele bir sindir...
sen bir yandan git iskandinavya'yı al bir yandan afrika'ya çık... bir yandan da sovyetlere gir!
ki sovyetlerle antlaşman ve stalin bile saldırı beklemiyor senden... götünü dayayacağın bir yer olsun bari...
bizim sivilizeyşında oynadığımızı adam "iron man" modunda save load'suz oynadı.
geri zekalıca piç etmişse de her şeyi. yine de takdir ederim.
sezarın hakkı sezara.
fakirlere hep yardım etmiş ( alman olmaları şartıyla) bir sosyalisttir. alman soylularından hoşlanmazdı. hatta adını 16. yüzyılda soylulara karşı savaşmış bir asker olan florian geyer den alan birlik kurmuştur.
Almanyanın hamına koymuştur, ruslar almanyayı işgal ettiklerinde 7 den 70 tüm kadınlara tecavüz ettiler. ikinci dünya harbinin enkazını kaldırmak için almanlar 80 lere kadar uğraştılar hala hitler’in bokuna israile ve amerikaya tek söz edemiyorlar.
"Alman milleti besili camış gibi toraman olmalıdır. Alman danalar gibi yemek yemeli, haftada en az 5 gün spor yapmalıdır." sözlerinin de sahibidir kendisi.
Dünyanın birçok yerinde dağınık halde bulunan ve bulundukları yerlerde yaşamakta direten yahudileri filistin'de toplamak, ve de yahudileri mazlum göstermek için görevini başarıyla ifa eden doçlan yahudisi.
Cesedinin bulunamaması sonrası, cesedini yaktırdığı iddiaları komple yalandır. Gizli bir vasıtayla berlin'den günler öncesinden kaçırılırak, hiç bilinmeyen bir şehirde(büyük ihtimalle amerika'da) kılık değiştirerek ölene kadar sefa içinde yaşamıştır.
Yoksa doçlanların neredeyse tüm avrupa'yı ele geçirdikten sonra, hatta moskova'nın dibine geldikten sonra, bir anda savaşın aleyhlerine dönmesi, savaştan hüsranla ayrılmaları akıl mantık işi değildir.
Zaten öldürülen yahudilerin çoğu 5.sınıf alt tabaka yahudilerdi. Üst veya orta tabakadan 1 tane yahudi bile öldürülmemiştir.