Allahtan öldü bu zamanda yaşasaydı bu espiriyi içinden bile yapamazdın. Üstelik diktötörün kelime anlamı yarı imparatordur ve iyi diktötörlerde vardır (bkz: sezar)
acaba ressam olmayı başarsaydı hiç savaşa girmez, hiç böyle şeyler yaşanmaz mıydı? acaba ile tarih yazılmaz ama sanat bazen böyle ince çizgiler çizebiliyor.
ingiliz uçakları berlin'i bombalarken savaşı kaybedeceğini anladığında, korkan ve nazizme olan inancını yitiren alman halkı için; "alman halkı benim büyük ideallerime layık değildir, her şeyi yakın, yıkın! emrini vermiştir.
son 700 yıl içerisindeki liderler arasında tüm dünyayı ele geçirme niyeti olan ve bu yolda ciddi ciddi adımlar atan tek liderdir kendisi. kullandığı yöntemlerin birçoğunun etiğe sığmadığı aşikardır, ancak gözden kaçan şöyle ilginç bir detay da mevcuttur. adolf hitler, son 200 yıl içerisindeki bütün politikacılar arasında belki de en dürüstü, en kıvırmayanı, en doğrudan hedeflerini söyleyeniydi.
Üst akıl tarafından avrupadaki tüm yahudileri israile avrupadan göndermek ve dağa sonra büyük israilin kurulmasını sağlamak için yetiştirilmiş bir piyondur..
Fakat yahudiler israile gitmek istemedikleri için üst akıl da hitler amcayı güç kontrölünü eline almadığı için sonuçları acı olmuştur..
nazi selamı diye bilinen hareketi bile fasist mussolini'den araklayan, bir kac gucsuz avrupa devletini ele gecirince guc sarhosu haline gelen bir zavallıdır.fransa'yı teslim almıstır mesela ama bu gucunden degil korkak fransızların savasmak yerine kacmayı secmesindendir. 60 milyon insanın yok olmasına sebep olan, katil ve hırsız surusu nazilerin ruh hastası liderine bu hayranlık nedendir anlayamıyorum ben. hitler,gobbels, himler,goring gibi tipler asagılık kompleksi icinde ve sadece intikam duygusuyla hareket ettiler ve bedelini bir cok masum odedi.
yiğidi öldür hakkını yeme yiyenim. Birkaç güçsüz avrupa ülkesini almış güç sarhoşu olmuş diyor. Lan fatih istanbula sıkışmış bizansı yıkınca çağ açıp çağ kapatmış demeyi biliyorsunuz. Hadi eyv.
Birinci dünya savaşı'nda onbaşı olarak yer aldığı için bu savaştaki kumandanlığından edindiği eşsiz askeri taktik ve strateji bilgisi(!) ile Manstein, Guderian gibi askeri dehalara ahkam kesmiştir.
faşist ideolojisinden bağımsız düşünecek olursanız, 1.dünya savaşından mağlup olarak çıkan bir ülkeyi, adam gibi kaynak olmadan sanayileşme devrimiyle bugün bile etkileri hissedilen seviyelere getirebilmesine hayranlık duyulabilecek bir adamdır.
ayrıca bugünün kafasıyla kendisini yargılamak, geçmiş 50 senede pohpohlanan amerikan ve yahudi propagandasının yerleştirdiği imgelerle olacaktır. buna mukabil, özellikle savaştan önce ve savaşın başında, örneğin türkiye'deki aydın kesim tarafından "rol model" alınması gereken bir adam olarak görülüyordu; türkiye'de kamuoyu uzun dönem nazilerin sempatizanı olmuştur.
tabii tüm bunlar günün sonunda kendisinin iktidarı ve gücü hazmedemeyip eli kanlı bir katil olmasını örtmüyor o ayrı.
almancayı ağır bir avusturya aksanıyla konuşan adamdır. eğer kulağınız alman aksanına aşina ise, hitler'in konuşmalarını dinlediğinizde almanca bilmeseniz bile aksanını fark edebilirsiniz.
Daily Mail’de yer alan habere göre, Eva Braun’un biyografisi hakkında bir kitap yazan Profesör Thomas Lundmark, Braun’un nadir görülen jinekolojik bir hastalık nedeniyle Adolf Hitler’le hiç cinsel ilişkiye girmediğini belirtti. https://tr.sputniknews.co...r-ozel-yasam-ayrintilari/